mkro Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Jeg vet dette ikke er rocket science, men... Jeg er usikker på monteringen av hovedkort i mitt nye Nexus Breeze 400. Ikke så mye som et papirark var med, men ca 1500 skruer, brackets og skiver sendte de da med. Det jeg lurer på er om skivene (røde sirkler i ubestemmelig materiale) skal monteres mellom hovedkortet og bracketene, eller er de ment å brukes for støydemping i 5 1/4"-trauene? Noen som vet om det har noe å si? Selv om skivene ser ut til å kunne være av et ikke-ledende materiale, bør vel skruene uansett kunne jorde hovedkortet godt nok? Det er jo kontakt med bracketene. Tips mottas med stor takk. Oppdatering: Backplate på Sapphire-hovedkortet er for stor! Nå ønsker jeg at jeg hadde kjøpt et kabinett man kunne ta ut bunnplate av, for å få dette til å passe er skikkelig Askepott-jobb. Jeg liker ikke brackets. Forsøkte først montere brackets først, så skru på hovedkortet, men det var umulig å få hullene til å matche pga backplate. Nå skrur jeg på brackets først, så prøv smette dem på plass i bunnplaten etterpå. Jeg føler meg så fersking :\ Endret 8. juli 2006 av mkro Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Grattis med flott kabbis. De røde skivene du snakker om skal ikke på hardiskene nei. Hvis du ser på testen til hardware så er de ikke montert der. Har selv montert i det kabinettet ,men det er så lenge siden at jeg ikke husker de skivene.(kompis sitt) Meget lydløst og stilrent. Håper du fikser det. edit OOps.Så ikke at det var 5 1/2 brønnene du mente. Her har du testen til hardware så får du studere bildene selv. http://www.hardware.no/tester/kabinett/nexus_breeze/10340 Endret 9. juli 2006 av Gibblay Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg vet dette ikke er rocket science, men... Jeg er usikker på monteringen av hovedkort i mitt nye Nexus Breeze 400. Ikke så mye som et papirark var med, men ca 1500 skruer, brackets og skiver sendte de da med. Det jeg lurer på er om skivene (røde sirkler i ubestemmelig materiale) skal monteres mellom hovedkortet og bracketene, eller er de ment å brukes for støydemping i 5 1/4"-trauene? Noen som vet om det har noe å si? Selv om skivene ser ut til å kunne være av et ikke-ledende materiale, bør vel skruene uansett kunne jorde hovedkortet godt nok? Det er jo kontakt med bracketene. Tips mottas med stor takk. Oppdatering: Backplate på Sapphire-hovedkortet er for stor! Nå ønsker jeg at jeg hadde kjøpt et kabinett man kunne ta ut bunnplate av, for å få dette til å passe er skikkelig Askepott-jobb. Jeg liker ikke brackets. Forsøkte først montere brackets først, så skru på hovedkortet, men det var umulig å få hullene til å matche pga backplate. Nå skrur jeg på brackets først, så prøv smette dem på plass i bunnplaten etterpå. Jeg føler meg så fersking :\ 6455688[/snapback] Hei! De skivene er papp tror jeg. De skal mellom skruene til hk'et og selve hk'et, altså tre en skive inn på skruene du bruker til å feste hk'et til spacerne. Jeg bruker ALLTID disse skivene, man kan aldri være forsiktig nok når det gjelder isolering spør du meg... Når det gjelder ditt andre spm. aner jeg ikke noe om dette kabinettet og kan derfor ikke hjelpe deg desverre. Mvh, Han Derre Lenke til kommentar
mkro Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Takk for svarene. Jeg droppet skivene, det funket uansett. Førsteinntrykk: Til tross for størrelsen, er dette kabinettet ganske knølete å jobbe i. Skinnen med "pci-kort-holderne" er bare i veien. Ellers er kabinettet ganske stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå