Gå til innhold

Hitachi Deskstar T7K250

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Angående denne harddisken. I testen av den skriver HW dette:

"Av en eller annen grunn kommer harddisken med SATA-porten innstilt på SATA 1,5 Gbit/s. For å få harddisken til å kjøre med SATA 3 Gbit/s må man benytte Feature Tool fra Hitachi."

Jeg har hatt disken en stund men har ikke gjort noe med dette. Burde jeg det? Jeg leser ved siden av nedlastingslinken til Feature Tool at:

"Warning!: Switching your drive to support 3.0Gb/s, or enabling spread spectrum clocking and then using it, may render your drive unusable in a system that can't support these functions."

Jeg har forresten et Asus K8N hovedkort:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Når jeg skal installere Feature Tool får jeg beskjed om at det må lages en bootable diskett. "All data will be lost!" står det. Er det all data på disketten som vil bli slettet før det nye blir lagret? For det er vel ikke harddisken det er snakk om? Det kan vel ikke være slik at hele harddisken må være ledig før dette programmet skal kunne installeres og at det kan gjøre endringer på disken?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tror nå at jeg har fått harddisken til å kjøre på 3 Gbit/s. Er det en enkel måte å sjekke om den gjør det i windows? I everest leser jeg:

Buffer til vert data hastighet: 300 MB/s

Så det betyr at den kjører 3 Gbit/s?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...