Eidos_ Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei, Jeg har et Asus Cusl2 m en celeron 600 som er blitt kjørt på 900 en lang periode. Når jeg starter maskinen opp i windows, går inn i spill, installerer f.eks. office2000, henger den seg. Alt står stille! Det skjer også når jeg ringer opp for å få internett.. Hva er problemet? Er det CPU'en som er gåen, eller strømforsyningen? Håper på tilbakemelding, Bård Lenke til kommentar
Snask Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 prøv å kjør den på orginalklokke en stund og se hva som skjer da. Evt skjør prime95 i noen timer for å sjekke stabiliteten under full load. Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg kjører den på 600mhz nå. Det låser seg fordet. Prøvd å høyne voltage, uten resultat. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Du kan jo bruke gjenopprettings-alternativer for W2K og Xp for å utelukke at Windows-installasjonen er skadet, og hvis du kjøre W98 er det bare å installere oppå den gamle installasjonen. Hvis den låser seg under denne prosessen, er det ihvertfall ikke operativsystemet ditt som er skadet...prøv å underklokke prosessoren også og se om det hjelper... Normalt skal vel Celeronen tåle slik overklokking over tid, såfremt at den har fått skikkelig kjøling og at spenningen ikke har vært overdreven høy... Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei.. Har en XP 1700+ prosessor med samme problem.. Alt henger seg i klokket tilstand, men da jeg kjører i underklokket tilstand fungerer alt fint.. Prøvde å formatere, men det hjalp ikke... Nå tenker jeg på å bytte hovedkort, for å se om kanskje det er grunnen.. Har du ikke lyst å formatere, trengs ikke dette.. Har selv oppdatert bios, men uten hell der også.. Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei, Ja, kanskje jeg får prøve å underklokke prosessoren. Kanskje jeg må kjøpe ny prosessor da? Eller kanskje hovedkortet? cheers Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg bruker et Abit KG7-Raid hovedkort og en Xp1800 cpu. Jeg kan ikke kjøre den høyere enn xp1500, vis jeg kjører den høyere så klikker windows ganske fort, noen ganger nesten før jeg kommer skikkelig inn i windows. Men jeg tror det er strømforskyningen som er for svak (300w) Lenke til kommentar
Eidos_ Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Hei alle sammen, Endelig fikk jeg det til å fungere! Problemet lå i windows. Hadde oppgradert fra win98 til xp, og det likte den ikke! Nå kjører jeg win98 og skal oppgradere win win2000 når jeg har muligheten.. Takk for alle innleggene!! Cheers Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Det er clean install som gjelder. Oppgradering er ikke anbefalt.. Ellers er det alltid lurt med nyeste (og korrekte) drivere til hovedkort og skjermkort. Ny bios og korrekte innstillinger der kan også løse mye. Personlig hadde jeg aldri godtatt å kjøre en XP1800+ på 1500+!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå