Gå til innhold

The Tenth Dimension - klarer du å forstå det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

klikk på stereo til du får 2 objecter...

*look at it "cross-eyed" ;)

 

og du har rett, at vi fatter den ikke :p dette er akkurat det samme med en maur som ser en cube på en 2D bilde, hvordan kan han fatte det??

 

:tease:

 

You can also think of a circle drawn on a piece of paper. An ant (maur) is in the centre of the circle, and is told to move somewhere, while still being in the "middle" of the circle.. This is just totally impossible for him, he doesn't understand at all. However, if we bring our "3D" selves in, we can show him the "upward" direction, and we sort of bring him into our own world.

This is the same with us, and 4 dimensions. Say if we were in the very centre of a ball, and were told to move, while still staying in the middle. We just can't imagine that happening! We have to have someone from the 4D world "show" us the way, for example...

:yes:

 

esa

 

p.s. engelsk er mye lettere for meg enn norsk, fra canada lol :blush:

Lenke til kommentar
EDIT: Så det er altså mulig at det kan være grønne aper med sebrahoder og propeller på ryggen som svever rundt i et vakuum og veit at jeg sitter å prater om dem i en annen verden? Alt var jo mulig i 10. dimensjon sant?

 

Teknisk sett ja, men jeg tviler på at en alternativ utvikling av et helt nytt univers vil føre frem til det du kaller aper og sebrahoder. Her snakker vi muligens om helt andre fysiske lover, former for liv og genetiske blue-prints.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
EDIT: Så det er altså mulig at det kan være grønne aper med sebrahoder og propeller på ryggen som svever rundt i et vakuum og veit at jeg sitter å prater om dem i en annen verden? Alt var jo mulig i 10. dimensjon sant?

 

Teknisk sett ja, men jeg tviler på at en alternativ utvikling av et helt nytt univers vil føre frem til det du kaller aper og sebrahoder. Her snakker vi muligens om helt andre fysiske lover, former for liv og genetiske blue-prints.

6495682[/snapback]

hvis andre univers er basert på helt andre fysiske lover blir det helt umulig å se for oss hvordan intelligent liv vil se ut der.

 

Vil det f.eks ikke være noe som heter fotosyntese og celleånding?

blir litt tullete av å tenke på det.

Lenke til kommentar

Man kan jo ta teorien om den 10de dimensjon og blande denne med Aristoteles og teorien om tankenes verden... Dersom mennesket kan tenkte seg en form, objekt eller livsform, så må den finnes

 

Dette ville i sin tur sette sterke begrensninger for antall univers som er mulig, da mennesker tenker alt for ego-sentrisk, og kan ikke tenke seg liv uten vann, fotosyntese og matkjeder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...