O.J Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) The Tenth Dimension Syns dette var en veldig god video om alle dimensjonene fra et enkelt punkt hele veien til den tiende dimensjon. men usikker på om jeg klarer å sette alle dimensjonene i sammenheng, noen som forsto alle? ps: tror dette var den beste forklaringen jeg har lest hittil om dimensjonene, ganske genialt. Endret 8. juli 2006 av O.J Lenke til kommentar
Balthazor Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Dette var spennende Bra forklart var det også. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg tror nok sangene "Big Bang to Entropy" og "The Antrophic Viewpoint" kommer til å bli store slagere innen kosmologimiljøene etterhvert. Lenke til kommentar
simes Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Oi, stilige greier. Dimensjoner høyere enn tre er en bitch. Lenke til kommentar
esa Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 veldig bra link eg har lest noen bøker om det også, men dette her forklarte veldig bra eg vil kjøpe boken nå esa Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hmm... skeptisk... Kan noen forklare hva 11. dimensjon er? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Slik jeg har forstått det, så forener M-teori både superstring- og supergravitasjonsteoriene i 11. dimensjon. Lenke til kommentar
esa Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 ja, har også hørt om det skag1.. men har hørt om noen som tror at der er enda mer enn 11 dimensjoner lol... esa Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 The page cannot be displayedThere are too many people accessing the Web site at th Dumt. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Tror ikke det kan være en 11. dimensjon i denne sammenhengen, da den tiende er alle mulige starter og endelser på alle tenkelige universer. kommer ikke noe lengre ut enn dette, med mindre jeg tar feil. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 viste ikke at det var mer enn 4 jeg... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 viste ikke at det var mer enn 4 jeg... 6474950[/snapback] er nok mange fler Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) viste ikke at det var mer enn 4 jeg... 6474950[/snapback] er nok mange fler 6474963[/snapback] Egentlig litt for seint til å gruble over sånt nå, men han sa noe om sub atomiske partikler som universet var bygd opp av i forklaringa på den 10ende dimensjonen. Hva er sub atomiske partikler? EDIT: Så det er altså mulig at det kan være grønne aper med sebrahoder og propeller på ryggen som svever rundt i et vakuum og veit at jeg sitter å prater om dem i en annen verden? Alt var jo mulig i 10. dimensjon sant? Endret 13. juli 2006 av zyfah Lenke til kommentar
EDB Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Dere som sa at det er 11 dimensjoner har vel rett, han nevnte jo 0 som en egen dimensjon. Dermed har dere fått deres 11 dimensjoner. Kan ikke skryte på meg å si jeg forstod alle dimensjonene like godt, men holdt mer eller mindre følge. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hmm... ganske interessant, noen som vet om noen norske nettbutikker som selger boka, eller selges den kun i usa? Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hvordan kan denne mauren representere livet i 2d? Vi ser at den har lengde og bredde. Men hvis den kan bevege seg oppå en avis, da må jo den være omså bare bittelitt over avisen? Og det gir jo en bitte liten dybde? Hvis ikke dette skjer må det jo være at avisen forsvinner under der mauren står, men det blir jo ikke sagt og det er i hvert fall veldig usannsynlig. Endret 13. juli 2006 av Perra1 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 det er et godt poeng, men menningen var å få frem at den bare forflytter seg i 2D, eller det den opplever som bare 2D. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Og dersom man bare opplever to dimensjoner kan en tredje dimensjon bøye det to dimensjonale planet og warpe en ting fra ett sted til et annet fra det to dimensjonale synspunktet. Begynte å gå litt i surr noen dimensjoner seinere men jeg skjønnte litt. Skjønnte ikke hvorfor den tiende dimensjonen kan samle alt i et punkt. Lenke til kommentar
simes Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Skjønnte ikke hvorfor den tiende dimensjonen kan samle alt i et punkt. 6486034[/snapback] Ikke ett punkt. Et tidimensjonalt punkt! Men vi kan jo ikke tegne dimensjoner flere enn tre på noen god fornuftig måte, så vi starter på nytt, men definerer hva de representerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå