abjork Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Maskinen har en Turion ML-32 (Xpress 200 chipset). Office 2003 og medfølgende programvare er installert. Ingen spesielle program bli kjørt i bakgrunnen som krever maskinkraft. Vifta går hele tida, men er rimelig stillegående. Problemet er at varm luft fra høyre side varmer godt på låret eller på musehånda når maskina står på et bord. Trykker jeg på knappen for "throttling" reduserer vifta hastigheten, men det er fremdeles en trekk av varm luft. Selv har jeg en Aspire med en Celeron M og denne maskinen er langt kjøligere. Celeron M ligger vel på 27 W og Turionen på 35 W. Celeron M har ikke mulighet for å justere hastigheten i motsetning til Turion-plattformen. Det skulle blitt mye det samme for disse maskinene ville jeg tro, men Amiloen synes jeg er plagsom varm. Amiloen har blitt brukt på strøm for det meste. Jeg kan ikke se at throttlingen har innvirkning på mhz i Systemegenskaper. Fins det noe program der man lettere kan få justert ned hastigheten når man ikke har bruk for all cpu-kraft? I bios er det fint lite man kan gjøre. Ingen mulighet å justere maskinen etter performance osv som man kan gjøre på Centrino/Pentium M på t.d. Tundra 1557. Er det noen som har gode tips til å gjøre AMD Turionen litt kjøligere? Lenke til kommentar
kiwibird Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Fikk du noengang en løsning på dette? Har en amilo 1655 som blir veldig varm, og i tillegg slår seg av etter mye bruk (og da må man vente litt før den kan slås på igjen, får bare første logo-skjerm opp med "F2 for setup" osv.) Lenke til kommentar
Skrukk Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Amilo = Varme Fujitsu Siemens har absolutt ikke skjønt hvordan de skal kontrollere temperaturen på sin laptoper. Har selv en Amilo 2550, og den skrur seg også av når jeg spiller... Særdeles irriterende siden jeg kjøpte meg en så stor å tung bærbar nettopp for å kunne benytte den til spilling i tillegg til alt annet. Har en bekjent som har en annen Amilo, med samme varmeproblemer. Han har vært frem og tilbake med Fujitsu Siemens, sendt inn til sjekk osv. Men de kommer frem til at det ikke er noe galt med hans maskin. Min er akkurat startet med disse problemene (3 mnd gammel), og jeg gleder meg virkelig til å kontakte "helpdesk" hos Fujitsu Siemens mvh Mathias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå