Gå til innhold

Hvordan vet jeg om vi har norges største huske?

Plecto

Anbefalte innlegg

Vi har et lite anarki oppe i Nord-Norge hvor vi er hvert år. Og som andre ferie steder pleier vi å ha små prosjekter som vi jobber på. Et år lagde vi en huske som er nesten åtte meter høy. Vi hentet svære gran trær fra skogen, plantet dem i bakken og smelte det hele sammen og resultet ble kjempetøft :D Det jeg lurte på er om dette er Norges største huske? For hvis det er det vil jeg veldig gjerne få den i Guinnes rekordbok :D Jeg har googlet litt, men klarte ikke finne noen norsk Guinness hjemmeside med kontaktinformasjon. Kunne noen hjelpet meg med dette? Kanskje noen har en Guinness bok av litt nyere dato med kontaktinformasjon e.l. Eller er det kanskje noen som er litt mer dreven til å Google enn meg :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilder ja? :D Masse bilder :D

osmo1.jpg

osmo2.jpg

osmo3.jpg

osmo4.jpg

osmo5.jpg

osmo6.jpg

osmo7.jpg

Det er litt vrient å få fart på den og jeg må si at den ikke er så praktisk i bruk (er mest som eng-pynt og attraksjon :p). Det er derimot knalltøft hvis man binder den fast med tau. Hvis du har da to personer på en atv, en sitter bak og holder tauet og slipper ved 50 graders vinkel :D da går det fort !

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar

Huff, ser ikke godt ut å komme nesten vannrett i den der, og ramle ned med ryggen først.

Guinness-rekord er svært seriøse greier. Må fylle ut en myriade av skjemaer før du i det hele tatt blir vurdert.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hmm... ja jeg så det var en del å komme seg igjennom her ja... :S

Jeg skulle gjerne visst om det fantes en slik rekord fra før. Jeg søkte på "swing" på siden dems, men det så ikke ut som det var noen rekord på verdens høyeste huske (nå vet ikke jeg om de har alle rekorder på siden dems da).

Jeg kom forresten til en side hvor jeg skulle velge hva slags rekord dette var. "for the largest example of an everyday object?" var et naturlig valg, helt til denne meldingen kom:

"We do consider records for the largest scaled-up versions of everyday objects. However, we stipulate that such objects must be made from exactly the same materials as their regular-sized counterparts, and must resemble their regular-sized counterparts in every detail as well as being in the correct proportions. "

Betyr dette at rekorden ikke vil være gyldig selv om det kanskje er verdens høyeste huske (i alle fall den første rekorden. At det faktisk er verdens høyeste huske har jeg mine sterke tvil om)?

Lenke til kommentar

Det finnes MANGE husker av tre rundt på norske lekeplasser, så jeg tror ikke det er noen hindring. Det som kan være et problem er forholdet mellom møyde og bredde, og at de fleste huskene bruker en A-konstruksjon for å stive opp husken. Deres ser litt mer vinglete ut...

Lenke til kommentar
Det finnes MANGE husker av tre rundt på norske lekeplasser, så jeg tror ikke det er noen hindring. Det som kan være et problem er forholdet mellom møyde og bredde, og at de fleste huskene bruker en A-konstruksjon for å stive opp husken. Deres ser litt mer vinglete ut...

Den går nesten to meter ned i bakken så den er IKKE vinglete for å si det sånn :p

Men som sagt, dette er jo en huske uansett hvordan man vrir og vender på det så noen helt ny rekord kan det jo umulig være. Det hadde jo vært merkelig hvis de hadde avslått den helt bare fordi den ikke er av samme konstruksjon som andre husker. På en annen side; hvis man ikke hugger ned trærne selv, bare festen en bjelke mellom to trær i skogen. Vil dette være det samme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...