Gå til innhold

ASUS S-ata hjelp

Anbefalte innlegg

Her er min frustrerte historie.

I går dro jeg med fly til Skien, etter jeg kom fram og skulle slå på pcen viste skjermen bare svart. Vi fant ut at det ikke var skjermkortet - men heldigvis hadde en kamerat her et til hovedkort av akkurat samme type som jeg har. (Asus K8V SE Deluxe), når jeg boota pcen med det hovedkortet og starta Windows gikk det fint. Helt til jeg begynte å få masse bluescreens, noe om "Value expected not equal or less".

Etter en stund når jeg boota Windows etter atter en bluescreen, var Windows blitt fucka. Noe om "Windows\system\blabla-file missing", det sto også at jeg skulle bruke den repair funksjonen under Windows installasjonen - (den man skal trykke R for). Problemet er at Windows ikke finner ingen hardisker å installere på. Jeg har prøvd de samme harddisk driverne som jeg brukte for ~1 år siden når jeg formaterte sist. Men det fungerer ikke.

Vi har også bare 1 diskettstasjon her, så hver gang jeg skal prøve en ny harddisk driver må jeg flytte floppy'en fra min til noen andre sin.

Prøvde også å installere ny Windows på en annen RATA harddisk (en vanlig). Jeg fikk bluescreens under installasjonen så måtte begynne på nytt noen ganger. Når Windows var installert skulle jeg installere driverne og fant noe "4 in 1" greier på Asus websiten, etter det fikk jeg ny BIOS og bluescreene stoppa.

Jeg vil helst kunne kjøre Windows fra SATA hardisken. Hvis det ikke går trenger jeg noen data fra den. Men skjønner ikke hvorfor det ikke skal gå - ingenting galt med hardisken? Jeg trenger driverne til hardisken. Noen som har dem? (Ja jeg har lett på asus.com)

harddisk: WDC 200gb SATA et eller annet.

Hovedkort: Asus K8V SE Deluxe.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Noen sata disker må ha en driver under installasjon av os. man må trykke f6 eller noe slikt under boot fra xp platen..

vær også obs på at feil på minnebrikker kan føre til mange merkelie problemer..

Endret av kripet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...