Gå til innhold

Hvilket AGP kort til gammelt hovedkort?

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt tak i et AGP kort som passer i dette hovedkortet:

http://www.igs.net/~ndaines/Qfiles/tr100.html

(Intel 815E Chipset, AGP 4X 2.0 Slot)

Antar slotten er 1,5volt.

Jeg har forstått det slik at 0,8volt AGP 3.0 kort ikke vil fungere tilfredsstillende i denne porten. Men mange nye kort fungerer visstnok også både med 0,8v og 1,5v.

Spørsmålet er: Hvordan finner man ut hvilke kort dette er? Kjører f.eks. et GF 6200 kort på 1,5v? Er ute etter et billig kort (raskest mulig for under 500,-) uten vifte, som passer i dette hovedkortet. Brukt er også OK, forsåvidt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom jeg ikke tar helt feil kan du kjøre 8x AGP kort i en 4x AGP slot. Dette bør du uansett sjekke med andre her på forumet. : )

6455452[/snapback]

I følge

http://www.neoseeker.com/Hardware/faqs/kb/10,63.html

er det ikke bare-bare. Hvis kortet kun takler 0,8v vil det ikke funke bra i en AGP 2.0 slot.

"AGP 2.0 is a 1.5V AGP slot capable of 4x,2x and 1x speeds. "

og

"8x cards will fit in 1.5V slots, and can tolerate the voltage, but will NOT run properly."

Så jeg prøver å finne ut hva som faktisk funker her.. Hvis det Asus-kortet takler 1,5v, så burde det gå fint.

Lenke til kommentar
Tenker det skal gå bra jeg. Burde ikke være noe problem å kjøre et 8x agp kort i et 4x agp kort spor. Har gjort det en del ganger, og det har funka greit hver gang

6455594[/snapback]

Ja. Blir vel til at jeg satser på det Asus-kortet, siden det spesifikt står AGP 4x/8x på hjemmesiden. :)

(og hvis noen har et brukt Asus N6200/TD/128M til overs, PM meg før mandag. :p)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...