sparks Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hvis jeg går til innkjøp av en 20" LCD skjerm, hvor langt skal jeg sitte fra den? Jeg sitter ca 60cm fra min 17" lcd idag.. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hmm, om jeg ikke husker helt feil er har vel øyet en hvile possisjon der du ser noen meter forran deg. Eller noe sånt... Siden du da trenger skjermer mye større en det du snakker om her så anbefaler jeg at du sitter så nærme du trenger for å se det som skjer på skjermen uten å måtte anstrenge deg. Test med feks tekst og se hvor langt unna du kommer før du begynner å myse. Så setter du deg næremere (eller øker skriftstørrelsen ) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hvis jeg går til innkjøp av en 20" LCD skjerm, hvor langt skal jeg sitte fra den? Jeg sitter ca 60cm fra min 17" lcd idag.. 6455110[/snapback] Du trenger ikke å sitte lenger fra skjermen. Ja, skjermen er større, men den har jo også høyere oppløsning enn 17" Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Gang størrelsen på skjermen med 3, så får du en god avstand Lenke til kommentar
Boye Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 La ved et bilde som demonstrerer avstander rimelig godt. Jeg synes 20" LCD er knivskarp og aldri er problematisk å lese på. Strengt talt kan vel et bilde aldri bli for stort Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Vil si at du får ganske mye dårligere bilde hvis du sitter så nærme. Spesielt med tanke på det prosjektorbildet. Har selv en 32" lcd tv og sitter 2, 20m unna, det syns jeg er passe. Fra meg til 19" eren jeg har er det ca 70cm. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Tro meg når jeg sier at projektor -ikke- kan sammenliknes med LCD TV Det blir en helt annen opplevelse, på den avstanden med den projektoren jeg har nå (PT-AE700) er heller ikke rutenett/screendoor noe problem. Fyr derimot opp med en Sony HS-60 eller en lavoppløselig projektor, og det kan fort bli litt grovt på den avstanden (HS-60 skal visstnok ha et mer synlig rutenett med et krystallklart bilde, noe ulikt min egen som gjør sitt ypperste på å jevne dette ut og skape et mykere bilde). Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Blir det ikke fortsatt litt nærme med tanke på at man nesten må bevege hodet for å få med alt? Føler i alle fall det selv når jeg sitter nærme tv'en. At man må "scanne" bildet med øynene og at man må "velge" fokuspunkt fordi man sitter så nærme. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) Det får heller bli opp til titteren - til arbeid foretrekker jeg avstand, til film og spill er det "in your face" opplevelsen som på kino som hersker EDIT: Veldig viktig å presisere at jeg aldri hadde gjort det samme med CRT skjermer, eller LCD med høy lysstyrke. Endret 10. juli 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå