lassejl Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hallo, jeg har fått meg et lite problem. Pcen starter ikke. Det hele begynte med at jeg satt å spilte world of warcraft. Plutselig blir jeg disconnecta og får ikke logga meg på igjen, virka som om internettet var dødt. Jeg hadde mat som var klar og løp opp for å spise. Da jeg kom tilbake var skjermen fylt med hvite og svarte firkanter. Jeg prøvde å gjøre noe, men skjermbildet forble det samme. Deretter prøvde jeg å restarte pcen. Da jeg trykket på startknappen igjen, hørte jeg pcen starte, men skjermen hadde ikke signal (ikke "no signal cable", men inget signal). Jeg prøvde å fjerne alle overflødige komponenter fra pcen og sjekket på nytt, samme resultat. Deretter sjekket jeg Diagnostic LED-lysene (2 var røde, 2 grønne), jeg sjekket dette opp i hovedkortmanualen og det som stod var "Testing VGA BIOS - This will start writing VGA sign on message to the screen". Jeg prøvde deretter å resette bios, men fortsatt fikk jeg samme feilmelding. Tilslutt tok jeg en titt på skjermkortet, iogmed d-ledsa hintet til noe som kunne ha med skjermkortet å gjøre. Da jeg startet pcen hørte jeg harkelyder fra skjermkortvifta, og det var tydelig at noe var galt. Jeg kan ikke se noe brent på kortet, men lurer på om dette er roten til problemet mitt. Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan stole på at problemet skyldes at skjermkortet har tatt kvelden, og om jeg kun trenger å kjøpoe nytt skjermkort, eller om jeg må ha nytt hovedkort osv. Det nåværende hovedkortet mitt støtter kun AGP, men om jeg skal ha nytt hovedkort skal jeg ha med PCI-express. Derfor kan jeg ikke kjøpe skjermkort før jeg vet at det er problemet. Noen som kan hjelpe? Hvis det er noen hjelp består pcen min av: MSI KT6V hovedkort GeForce Ti 4400 skjermkort AMD Athlon 2000+ prosessor 1024 Kingston DDR ram Lenke til kommentar
kripet Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hallo, jeg har fått meg et lite problem. Pcen starter ikke. Det hele begynte med at jeg satt å spilte world of warcraft. Plutselig blir jeg disconnecta og får ikke logga meg på igjen, virka som om internettet var dødt. Jeg hadde mat som var klar og løp opp for å spise. Da jeg kom tilbake var skjermen fylt med hvite og svarte firkanter. Jeg prøvde å gjøre noe, men skjermbildet forble det samme. Deretter prøvde jeg å restarte pcen. Da jeg trykket på startknappen igjen, hørte jeg pcen starte, men skjermen hadde ikke signal (ikke "no signal cable", men inget signal). Jeg prøvde å fjerne alle overflødige komponenter fra pcen og sjekket på nytt, samme resultat. Deretter sjekket jeg Diagnostic LED-lysene (2 var røde, 2 grønne), jeg sjekket dette opp i hovedkortmanualen og det som stod var "Testing VGA BIOS - This will start writing VGA sign on message to the screen". Jeg prøvde deretter å resette bios, men fortsatt fikk jeg samme feilmelding. Tilslutt tok jeg en titt på skjermkortet, iogmed d-ledsa hintet til noe som kunne ha med skjermkortet å gjøre. Da jeg startet pcen hørte jeg harkelyder fra skjermkortvifta, og det var tydelig at noe var galt. Jeg kan ikke se noe brent på kortet, men lurer på om dette er roten til problemet mitt. Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan stole på at problemet skyldes at skjermkortet har tatt kvelden, og om jeg kun trenger å kjøpoe nytt skjermkort, eller om jeg må ha nytt hovedkort osv. Det nåværende hovedkortet mitt støtter kun AGP, men om jeg skal ha nytt hovedkort skal jeg ha med PCI-express. Derfor kan jeg ikke kjøpe skjermkort før jeg vet at det er problemet. Noen som kan hjelpe? Hvis det er noen hjelp består pcen min av: MSI KT6V hovedkort GeForce Ti 4400 skjermkort AMD Athlon 2000+ prosessor 1024 Kingston DDR ram 6455010[/snapback] Heisann for å være sikker kan du jo prøve å få lånt deg ett agp kort å prøve med, er jo dumt å kjøpe nytt kort og så finne ut at det ikke var GPU likevel Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Symptomene er typisk når vifter på skjermkort svikter. Dermed ble nok GPU varm og smeltet, du fikk "artifacts" på skjermen. Men forsøk med et annet skjermkort. Det er vel noen du kjenner som kan låne deg et AGP-kort. Tips: Nå som du har listet opp maskinvaren din så kan det være en idé å skrive det inn i profilen din, så slipper du å liste de opp hver gang noen har behov for å vide de Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Takker for svar, prøver dette i morgen. Blir da evt. nytt skjermkort til mandag. Mens vi først er inne på det, noen anbefalinger innen skjermkort? Spiller kun ett spill, world of warcraft, og trenger derfor ikke det beste av det beste. Rundt 1000-1500kr. Slett denne posten om det blir feil mht topic osv. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Dette skal holde: Sapphire Radeon X1600PRO 512MB AGP 1118 kr Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Vonde minner Det sammen skjedde med meg for en stund siden. Jeg kan med 99.9% sikkerhet si at det er skjermkortet ditt. Eneste forskjellen her er at jeg ikke spilte WOW, men et annet spill =) Jeg er litt skeptisk til det X1600PRO kortet. Det har mer minne enn det egentlig klarer å bruke. Det er minnet som koster på det skjermkortet, vil jeg si. Her er et alternativ Sapphire Radeon X800 GTO 256 MB AGP Lenke til kommentar
infernus Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Kjøp et ATI grafikkort, men ikke installer noen av driverne som følger med.. Installer ATI Omega-drivere i steden: http://www.omegadrivers.net/ Husk også at Omega ikke garanterer at produktene deres ikke skader kortet, men dette er begrunnet med at om hvis kanskje det skulle skje noe feil, så vil ikke Omega kjøpe nytt kort til deg! Edit: Oii.. Her var det mange svar på kort tid gitt.. Endret 8. juli 2006 av infernus Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Kjøp et ATI grafikkort, men ikke installer noen av driverne som følger med..Installer ATI Omega-drivere i steden: http://www.omegadrivers.net/ 6458055[/snapback] Omega-driverene er ofte bra de. Men det kan være lurt å prøve seg frem hvilke drivere som passer best til kortet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
infernus Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Omega passer til like mange kort som ATI sine drivere passer til.. Forskjellen er at du slipper en haug med idiotiske ATI programmer ved oppstart som klusser med både det ene og det andre, pluss at Omega drivere er optimalisert på en slik måte at PC'n utnytter kortets funksjonalitet mye bedre og gir dermed bedre ytelse.. Ta 3dmark testen med og uten Omega og gap høyt! Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Tusen takk for all hjelp, logger meg forhåpentlig på WOW igjen etter jobb på mandag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå