spøkelset Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Nå har det seg slik at pc'en min har tatt kvelden (den er død og vil ikke starte). Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få hentet ut vktige data fra harddisken min, forutsett at det ikke er den som er ødelagt såklart. Har mange sanger og bilder som jeg skulle ha brennt ut på cd og hatt me meg på ferie. Har tilgang til en annnen eldre maskin der hovedkortet bare støtter sånn IDE tilkobling Er eneste mulighet for å få ut data fra min harddisk å finne en en pc som har SATA tilkobling på hovedkortet? Hilsen en med lite erfaring innenfor lagringsmedier Lenke til kommentar
kripet Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hei! Nå har det seg slik at pc'en min har tatt kvelden (den er død og vil ikke starte). Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få hentet ut vktige data fra harddisken min, forutsett at det ikke er den som er ødelagt såklart. Har mange sanger og bilder som jeg skulle ha brennt ut på cd og hatt me meg på ferie. Har tilgang til en annnen eldre maskin der hovedkortet bare støtter sånn IDE tilkobling Er eneste mulighet for å få ut data fra min harddisk å finne en en pc som har SATA tilkobling på hovedkortet? Hilsen en med lite erfaring innenfor lagringsmedier 6454987[/snapback] Ja det enkleste er nok å finne noen med pc med sata og plugge den i og brnne ut di dataene som du har bruk for.. finnes også noen Hardiskkabinetter som du kan putte sata disken i, og så kobler du kabinettet til en usb port i pcen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det finnes vel også overganger fra IDE til SATA, men jeg har aldri prøvd det selv. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Finnes også overgang fra S-ATA til USB. Slik at disken kan kobles til "eksternt" Link: SATA / S-ATA / DVD / IDE USB adapter Må si at jeg ikke aner noe om kvaliteten på de greiene, eller hvor seriøs den webshopen er... Endret 9. juli 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå