Gå til innhold

Skal du ha pose?

Itw

Anbefalte innlegg

Hvis dere ikke vil reklamere; handle en gang i uken på en random butikk. Hver uke handler du en full handlekurv. Handler du på feks rimi tar du med poser fra rema og fyller opp. Dårlig reklame for rimi om du går ut av butikken med ti remaposer

Dere overdriver nok reklameverdien deres veldig mye. Bransjen har gjort mange målinger på verdien av reklame på bæreposene, og den er ikke mye stor. Det er praktisk talt INGEN som ser, og registrerer hva som står skrevet på matposen til andre.

Syns egentlig det er utrolig å klare å henge seg opp i at det koster litt for en bærepose, men som sagt tidligere i tråden: Vårherre har mange..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjelper veldig med en hyggelig kunde eller to. Det gjør dagen sååå mye bedre. Rett å slett at folk smiler og er høflig. Så lite skal til.. Storsett alle er midt på treet. Så er det et par enkelte som ødelegger humøret for den timen. Sånne kunne bare hengt seg. Har jeg en dårlig dag prøver jeg å gjøre det beste ut av det. Plager i vertfall ikke uskyldige mennesker i kassen. Hva er vitsen med det liksom...?  :hmm:

6458436[/snapback]

Da må jeg ha redda dagen til mange kasseopperatører :D (Selv om enkelte ødelegger dagen min)

Lenke til kommentar

Må bare si at Steffenm hadde en fin sak, når han sier " regner med du skal ha pose"

Det hadde vært mye bedre og høre enn "Skal du ha pose" etter en full handlevogn.

Og en annen ting jeg kom på var de som skal tippe hor mange poser man trenger, det er liksom en handlevogn så får man to poser, o står der med matvarer over ørene etter og ha fylt de to stakkarse posene...

Vært mye bedre om jeg kunne tatt så mange jeg ville selv!

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på Rema i 4år, og ble skikkelig irritert på disse idiotene som alltid skulle lage ett stort nummer utav posene. Hvis du har fått ribbe til 29kr kg, øl til 17kr halvliteren og en kasse klementiner for 50lappen er det helt idiotisk å hisse seg opp når du betaler 2-3 kroner for posene. Ingen tvinger deg til å kjøpe poser så ta med ryggsekk eller "blanke" poser. :realmad:

Men ser ut som mange trenger å forstå at posene koster penger slik at varene dere kjøper blir billigere. Bra for miljøet er det også hvis dere tar med dere pose hjemmefra :yes: . Forøvrig er bærepose den eneste varen jeg vet om som er rimeligere i Norge enn Danmark der jeg måtte betale 3kr for en pose.

Lenke til kommentar
Forøvrig er bærepose den eneste varen jeg vet om som er rimeligere i Norge enn Danmark der jeg måtte betale 3kr for en pose.

6460058[/snapback]

Jeg mener å huske at Rimi prøvde seg på økologiske resirkulèrbare poser for noen år siden som kostet 5kr stk. De føltes mer som gummi enn plast og tålte langt i fra så mye. Det ble det selvfølgelig en rask slutt på, siden ikke en levende sjel ville ha de.

ed:leif

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Pleier som oftest ikke å handle så særlig mye, men når jeg virkelig trenger poser spør jeg alltid etter kassedama/mannen har slått inn alle varene og venter på betaling. De slår som oftest ikke inn 50 øre for posen(e).

:)

Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ha søppelsekk.. :p

Men, fra spøk til alvor, her tar man pose selv i dagligvare butikkene..

EDIT: Somregel venter jeg til jeg har betalt og spør derretter om jeg kan en pose :p

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Forøvrig er bærepose den eneste varen jeg vet om som er rimeligere i Norge enn Danmark der jeg måtte betale 3kr for en pose.

6460058[/snapback]

Jeg mener å huske at Rimi prøvde seg på økologiske resirkulèrbare poser for noen år siden som kostet 5kr stk. De føltes mer som gummi enn plast og tålte langt i fra så mye. Det ble det selvfølgelig en rask slutt på, siden ikke en levende sjel ville ha de.

ed:leif

6460093[/snapback]

Haha, husker det..

Poser laget av mais! :lol:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Ble spurt på Bit om jeg skulle ha en pose til maten (hentet overtidsmat, altså en del baguetter).

Måtte selvsagt ha det, siden jeg ikke klarer å bære så mye i hendene, så jeg sa ja.

Jenta i kassa slo da inn 15,- for posen!

Dyreste posen jeg har kjøpt til nå, og det uten at jenta informerte om prisen når hun spurte (så ikke utlegget før på kvitteringen). Fint at jobben betalte, men allikevel... :/

Lenke til kommentar

Itw, du må ha et bra liv om det er ting som dette som gnager på deg :)

Er forøvrig likegyldig til om de spør eller ikke. Spør ikke de meg så sier jeg at jeg vil ha pose bare

Oi dette var en gammel tråd nesten glemt av meg.

Men fortsatt like aktuell da jeg fortsatt irriterer meg over damen\mannen som akkurat har skufflet en hel handlevogn forbi lurer på om jeg vil ha pose!

Hvordan i all verden har han\hun tenkt jeg skal få det med meg i bilen?

Det er jo som om du bestiller 1 kaffe, og de spør om jeg vil ha kopp med?

Tja finnes mange andre ting som plager meg å.

Har boikottet rema i siden ca 2006 etter de innførte at man må trekke parkeringslapp for og handle der, alt for irriterende og måtte gå ut av bilen, helt til døra for og få parkeringslapp for også gå tilbake til bilen og legge inn lappen og deretter gå inn i butikken.

Skal ikke være sånn når man skal handle alt for tungvindt, forde om man får 1times parkering gratis.

Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg sier "Nei takk" dersom de spør og jeg ikke trenger pose, så tenker jeg ikke noe mer over det. Dersom jeg vil ha pose, så sier jeg "tja kan få en 2-3 så jeg kommer meg hjem med varene :D " Har selv jobbet i butikk og jeg vet hvordan atomatikken i dette er. I tillegg er det mange som ønsker noen poser ekstra, og det er det vanskelig for vedkommende bak kassen å skulle gjette seg til et antall poser han/hun kan tenke seg at kunden vil ha vis man ikke stiller spørsmålet "Vil du ha pose?"

Under min tid på statoil løste jeg dette fint med at jeg heller sa "Skal jeg ta det ned i en pose til deg kanskje?" Kan ikke huske ett eneste menneske som ble sur for at jeg pakket varene for dem, og der var posen GRATIS også :ohmy: Tro det var mye blide pensjonister og annet som fikk så god service. Håhå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...