Gå til innhold

Skal du ha pose?

Itw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett saken fra begge sider, har jobbet 5 år i matvarebutikk. Der jeg jobbet før hadde vi posene bak kassen, derfor var det naturlig å spørre om de skulle ha pose iom at de ikke kunne plukke med seg en pose og legge sammen med varene. Etter hvert som man har jobbet en stund gikk det automatikk i å spørre om de ville ha pose og kvittering. Heldigvis var jeg ikke så hjernedød (sorry hvis jeg tråkker på noen tær med det utrykket :p) at jeg spurte om de ville ha pose og kvittering hvis de hadde kjøpt en tyggis.

Der jeg handler nå ligger det poser forran kassen, så hvis man har behov for det legger man de sammen med varene. Noe jeg alltid glemmer, derfor ender det stortsett opp med at jeg må spørre etter en pose og de peker på esken forran kassen. Om det er fordi jeg handler fast på ICA eller om de er ekstra service vennlige skal jeg ikke spekulere i, men jeg slipper alltid å betale for posen :) Noen som passer meg ypperlig, jeg er trossalt en vandrende reklame for ICA.

Når store stjerner får flere hundretusen, om ikke millioner, på å reklamere for et produkt/firma/kjede/osv, hvorfor skal jeg være nødt å betale for å gjøre "det samme"? Fjern reklamen eller prisen på posen mener jeg :hrm:

Når det gjelder kvitteringen plager det ikke meg at de spør om jeg vil ha den, et lite "Nei takk" fra min side koster ikke mange kalorier. Men når de tar kvitteringen, lener seg fram og nærmest tvinger den på meg blir jeg litt irritert.

En ting som forfjamset meg litt her om dagen, var innom Systembolaget og kjøpte to flasker vin. Betalte med kort og som vanlig glemte jeg å legge med en pose. Så jeg spurte etter en pose, "det blir 50øre takk" svarte damen bak disken. Jeg graver litt i lommen og finner kun norske mynter, "neivell" sa hun og begynte å ekspedere neste kunde :dontgetit: I det jeg gikk ut var jeg passe irritert, vurdere å gå inn igjen og kjøpe en pose med kortet kun for å demonstrere, men køen var såpass lang at jeg orket ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Når store stjerner får flere hundretusen, om ikke millioner, på å reklamere for et produkt/firma/kjede/osv, hvorfor skal jeg være nødt å betale for å gjøre "det samme"? Fjern reklamen eller prisen på posen mener jeg :hrm:

6458236[/snapback]

Du vet, det er litt forskjell på deg og beckham ;)

En ting som forfjamset meg litt her om dagen, var innom Systembolaget og kjøpte to flasker vin. Betalte med kort og som vanlig glemte jeg å legge med en pose. Så jeg spurte etter en pose, "det blir 50øre takk" svarte damen bak disken. Jeg graver litt i lommen og finner kun norske mynter, "neivell" sa hun og begynte å ekspedere neste kunde :dontgetit: I det jeg gikk ut var jeg passe irritert, vurdere å gå inn igjen og kjøpe en pose med kortet kun for å demonstrere, men køen var såpass lang at jeg orket ikke.

6458236[/snapback]

Det må jeg si var imponerende kundebehandling :thumbdown:

Lenke til kommentar

Når det gjelder kvitteringen plager det ikke meg at de spør om jeg vil ha den, et lite "Nei takk" fra min side koster ikke mange kalorier. Men når de tar kvitteringen, lener seg fram og nærmest tvinger den på meg blir jeg litt irritert.

6458236[/snapback]

fantastisk enig....

Lenke til kommentar

6458236[/snapback]

Du vet, det er litt forskjell på deg og beckham ;)

Jeg vet nå ikke helt, jeg kan være en jævel med ballen(e) :p

Greit nok at jeg ikke er en mega stjerne, men jeg synes ikke det er urimelig mye å forlange at jeg skal slippe og betale for å reklamere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis dere ikke vil reklamere; handle en gang i uken på en random butikk. Hver uke handler du en full handlekurv. Handler du på feks rimi tar du med poser fra rema og fyller opp. Dårlig reklame for rimi om du går ut av butikken med ti remaposer ;)

Lenke til kommentar

Syntes bare folk glemmer ofte at det er faktisk ikke de i kassen som er ute etter å ødelegge livet ditt eller noe. De gjør bare jobben sin. Blir de fortalt at de skal spørre om pose, så gjør de det... akkuratt som alle andre gjør det de blir fortalt om å gjøre i dems jobb. Irriterer meg over at folk ikke skjønner at det ikke er vi bak kassen som har lagd reglene. Vi gjør bare som vi blir fortalt, har ingen makt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Såklart, pleier ikke irritere meg over at de spør etter pose, syns bare det er rart noen ganger. Det som irriterer meg er nårjeg ber om pose og ikke får det.

Lenke til kommentar
Syntes bare folk glemmer ofte at det er faktisk ikke de i kassen som er ute etter å ødelegge livet ditt eller noe. De gjør bare jobben sin. Blir de fortalt at de skal spørre om pose, så gjør de det... akkuratt som alle andre gjør det de blir fortalt om å gjøre i dems jobb. Irriterer meg over at folk ikke skjønner at det ikke er vi bak kassen som har lagd reglene. Vi gjør bare som vi blir fortalt, har ingen makt...

6458371[/snapback]

Har jobbet i butikk, så jeg vet hvordan det er. Du er "nødt" til spørre om de vil ha pose og kvittering. Det er greit nok, men det er da virkelig ikke behov for å tvinge kvitteringen på en kunde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du får enten arrangere et kurs for dem eller bytte butikk da ;)
Er en butikk der jeg bor, nærmeste etter det er en mil borte ;)
Lenke til kommentar

Hjelper veldig med en hyggelig kunde eller to. Det gjør dagen sååå mye bedre. Rett å slett at folk smiler og er høflig. Så lite skal til.. Storsett alle er midt på treet. Så er det et par enkelte som ødelegger humøret for den timen. Sånne kunne bare hengt seg. Har jeg en dårlig dag prøver jeg å gjøre det beste ut av det. Plager i vertfall ikke uskyldige mennesker i kassen. Hva er vitsen med det liksom...? :hmm:

Lenke til kommentar
Likefullt irriterer det meg at de hver bidige gang skal spørre: "Kvitteringa?"

Ok, det er sikkert mange eldre folk som tar vare på den, men regner med at rundt 90% av ungdommene sier nei takk. Utrolig unødvendig spørsmål!

*er det rart det blir krig i verden* :innocent:

6454849[/snapback]

Det er mer irriterende når en kunde kommer tilbake og klager på det han kjøpte og han blir spurt om han har kvittering for så å svare "Nei, det fikk jeg ikke tilbud om". Jeg står mye bak kassa der jeg jobber. Spør alltid om folk vil ha kvittering når de har betalt med kort (er man uoppmerksom kan det lett trekkes ekstra på kortet, så det er lurt å få kvittering) og hvis de har kjøpt for større beløp generelt. 100-200,- og mer. Noen er mer forsiktig og bevisst på økonomien enn andre. Det er ikke verre enn å svare "nei, takk".

Pose tilbyr jeg når det er tydelig at de trenger det (som f.eks "regner med du vil ha en pose") eller når de spør om å få. Tar ikke penger for det.

Hjelper veldig med en hyggelig kunde eller to.

Amen!

edit: Fikk lyst å fortelle om en hyggelig kampanje Statoil (hvor jeg jobber) hadde før jul. Vi skulle dele ut en rød rose til alle med gullkort. Hvorfor vet jeg ikke, men det var mange som ikke greide å skjule smilet da. Noen avslo blankt, som er lov, mens de fleste ble glad. "Oi, takk, men jeg kjenner deg jo såvidt" sa èn. En annen sa at nå fikk han seg kanskje noe senere på kvelden, med glimt i øyet. Det var moro å lure frem smilene på de ellers så alvorlige dresskledde mannfolka som kjører dyr mercedes ;)

Endret av Steffenm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...