iChristian Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja dere, jeg HATER virkelig når betjeningen er så høflig at de spør meg pent om jeg ønsker en pose og kvittering. Det VERSTE er riktignok de GLADE menneskene som ønsker meg EN FIN DAG når jeg går. All form for muntlig kommunikasjon framkaller brekninger og sure oppstøt hos meg, og jeg ønsker ikke nedlate meg til å gjøre noe så borgerlig som å snakke til en kassebetjent. Det beste hadde vært hvis jeg kunne bestille varene på nett, også ble de levert i en anonym eske gjennom et hull i døra mi. Dermed slapp jeg å bevege meg ut i offentlighetens skitne lys for å få tak i min daglige dose syreholdig leskedrikk samt nedfryst porsjonspakket hurtigmat. 6454963[/snapback] Det tror jeg var dagens innlegg :D Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 summerer vel opp poenget med hele denne tråden ja trur faktisk det er ulovlig å bare gi ut poser uten å spørre først, siden de koster noe Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg syns nå det er mer irriterende når de IKKE spør om jeg skal ha pose. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Hvorfor kan vi ikke bare FÅ de posene da? Da hadde alle vært lykkelige, de gamle hadde sluppet og gnikke og spare på posen fra 1800 tallet og vi som ikke liker at de spør kunne selv tatt posen, og de som ikke liker at de spør kunne også tatt posen selv:) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Cubus hadde/har en kampanje på gang som gikk ut på at hvis de ikke spurte om du trengte solkrem så fikk du en gratis. Jeg kan skrive under på at det var irriterende, skjønner godt det med posene også. Men Meny er jo ett godt alternativ, der posene fortsatt er gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Her er det helt motsatt; Kasse: *BIP*, *BIP*, *BIP* (repeteres om ønskelig) Kassadame: Det blir 49 og en halv (hu ene kassadama sier fakisk "en halv" istedenfor "femti") Meg: Kan jeg få en pose med? Kassadame: Jada, *slå inn 0,70 ekstra* Meg: *betale og gå bak til varene* Meg: *vente* Meg: Unnskyld, skulle jeg få den posen eller? Kassadame: *grynt*, jada! Når mamma handler skjer det alltid i større doser, vanligvis en gang i uken (og da blir det fort en full kurv). Hver eneste gang spør de om hun skal ha pose. Heldigvis har rimi der jeg bor sett seg lei av å spørre, så de har satt bæreposene foran kassa igjen EDIT: Skrivefeil, skrivefeil og atter skrivefeil! Endret 8. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 summerer vel opp poenget med hele denne tråden ja trur faktisk det er ulovlig å bare gi ut poser uten å spørre først, siden de koster noe 6455708[/snapback] Derfor må de slutte å ta seg betalt for de. Det beste hadde jo vært å ha en bunke med poser på enden av rullebåndet slik at kunden kan ta så mange poser han/hun ønsker. Uten at det koster noe. Her i USA er det en egen person som tar varene opp i posene, og han sløser vanligvis noe sykt med antallet. En egen pose til bananene, en til de to flaskene med Sprite og så videre. Genial ordning. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 På vår prix må man ta pose selv.. Og det er skjelden de slår in 50øre for den.. Lenke til kommentar
stgbrt Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hvorfor spør man om pose? Fordi det koster penger. Man skal aldri anta at en kunde trenger poser, uansett hvor mange grandiser og cola man kjøper. Dere vil bli overrasket over hvor mange som faktisk har med dette i lomma, unge som gamle. Eller de som tar det i "gratishaugen", altså søppelkassa ved siden av flaskeautomaten. Det finnes derfor ingen enkel logisk slutning på det evige spm. Men kassereren kan da heller spørre om HVOR mange poser (gjør dette selv) og slippe unna med mange morsomheter. Og hvorfor koster de penger? Det sier seg selv. En pose koster som regel like mye inn som ut, altså rundt 50 øre. En butikk som har ett kundeantall på halv million i året, vil da, om hver kunde fikk en pose, ha kasta bort 250000kr av fortjenesten. Det er derfor som regel en policy at man som kasserer, skal ta betalt for ca60-70% av posene. For helt nazi skal ikke kassereren være heller. Og grunnen til at enkelte butikker har satt det foran apparatet, er nettop for å unngå det evige maset, og urtamme vitsene. (tru meg, du finner ikke på noe lurt der du står og lirer ut en morsomhet om hvor store lommene dine er) Og til alle de av dere som hater lang kø, posespm, og kasserere generelt, gå inn på www.haderkunder.dk og gråt. Vi hater dere kunder alle som en. Men enkelte er flinkere til å skjule det en andre. Hilsen "Den Smilende Og Hyggelige Kassereren" Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 På Meny butikken der jeg bor er posene gratis og de ligger helt nederst. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Hadde de ikke vært for dama så hadde jeg kun handlet på spar det tar man posene selv, og betaler ikke for de heller:) Men nå er det en gang slik at damen mener de ikke har noen god frukt og grønt, så da blir det til at vi må på de andre fordømrade butikkene som spør meg om jeg vil ha pose. Nei gi oss posene så slipper vi dette maset, legg heller 2øre på alle varene så går de i pluss i stede om det var det. Det er jo som nevnt tiligere i tråden, reklame! Ser æ da ut som en vandranes reklame plakat, som enda betale førr de? Nei e ikke de, men gi mæ posen så skal æ gå me den, og ikke minst gå fornøyd me den. Men dette er vell bare en fjern fjern drøm at poser skal bli gratise, og at vi kan fråde oss i det, enda bedre som SoloX nevner i usa at de pakker in varene til deg, det hadde vært noe!! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Uno, Dos, Tres, Quatto! Endret 8. juli 2006 av Fisk1 Lenke til kommentar
GBD Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 På Mega der jeg jobber kan de ta poser selv, så det er ikke noe problem sånn sett. Når det gjelder slike spørsmål så blir de fort en vane. Du bare spør uten å tenke. Kanskje det er fordi det er mange kunder, eller du tenker på noe annet. Hva vet vel jeg? Men før enkelte betaler spør jeg etter medlemskort selv om jeg allerede har dratt det FØR varene. Dette er fordi det har blitt en vane, og jeg tenker ikke noe over det. Det bare detter ut... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Folk som ikke vil ha klikker, og folk som skal ha gjør det samme. Værste er vel når de kommer med ett sånt laimt svar som : ja jeg må jo ha noe å bære det i , ha ha ha. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Folk som ikke vil ha klikker, og folk som skal ha gjør det samme. Værste er vel når de kommer med ett sånt laimt svar som : ja jeg må jo ha noe å bære det i , ha ha ha. 6457176[/snapback] Mennesker er rare, det oppdager folk i kundesentra og i kasser... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja herregud. Er MYE rart der ute... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Herregud for ei syting, korleis kan kassemannen vite om du har ein pose i lomma eller ei? Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja dere, jeg HATER virkelig når betjeningen er så høflig at de spør meg pent om jeg ønsker en pose og kvittering. Det VERSTE er riktignok de GLADE menneskene som ønsker meg EN FIN DAG når jeg går. All form for muntlig kommunikasjon framkaller brekninger og sure oppstøt hos meg, og jeg ønsker ikke nedlate meg til å gjøre noe så borgerlig som å snakke til en kassebetjent. Det beste hadde vært hvis jeg kunne bestille varene på nett, også ble de levert i en anonym eske gjennom et hull i døra mi. Dermed slapp jeg å bevege meg ut i offentlighetens skitne lys for å få tak i min daglige dose syreholdig leskedrikk samt nedfryst porsjonspakket hurtigmat. 6454963[/snapback] Fantastisk godt sagt. Det eneste jeg reagerer på er at man nå må betale for å få lov til å reklamere for butikken man går å handler hos (Med dette sikter jeg til store hvite plastikk poser med store logoer )... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det finnes faktisk folk der ute som blir rasende sint fordi de er blitt belastet med 2 krone for 2 poser. Tro det eller ei. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det finnes faktisk folk der ute som blir rasende sint fordi de er blitt belastet med 2 krone for 2 poser. Tro det eller ei. 6457268[/snapback] Ja jeg er en av de! DERES REKLAME FOR FAEN .... PAY ME! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå