Itw Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Heisann Var akkurat på en handle tur på coop, jeg og dama. Og etter og ha handlet en hel handlekurv med mat og skal betale så spør karen i disken "Skal du ha pose?" (for og ha det sagt så gikk jeg i shorts og dama i kort bukse og singlet, altså ingen SVÆRE skjulte lommer noet sted så karen må jo skjønne at vi skal ha pose). Jeg må bare få delt det med verden hvor mye det irriterrer meg at de spør skal du ha pose når det er helt opplagt! Klart de tar jo 50øre for den så MÅ sikkert spørre? Ikke vet jeg men eneste jeg vet er at jeg har lyst og starte en enmanns aksjon mot det dumme spørsmålet! For før eller siden så tror jeg det kommer til og gå liv på grunn av det spørmålet. Noen andre meninger om dette? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hjelpemeg! Var da også noe å bli gal for. Kanskje dere hadde.. uhm.. en HEMMELIG RYGGSEKK UTE? vel, uansett, er ikke alle som spør om dette vet du.. og enkelte steder tar en posene selv. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Her er det omvendt: "Kan jeg få en pose?". Det er irriterende. 2 Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Likefullt irriterer det meg at de hver bidige gang skal spørre: "Kvitteringa?" Ok, det er sikkert mange eldre folk som tar vare på den, men regner med at rundt 90% av ungdommene sier nei takk. Utrolig unødvendig spørsmål! *er det rart det blir krig i verden* 1 Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 er litt plagsomt det derrane, synes det er et dumt spørsmål. husker en gang jeg å en kompis kjøpte mye grandis å Cola til Party Telt Lanet vårres, kommer til disken på Rema 1000 så sier hun "skal du ha pose" kompisn min sier følgende: Ja, ser det ut som om at vi ska bære 7 pizza å 8 Brusflasker? hun så dumt på han å sa ok.! konkulsjon: Dumt spørsmål! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 tja, det kan være at du har en liten plastpose sammenkrølla i lommen som du vil bruke istedet. Er mange som har det istedet for å kjøpe nye hele tiden. synes det er fint å bli spurt jeg. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 He he enig, glemte nesten av det med kviteringen midt oppi det hele... Jepp må bare få dama med på det så skal alle butikker som spør om "Skal du ha pose" boikottes. (om det er sånn det skrives?) Lenke til kommentar
abrj Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hehe... Kjenner meg igjen i situasjonen. Saken er vel at det går mye automatikk i det å spørre, uten å bruke egen kritisk vurderingsevne. I en butikk jeg handler en del er det ei som alltid er så nebbete, og en dag rant begeret over da hun på sin utagerende frekke måte spurte om jeg måtte ha pose. ”Nei” svarte jeg, ”jeg bor rett i nærheten, og kommer heller ned hit og spiser og drikker av maten min når jeg blir sulten og tørst”. Han bak meg i køen knakk sammen i latter, og etter det har nebbfrid alltid vært "hyggelig" mot meg. Skjønner jo at posene koster penger, og at butikken for å unngå tap tar seg betalt. Men en annen sak er jo at en går med store reklamer for nettopp den butikken en har vært innom, og akkurat det ergrer meg. Hvorfor skal en betale for å reklamere for noen? Gå heller over til ryggsekk eller handlenett som kan brukes flere ganger, da sparer du penger og miljøet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Ja jeg lurer på om det ikke bare en dag renner over for meg og, med det spørsmålet... Irriterer meg greneløst. Enda verre er at kjerringa deler ikke min lidelse:( Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har jobbet på butikk. Man blir tvunget til å spørre. Ikke noe gøy å få sånne kjipe svar. De gangene jeg bare slengte med poser uten å spør, kan du banne på at de hadde med selv/skal ha esker og jeg ble skjelt ut. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 He he... Joa kan nok være litt tricky, men butikk kjedene burde fatte dette og alle vi som irriterer oss over det burde slutte og handle der de spør om det! Og vips så skal dere se de slutter nok:) Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Vel, han måtte ha spurt deg om du ville ha pose uansett. Tenk visst du på liv og død ikkje ville ha, og du hadde blitt sur visst han slengde med nokre posar til deg? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 He he...Joa kan nok være litt tricky, men butikk kjedene burde fatte dette og alle vi som irriterer oss over det burde slutte og handle der de spør om det! Og vips så skal dere se de slutter nok:) 6454904[/snapback] Eller bare legge posene sånn at folk kan ta selv når de legger på varer! Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 bruker å spørre etter pose etter jeg har betalt osv, de fleste driter i å ta betalt og i det heletatt å spørre om jeg skal ha pose Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 bruker å spørre etter pose etter jeg har betalt osv, de fleste driter i å ta betalt og i det heletatt å spørre om jeg skal ha pose 6454920[/snapback] Nettopp Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Automatikk, gutter og jenter. Jobber man i et serviceyrke og forholder seg til et trekvart tonn mennesker hver dag, kommer standardfraser på løpende bånd. Og så er det jo miljøvennlige folk som har en eller annen tøypose i lommen sin, eller pensjonister som har en plastpose de betalte ett øre for i nittenhundreogtoogførr. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Luksusproblem. Det er vanlig å spørre før man slenger poser og lignende på folk. De er høflige, og du blir irritert? Endret 8. juli 2006 av Solid_ Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Automatikk, gutter og jenter. Jobber man i et serviceyrke og forholder seg til et trekvart tonn mennesker hver dag, kommer standardfraser på løpende bånd. Og så er det jo miljøvennlige folk som har en eller annen tøypose i lommen sin, eller pensjonister som har en plastpose de betalte ett øre for i nittenhundreogtoogførr. 6454930[/snapback] Eller gamle damer med de praktiske trillebagene sine. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Bruker Spar en god del og der tar man bare posene selv, men det er nesten bare den butikken her som har det. Alle andre spør før man betaler "Skal du ha pose?" så og spørre selv etterpå blir litt vanskelig da.... Men for min del skulle ALLE hatt sånn at man tar selv mye bedre en det teite spørsmålet... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Men tenk på det hvor mange % tror dere tar pose? La heller de stakkarsene som ikke skal ha pose si i fra! De er i mindretall!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå