Gå til innhold

Firefly og serenity

robiwan

Anbefalte innlegg

og Serenity ble ikke sendt sist .. men den ble sendt etter siste episoden.. men siste episode var i midten.. av Fox sin sending..

Neste lørdag er det 3årsiden de sendte den siste (den tolvte) episoden på Fox

6461819[/snapback]

Blant episodene som faktisk ble sendt var Serenity (piloten) siste episode som ble sendt, se her, her og her (evt. her).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fikk også jeg lyst til se serien. Jeg likte igrunn filmen veldig godt. Men jeg har hørt serien er mye mer vestern aktig og har dårlige effekter i forhold til filmen. Hvordan er det med historie og fremgang i serien?

Er det slik som i Farscape og Stargate at de besøker alle mulige kjedelige steder som er helt likt jorden? Liker ikke de episodene med teite mennesker som liksom skal være aliens på en jordlignede planet med teite kulturer og kostymer. Og så må de gjøre et oppdrag som ikke har noe med grunnhistorien å gjøre i det hele tatt. Løse en eller annen familekonflikt eller noe. :roll:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Er ingen aliens i Firefly. Nå vil jeg ikke si effektene i Firefly er dårlige, men budsjettet for serien var jo ikke like stort som for filmen.

Når det gjelder innholdet i serien versus filmen liker jeg serien bedre siden denne er mer "intim" med menneskene i serien. I filmen blir det hele veldig overfladisk, og filmen er faktisk morsomst når man allerede har sett Firefly og har fått folkene i familien sin (jmf. Bone). Da blir filmen ikke like.. film-aktig.

Joss har selv sagt at han liker serier bedre enn filmer. Serier er veldig feminine. De liker å ta seg goood tid og snakke om problemene, og gå i dybden av ting. Filmer derimot er maskulint; gå inn, gjør jobben, trekk deg ut.

Så filmen har kanskje kvalitet i form av effekter, men serien har bedre kvalitet i innhold synes jeg. Men når man allerede er en browncoat blir filmen også veldig spesiell. :)

Selv om det handler mye om "familieproblemer" i serien, handler den jo også om det å overleve, og det er mye action og dramatikk i serien, samt mye god humor og man får et helt spesielt forhold til menneskene på Serenity når man ser serien.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg liker Aliens, men ikke når de er helt like mennesker og det eneste som er annerledes er klesdraktene, kulturen og kanskje noen rare ører eller de har grønt hår. Synest utviklerene og effektfolka slipper litt for billig unna da.

Men det er vel dyrt med gode effekter antar jeg. Suuuuk :(

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
In an interview at the 2007 Comic-Con, Whedon stated that he believes hope for a sequel rests in the sales of the Collector's Edition DVD.[90][91] In an August 2007 interview with Amazon.com prior to the Collector's Edition DVD release, Whedon stated "It's still on my mind, I mean, but I don't know if mine is the only mind that it's on." He later said "You know, whether or not anybody who's involved would be available at that point—everybody's working, I'm happy to say—is a question, but whether I would want to do another one is not a question.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...