Gå til innhold

Firefly og serenity

robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Serenity" (epsioden) er piloten og kommer FØR " The Train Job"

men FOX bestemte seg i tilleg til å vise serien midt på natte for å sende episodene i feil rekkefølge derfor er " The Train Job" før "Serenity" når de ble først vist på TV

Filmen Serenity og Piloten har ikke så mye med hverandre å gjøre .. utenom at .. vel at de har alt med hverandre å gjøre..

og ikke mist håpet ...

Family guy og Futurama har jo blitt gjennoplivet .. hvorfor ikke Firefly?

Lenke til kommentar

er jo lettere å restarte en animasjons serie en vanlig da.

skuespillere kan fint gjøre masse annet OG gjøre jobben sin i en animasjons serie. de kan godt være på andre siden var jorden, og skuepillerne er aldri der samtidig(med unntak av tabble read.)

desuten er ville ikke serien være den samme etter en hvis karkter strøyk med i filmen(den jeg likte best)

Lenke til kommentar

eneklt å gjennopta firefly da..

bare spille inn noen få episoder for å binde sesong1 med filmen og kutte opp filmen som en sesongskille og så fortsette fra etter der filmen sluttet

alle skuespillerene er aktive når det gjelder å få serien tilbake på TV..

Adam Baldwin må tilbake på TV snart eller så klikker jeg .. han er jo den kuleste som finnes! :p

Lenke til kommentar

Yay, fellow browncoats! Slenger meg på her, både jeg og dama er fullstendig nyhekta. :!:

Alle skuespillerne omtaler prosjektet som det kuleste de har vært med på og noe de savner. Virker nesten som en bonding experience på nivå med Ringenes Herre-innspillingen. Og Joss Whedon holder døra åpen selv. Så det skulle bare være et spørsmål om investorer. Og når man tenker på hvor godt likt filmen ble, og at den kan ha åpnet markedet for mange nye seere (e.g. meg), burde det ikke være umulig hvis Joss bare drar i noen tråder.

Ting som taler imot: filmen er en rein uttømming av hemmeligheter og gulrøtter som var tenkt å avsløres gradvis i serien men som de aldri fikk tid til. Helt motsatt av Lost med andre ord, og akkurat like destruktivt. Hva nå? Og tapet av [Alan Tudyk] var tragisk (og må hevnes!). Å ta ut en sånn sjarmbombe er ikke akkurat en investering i å kunne følge historien opp senere. Og på en så totalt unødvendig måte da!

Lenke til kommentar
"Serenity" (epsioden) er piloten og kommer FØR " The Train Job"

men FOX bestemte seg i tilleg til å vise serien midt på natte for å sende episodene i feil rekkefølge derfor er " The Train Job" før "Serenity" når de ble først vist på TV

6456428[/snapback]

Fox valgte å begynne sendingene av FireFly med episode 2; The Train Job.

Og derfra eskalerte kaoset. Episodene ble sendt i hulter og bulter, og faktisk, episode 1, pilotepisoden, "Serenity", ble sent helt til slutt, som siste episode!

Så at folk ikke klarte å henge med på FireFly da det ble sendt første gang er vel kanskje ikke så rart?

Se her.

Om man kjøper FireFly-DVD'en, så er alle episodene i korrekt rekkefølge:

01. Serenity (Pilot)

02. The Train Job

03. Bushwacked

04. Shindig

05. Safe

06. Our Mrs. Reynolds

07. Jaynestown

08. Out of Gas

09. Ariel

10. War Stories

11. Trash

12. The Message

13. Heart of Gold

14. Objects in Space

Dette er altså en halv sessong. Joss Whedon ønsket å i det minste avslutte sessong 1, men det fikk han aldri lov til av Fox. Men Universal Studios kjøpte rettighetene til FireFly, og sa at han heller fikk komprimere slutten av sessong 1 til en film. Dette er hva vi ser i filmen Serenity! :)

Men dette betyr også at Fox ikke kan gjennopplive FireFly; Universial Studios har rettighetene, og hvis de velger å gjøre noe vidre med FireFly, vil det nok bli enda en film istedefor serie.

Se her.

Joss har sagt at serier er veldig feminine. De liker å ta seg tid, snakke om problemet. Film derimot er svært maskulin. Det begynner brått, mye action, og så er alt over på null komma niks. "Go in, do the job, pull out."

Endret av skag1
Lenke til kommentar

"It is expected that commissioning of a television sequel would be contingent on strong DVD sales of Serenity.[40] Joss Whedon, in response to the many rumors and speculations, has always said that nothing will be decided until the DVD sales are known."

Så løp og kjøp!

Lenke til kommentar

nei universal kjøpte FILM rettighetene ikke til hele serien..

Fox har fortsatt rettighetene til serien..

og whedon har sagt at han håper noen annen kjøper Rettighetene til serien snart for han har ingen planer om å jobbe med fox igjen..

Det ingen helt skjønner med Firefly er at den vant flere priser .. bla en emmy.. men Fox ville ikke ha serien fordi de ville helelr ha noe på linje med hans 2 andre serier (Buffy og angle) .

De ga Joss for stor frihet og fant ut at det var ikke det de ville ha..

Det verste er at FOX vet at de kunne tjent mye på firefly .. og det gjør det .. via iTunes salg..

og Serenity ble ikke sendt sist .. men den ble sendt etter siste episoden.. men siste episode var i midten.. av Fox sin sending..

Neste lørdag er det 3årsiden de sendte den siste (den tolvte) episoden på Fox

det som er kult med Joss Whedon er at etter utallige av hans manus har blitt herpet av andre regisører så satte han foten ned og sa at den neste som herper en av hans manus er han selv!

og så startet han å lage filmer.. (Serenity) og nå har han 2 filmer på vei (goners og Wonder woman)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg må bare bumpe denne her! :w00t:

Har "akkurat" begynt å se serien.. :)

Først, så kikket jeg på filmen, og syntes det var god underholdning, men sånn med en gang så var det egentlig bare en helt grei film (+). Så kjøpte jeg meg HD-DVD -spiller, og så kjøpte jeg den filmen som en av mine 2 første, for jeg hadde lyst til å se den en tur til (samt at det ikke var så mange andre alternativer å velge mellom), også fordi det var ett eller annet der som ga litt "mersmak" :)

Jeg så den da enda en gang.. dette er ikke så lenge siden. Her om dagen så jeg atter en gang, og dagen etterpå så jeg den en gang til, men da med kommentarspor. Kikket også på alle bonusmaterialene.

Først da fikk jeg vite at filmen var basert på en serie, og jeg var allerede blitt hektet! Nå kikker jeg som bare rakker'n på serien og storkoser meg!! :love:

Det er så jævla forbanna.. slik som med Carnivale, så er dette en serie jeg skulle så veeeeldig gjerne ha sett så MYE mer til!

Får glede meg over de episodene jeg har igjen! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...