vihovde Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Siden det er så mange som har en mening om hva som trengs til en REN MP3 maskin, så utfordrer jeg dere alle til å komme med forslag om hva som er best til RIMELIGSTE PRIS !!! Husk at denne maskinen skal stå å "surre" i stuen, koblet opp mot mitt stereo anlegg. Spar meg for diskusjoner om Intel VS AMD, eller om dyre skjermkort/lydkort.Husk stikkordet her er RIMELIGST mulig, men bra :smile: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 gå for via prosessor med nforce hovedkort. (pass på tv-ut da) DDR ram og TV-ut er oxo bra :smile: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 i stua er det digg med en maskin som er stille,hva med da en mini pc med via mini itx,enste som bråker da er psu vifta. sjekk databutikken.com Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 NForce-hovedkort med TV-ut - ca 800 Duron 1,2GHz - ca 450 256mb pc2100 ddr-ram - ca 700 en 40gb seagate barracuda - ca 800 en SB Live! Player 5.1 (evt Audigy) bulk - ca 350 og et jalla-kabinett :razz: Et must er jo fjernkontrollsettet til Winamp som du får på http://www.hammer.no for 200kr :smile: CD-Rom fikser du selvsagt midlertidig, helt til OS er installert :wink: Enkelte av delene er utdaterte, og også litt jall, men du sa "BILLIG" Anslår at du ender opp på et sted mellom 3000 og 3500.. du sier ikke noe om HVOR billig denne må være, men det er jo ingen upris :smile: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Kjøp deg en komplett brukt 133-200MHz for 500,- på et eller annet værste. Skal du ha en "stor" hd må du nok ha deg et kontrollerkort i tillegg. Windows95 av utgaven før IE 4.0. Til avspilling bruker du den gamle Winplay'en til Fraunhofer (det finnes tilleggsprogram for spillelister) eller den litt mere fancy Audioactive (dekoder fra Fraunhofer). Fraunhofer-dekoder'n er fremdeles den som har best lyd ,x-audio på en god andreplass, og er den som desidert er snillest på resursene. Har du over middels stereoanlegg bør du vurdere den billigste kabelen til Monster. Får du satt opp dette uten resurskonflikter gjør det jobben helt perfekt, og du kommer vel totalt kanskje opp i 1000,-. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 00:53, skrev Papirpose:Et must er jo fjernkontrollsettet til Winamp som du får på http://www.hammer.no for 200kr :smile: # ØkonomiService AS # Regnskap og Bedriftsrådgivning # Autorisert Regnskapsførerselskap # Vesterled 15 4876 Grimstad # Tlf.: 37 25 66 80 Fax.: 37 25 66 81 Wtf? Hammer.hvafornoe? Lenke til kommentar
Erra Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Han mente Hammar.no....men de har den ikke der lenger... De selger den her: http://www.mobeck.com/pmv/index.htm Ville kjøpe en selv, men de er ikke på lager akkurat nå, kommer nok snart.. Det er flere utenlandske butikker som selger den også..bare gjør et søk på "Evation IRman" så finner du den... Jeg fant en fjernkontroll sak som virker mye kulere da, men firmaet som selger den shipper ikke til utlandet akkurat nå (USA firma) (Denne kobles til USB, mens Evation IRman kobles på seriell porten) (Står på hjemmesiden dems at de holder på å oppgradere shipping systemet dems og at man kan bestille til utlandet i løpet av 14 dagers tid.. Jeg skal definitivt ha meg en... Sjekk her: http://www.streamzap.com/products/pcremote/ Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Harddisk: Størst mulig så klart - prioriter lite støy fremfor hastighet - en rask disk vil neppe gjøre noen forskjell å snakke om når du kun skal hente inn MP3-filer på noen få MB av gangen. CPU: Hvis du kun skal spille MP3 kan du nesten ta hva som helst (billigst mulig med andre ord) - MP3-spilling krever minimalt av maskinen, og du klarer deg fint med en 'svak' cpu som krever lite kjøling (= lite støy). [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-10-17 04:01 ] Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 har tenkt på lage ein slik mp3-maskin, skal være på 24/7, og har derfor prioritert varme og støy.... prosessor: VIA C3 prosessor 733MHz 277,- hjå komplett billig og avgir lite varme (passiv kjøling :wink: ) harddisk: SAMSUNG 80GB 5400RMP 965,- hjå psdata nokon som har erfaring med desse diskane?? kabinett: AOPEN H340 Black, 439,- hjå ITbutikken hovedkort: AOPEN AX34 Pro 2, 528,- hjå ITbutikken støtter suspend to disk/ram :smile: lydkort: Soundblaster 4.1 digital, 180,- hjå komplett (koble til stereoen, digitalt) skjermkort: Hercules 3D prophet 4500 32MB, 296,- hjå ITbutikken tv-out.... minne: Spectek 256MB SDRAM, 202,- hjå ITbutikken billig.... :wink: må vel ha ei vifte til prosessoren og.... har i tillegg eit nettverkskort (overføre nye mp3++) sluttprisen blir vel ca 3500,- PS: noken som meinar noko om kva linux-distro som er best til formålet?? (vil ikkje bruke windows sidan eg ikkje vil restarte maskina heile tiden :wink: ) _________________ "Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet" "Helvete er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker" [ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-10-17 07:05 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 heller en 80gb ibm 7200 disk..raske, rolige og stabile....kanskje litt for varme...en vifter fixer d :smile: Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 07:00, skrev StudInc:har tenkt på lage ein slik mp3-maskin, skal være på 24/7, og har derfor prioritert varme og støy....prosessor:VIA C3 prosessor 733MHz 277,- hjå komplettbillig og avgir lite varme (passiv kjøling :wink: ) Testet ikke hw.no just en C3 på 933mhz som ikke engang var istand til å spille av DivX;-) ? Skal man nå først ha en mp3 spiller med TV-out som skal spille 24/7 så kan den vel likegått spille av en å annen DivX ? Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 jeg hadde nok heller tatt en liten 5200rpm disk med trådløs nettverkskort (overføre fra server), på denne måten vil du aldri gå tom for HD space:) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 en seagate U6 5400 rpm... skal være som en barracuda, bare at den er stillere, siden den er 5400rpm... Samsung disken vet jeg ikke no om... C3 cpu'ene kan fint spille DivX, bare man har rett software spiller! ps: man får Mini ITX HK med C3 CPU på, med LAN/VGA/TV-Out,Lyd, sd-ram slots.... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 08:48, skrev ueland85:heller en 80gb ibm 7200 disk..raske, rolige og stabile....kanskje litt for varme...en vifter fixer d :smile: hehe, akkurat det vi har sagt at han ikke trenger! -Støy <- vil ikke ha -Rask <- trenger ikke så rask -varme <- mer varme=mer bråk mtp viftekjøling Du foreslår en vifte som fixer varmen - Mer Støy edit: litt justeringer. [ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-10-17 10:12 ] Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg ville heller foreslått en XBox her jeg? :smile: ... kjøp en XBox og mod den, putt inn XP eller Linux, så har du en perfekt MP3 maskin? (i tillegg kan du jo spille XBOX spill hvis du vil) Når den nye multimedia utgaven av XP kommer (Mediastation?) etterhvert blir jo denne kanskje også mulig å bruke? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Her er et bra forslag i mine øyne, alt fra psdata (super butikk). Uten skjerm/tast/mus, og med innebygd lyd. Cc Powercable Standard 1.8m, POWERKABEL 31 AOPEN Case Micro ATX Tower 180W Blue P4-Ready , HQ85A-P4 457 APACER Memory 128MB PC-266 DDR Original PC2100, 128MB PC-266 299 Samsung Harddisk 60.0GB IDE 5400RPM UDMA-100 3.5" Noise Guard, SV0602H 815 Asus Mainboard Socket-A nForce220 MicroATX LAN Audio VGA DDR, A7N266-VM LAN 745 AMD CPU Duron 1.2GHz Socket A 200FSB Tray , AMD 359 359 GLACIAL Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron 149 Sum 2855,- +frakt. Stille, rimelig og bra. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 00:49, skrev Danny:i stua er det digg med en maskin som er stille,hva med da en mini pc med via mini itx,enste som bråker da er psu vifta.sjekk databutikken.com Jepp, Danny har rett i at dette vil være en ideell løsning. Et mini itx hovedkort inneholder alt du trenger utenom ram og harddisk (Det har innebygget skjermkort, videoutgang, lyd, LAN). Kjøp et mini-itx kabinett (Cubid mini-itx; fåes i sort også, så passer den bra i stua) også fra databutikken.com, så har du en svært liten, helt rolig og billig pc... - Roadrunner Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 10:17, skrev kjetilkl:Jeg ville heller foreslått en XBox her jeg? :smile: ... kjøp en XBox og mod den, putt inn XP eller Linux, så har du en perfekt MP3 maskin? (i tillegg kan du jo spille XBOX spill hvis du vil)Når den nye multimedia utgaven av XP kommer (Mediastation?) etterhvert blir jo denne kanskje også mulig å bruke? Helt enig! XBOX blir vel det billigste alternativet... XBOX - 1690 DVD-kit 250kr Chip ca 500 Da har du jo den ultimate mediaboxen! Lenke til kommentar
leinman Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det som er viktig når du skal koble pc`n på anlegget er vel at det blir bra lyd. Derfor vil jeg anbefale deg å kjøpe et litt dyrt lydkort. Som f.eks dette :: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl . Jeg kjørte mitt "billig lydkort" på anlegg en gang, og lyden ble ikke så bra som til kameraten min som har et Creative Platinum. Jus` a suggestion! :] Resten av maskinvaren trenger derimot ikke vær så "high-tech". Lenke til kommentar
leinman Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det som er viktig når du skal koble pc`n på anlegget er vel at det blir bra lyd. Derfor vil jeg anbefale deg å kjøpe et litt dyrt lydkort. Som f.eks dette :: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl . Jeg kjørte mitt "billig lydkort" på anlegg en gang, og lyden ble ikke så bra som til kameraten min som har et Creative Platinum. Jus` a suggestion! :] Resten av maskinvaren trenger derimot ikke vær så "high-tech". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå