Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Jeg fikk i oppgave å finne en bursdagspresang, det skulle være en bok (på engelsk siden det er til en jeg kjenner i england) om en norsk helt fra krigen. Historie er ikke min sterke side, allt jeg kom på var den om tungtvanns-fabrikken..men det må vel finnes noen flere ? på forhånd takk! Red. av jarmo Endret 11. juli 2006 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Max Manus er jo en en av de mer kjente. Kan jo se om du finner noen bøker om ham. Edit: Jeg har en del navn til på tunga, men er litt små trøtt så jeg husker ikke akkurat nå... Endret 8. juli 2006 av Manx Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Wikipedia-artikkelen om Max Manus lister opp endel bøker: * Det vil helst gå godt – 1945 * Det blir alvor - 1946 (sequel to Det vil helst gå godt) * Sally Olsen : Fangenes engel i Puerto Rico - 1975 * Mitt liv – 1995 Jeg har lest de 2 første, anbefales. Jeg har også gitt bort en slik i bursdagsgave. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 men er de bøkene å få på engelsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 takker for svar. Max Manus så interresant ut, jeg skal prøve å finne noe på engelsk om han Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) En kjapp kikk på Amazon viser en bok "Underwater saboteur" og "9 lives before thirty" skrevet av Max Manus. Jeg er litt usikker på om det er den samme Max Manus. Endret 10. juli 2006 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ohh ohh ohh! The Real Heroes of Telemark av Ray Mears. Trur det er ørtande gongen eg nemner denne boka på dette forumet, men den er berre kjempebra. Er historia om dei karane som sprengte den tungtvannsfabrikken til h. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Gunnar Sønsteby - Report from: No. 24 http://www.amazon.co.uk/gp/product/1569801...ateway&v=glance Norges høyest dekorerte krigshelt, er eneste nordmann som innehar Krigskorset med sverd med to sverd. Boka er veldig spennende, og er veldokumentert og nøyaktig. Les den gjerne også på norsk, den heter selvsagt Rapport fra Nr. 24. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå