Dev- Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Sliter litt med å finne ut av manualen. Har et ASUS A8N kort. Windows viser 2 GB minne hvis jeg har de i A1 og A2 OG hvis jeg har de i A1 og B1. Jeg tolker utfra manualen at de skal være i A1 og B1, men er dette riktig? Endret 8. juli 2006 av Dev- Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Det kommer an på om du vil kjøre dual-channel eller ikke. Ut fra egne erfaringer med ASUS hovedkort (har A8V Dlx) skal de stå i A1 og B1 for dual. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 i manualen jeg tilfeldigvis hadde foran meg står det: |-----------|-------------------| | Channel | Sockets | |-----------|-------------------| |Channel A |DIMM_A1 and DIMM_A2| |Channel B |DIMM_B2 and DIMM_B2| |___________|___________________| (Kjedet meg så jeg lagde tabellen ) Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Hmm, og hvordan vet jeg om jeg skal kjøre dualchannel? Er ikke helt sikker på hva det er Jeg har 2 brikker fra TwinMOS (PC 3200) Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Eg og lurar på noko med Dual Channel... Eg har no eit Corsair sett, og skal kjøpe eit OCZ som er betre, då tek eg Corsair settet ut av datamaskina. I CPU-Z står dei gamle brikkene mine i slot 1 og 2, og på sida står det Channels#Dual, køyrer brikkene i Dual Channel då? Og skal dei nye brikkene mine stå i slot 1 og 2 då? Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Eg og lurar på noko med Dual Channel...Eg har no eit Corsair sett, og skal kjøpe eit OCZ som er betre, då tek eg Corsair settet ut av datamaskina. I CPU-Z står dei gamle brikkene mine i slot 1 og 2, og på sida står det Channels#Dual, køyrer brikkene i Dual Channel då? Og skal dei nye brikkene mine stå i slot 1 og 2 då? 6454563[/snapback] Jeg søkte litt på netter rundt dette. For å kjøre dual må de stå i A1 og B1. Står begge i A fungerer de som 2 GB minne, men ikke som dual (som visstnok skal være bedre) Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Eg og lurar på noko med Dual Channel...Eg har no eit Corsair sett, og skal kjøpe eit OCZ som er betre, då tek eg Corsair settet ut av datamaskina. I CPU-Z står dei gamle brikkene mine i slot 1 og 2, og på sida står det Channels#Dual, køyrer brikkene i Dual Channel då? Og skal dei nye brikkene mine stå i slot 1 og 2 då? 6454563[/snapback] Jeg søkte litt på netter rundt dette. For å kjøre dual må de stå i A1 og B1. Står begge i A fungerer de som 2 GB minne, men ikke som dual (som visstnok skal være bedre) 6454590[/snapback] A1 og B1, er slotane slik: Slot 1=A1 Minne her Slot 2=B1 Minne her Slot 3=A2 Slot 4=B2 Blir det slik? Eller? Endret 8. juli 2006 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Ikke på mitt HK. Der er rekkefølgen: A1 A2 B1 B2 Så mine 2 brikker står med mellomrom Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ikke på mitt HK. Der er rekkefølgen: A1 A2 B1 B2 Så mine 2 brikker står med mellomrom 6454610[/snapback] Eg veit ikkje om det er slik eg viste på mitt hovudkort heller da...eg ser ikkje noko om A og B i mitt hovudkort. Derfor tippa eg, men er dei A og B tinga likt i alle hovudkort? Lenke til kommentar
Dev- Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Vet ikke, sjekk manualen eller søk på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå