Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan bruke VNC via internett?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg bruker til vanelig real vnc hjemme til og styre en lagrings pc som står uten skjerm, tastatur og mus og programmet er jo genialt!

Men hvordan blir det vist jeg skal bruke dette over nett?

Hadde jo vært kjekt og kunne styrt denne pc'n i fra andre plasser enb hjemmet, når man er på besøk osv..

Men nå sitter man jo bakom routere og slikt så det er jo ikke ip'n til pc'n som kommer opp på nett...

Hvordan skal man da få kontakt med denne pc'n og vnc?

All hjelp og forslag motaes med Stoooor takk! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah vil det funke via Hamachi?

Har jo det på maskina for "lan" spilling med venner..

Det er jo greit at man må åpne for porten til vnc, men hva med ip'n man skal kontakte vnc på bakom routern?

Er der jeg ikke henger med:(

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Hei! noen argumenter mot NAT.

du har problemer med dette fordi Internett var laget for end-to-end transparency.

Hvis ISP påtvinger kunden NAT enten ved å nekte så mange IP kunden trenger, eller å behandle dem som eiendom og leie dem ut, eller levere med en ruter configurert som NAT så selger dem ikke Internett. De selger web-tilgang, forkledt som Internett.

At hver PC i huset skal kunne sende og motta filer med DCC på IRC vil jeg si er et godt eksempel på _ekte_ Internett. Starcraft, FTP, VPN-forbindelser, tilgang til maskinen sin utenfra, IP-telefoni, ICQ filesend er eksempler som krever internett med offisiell IP.

"I tillegg til å være en bremsekloss for allerede eksisterende tjenester, bremser NAT også opp utviklingen av _nye_ tjenester fordi transporten over nettverket ikke lenger er transparent for utvikleren. Dersom du hadde vært involvert i noen utviklingsprosjekter overhodet som har hatt problemer med dette, ville du forstått hvilke tilleggsutgifter man får i utviklingsperioden når man er nødt til å forholde seg til dette.

Jeg kjenner til konkrete utviklingsprosjekter som er på gang nå for endel spennende tjenester som kommer hvor man har vurdert NAT-problematikken til å være for stor til å bry seg om den. Det betyr at de som kjører NAT vil være avskåret fra å bruke disse tjenestene. Men det er kanskje det som må til før ISP-ene våkner opp (noe de ofte ikke gjør før kundene forlater dem til fordel for mer seriøse konkurrenter).

Der ISP'en påtvinger NAT system på kundene (f.eks 99,- leiepris hver måned _per_ IP) selger ikke internettilgang, de selger webtilgang."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...