Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgitt ADSL2+ NGT kunde

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL2+ i Trondheim (bedrift) og har nøyaktig samme problem. Linjen fungerer _tidvis_ som den skal, men den kan ofte gå helt ned i 60-70kbps, og ligger ofte mellom 3-500kbps. Slik er den ofte i noen timer av gangen, innimellom kan det vare en hel dag osv.

Etter min erfaring så er linja fullt operativ maks 20% av tiden. Den siste uka har det vært helt krise, med dårlig hastighet tilnærmet hele tiden. Jeg hadde selv 8Mbit hjemme før, og jeg har aldri opplevd like rask nettsurfing med 20Mbit ADSL2. Det som er rart er dog at filnedlastning som regel fungerer med høy hastighet. Derfor har jeg lurt på om problemet ligger hos meg, men det virker også svært rart .

(Grunnen til at jeg fant denne tråden var fordi jeg nå aktivt lette etter andre med samme problem, da linja atm scorer utrolige 70kbps på speedometeret.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Pipkin nevnte så er det veldig viktig at du sjekker at NGT har satt linja di til en stabilitets profil om du opplever problemer.

Linja vil kontinuerlig prøve og synkronisere til høyest mulig hastighet med standard (hastighets) profil, problemet oppstår når det er støy e.l. som i tur gjør at den synkroniserer lavere og lavere helt til du er nede på modemhastigheter.

Det virker som om ikke alle på NGT support har fått med seg denne :\

Et annet problem er Zyxel ruteren som NGT sender ut, svært mange kunder har opplevd samme symptom med at linja synkroniserer seg lavere og lavere pga ruteren, noe som NGT kundeservice er klar over (i allefall de mere oppegående av de)

Har selv gått fra NGT 8mbit til ADSL2 og hadde problemer i oppstart pga Zyxel ruteren. Etter at linja ble satt til stabilitets profil og jeg fikk Thompson har jeg kun opplevd problemer med hastigheten en gang, og da var det ikke linja mi det var problemer med men sentral <-> NGT.

Lenke til kommentar
Har hatt adsl2+ i 3-4 mnd nå. Har aldri hatt noe problem med linjen.

Men så kom dagen der man ville sette modemet i bridge modus og sette inn sin egen fw.

Var litt usikker på hvilken vpi instilling jeg skulle bruke siden jeg har pppoe.

Sendte en melding til teknisk support via kontakt skjema på ngt.no sine sider.

20 min etterpå fikk jeg svar fra teknisk at slik informasjon kunne ikke ngt gi ut siden dem ønsker demmes router først i nettet.

Sendte en høflig mail tilbake og forklarte at denne routern/modemet hadde en fw som ikke oppfylte mine spesifikke sikkerhets krav å at jeg forlangte å få utlevert informasjonen, visst ikke så ba jeg vedkommende å sende meg mail til hans overordnende samnt hans navn eller annen ref. Slik at saken kunne tas opp på et høyere nivå.

Har enda ikke fått noe svar på denne mailen fra ngt, den blir sikkert å "forsvinne" i systemene demmes.

Enda en oppgitt ngt kunde  :hrm:

6553732[/snapback]

Haha, DET DER syns jeg iallefall er utrolig teit å klage på. Du kan ikke kreve alt mulig rart og så kalle det dårlig kundeservice(ikke at ngt er noe bra). Blir enda verre når du begynner med standard snakke-med-sjef regla etter at du ikke får hva du vil med en gang.

Lenke til kommentar

Hadde lignende problem som trådstarter.. Men ikke i bare EN måned men mer lik 3 måneder siden jeg fikk 2+ i mars.. Og NGT sa hele tida at NEEEEIDA ikke noe gærnt med linja for den synca jo opp helt fint .. Og de lagde "sak" på dette flere ganger.. Noe som forøvrig føles som å være blank løgn og bare noe de sa for å få meg til å holde kjeft da jeg gang på gang måtte forklare og beskrive problemet omigjen.. (Uten at noen sa at det var noen sak registrert..) Vel uansett nå i slutten av Juni/Juli har de antakelig gjort noe og jeg har stort sett stabilt 14-15 mbit mot Tptest. Og dette enda de sa at det "måtte være noe med min interne kabling", noe som jeg nytteløst GANG på gang sjekka i fortvilelse, og nå viser det seg antakelig at problemet hele tida har ligget hos dem ... ? Ting er ikke helt perfekt dog.. Jeg er av og til nede i 5 mbit på tidlig kveld osv da det kan forventes at det er mye load på nettet.. Men det er ikke lenger 250 KB/s og under .. som jeg hadde 70% av tida før dette ..

EDIT: Pusta ut litt for tidlig - Kl 00:46 natt til 27/7 igjen trøbbel her, ustabilt og fart på 400 til 6-700 fra ftp.uio .. Kan dette være pga overload på Larviksnoden , mange som bruker Nextreme Night fra 00 og utover ? Frustrerende men jeg gir f*.. Ordner seg vel igjen..

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...