Gå til innhold

Noen har kjøpt via Ebay før?


Anbefalte innlegg

Grunnen til jeg lurer er at det er mange som selger ATI Radeon 8500 billig der, 210$. Jeg vet at det kommer ca. 200kr i frakt og 100kr i gebyr, men det blir likvel noe billiger enn i Norge og i tillegg så finnes jo ikke kortet i Norge.

 

Det er retail versjonen det er snakk her, ikke no underklokka OEM versjon.

 

Er det noen som har kjøpt ting der før? Gode, dårlige erfaringer?

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at du sannsynligvis også må betale toll/mva på kortet. Alt over 200-300 kroner skal det betales avgifter på.

Når det er sagt, så har jeg kjøpt ting på Ebay (ikke datautstyr) og har ikke hatt noen problemer. Betalingen skjer vanligvis med PayPal. Husk å sjekke at selgeren er villig til å sende varen ut av USA før du byr.

Lenke til kommentar

Paypal kan ikke verifisere internasjonale addresser, så addressa di vil fremstå som "Unverified" hos Paypal. Du bør høre med selgeren om han faktisk sender til folk med "unverified" addresse... det er mange som _ikke_ gjør det. (pga sikkerhet)

 

Et annet alternativ er å overføre pengene fra din bankkonto til hans bankkonto... da trenger du bl.a. bankens addresse, swift nummer, etc.

 

Det finnes andre paypal-liknende ting som f.eks. bidpay, men disse har jeg ingen erfaring med...

 

Internasjonale pengeoverføringer er ikke bare-bare. :sad:

Lenke til kommentar

Har handla en del datautstyr fra eBay, og har bare gode erfaringer :) Har kjøpt en del prosessorer og en strømforsyning derfra, som er blitt sendt til Norge tollfritt.. Eneste ulempen med eBay er nok at du mister garantien og supporten du ellers ville fått hos en norsk webshop.. + at det tar litt tid å sende da :)

 

Og dersom en selger ikke ønsker å sende til en "unverified Paypal adress" så pleier det å stå i annonsen.. Uansett, de fleste som sender til hele verden gjør det :) Og hvis ikke kan du jo sende pengene med brev, det pleier å gå greit så lenge du pakker dem grundig inn..

 

Ble litt mye her, men må si en ting..

 

Både eBay og paypal har forsikringer slik at dersom du skulle bli lurt, er det stor sjanse for at du får en stor del av pengene igjen :)

 

Bare spør hvis det er noe mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...