affi_kaffi Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har kjøpt meg en ny bærbar pc (hp pavilion dv8000) med 160 gig harddisk. den er delt i tre; 2 til bruk og en backup. problemet er bare med den ene av disse, som forresten var tom når jeg fikk den, og problemet har med flytting av filer å gjøre. viss jeg flytter en fil fra en mappe til en annen så funker den ikke lenger og jeg greier heller ikke å slette den etterpå uten å bruke unlocker assistant. feilmeldingen som kommer opp er :"Får ikke tilgang til filen. Det kan hende at filen er i bruk, at du ikke har tilgang til datamaskinen der den er lagret, eller at proxy-innstillingene ikke er korrekte." og viss jeg prøver å slette: "Kan ikke slette. ingen tilgang. kontroler .." jeg har lite peiling selv på pc men dette synes jeg er rart... hjelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Åpne et CMD vindu, gå til den angjeldende partisjonen og skriv chkdsk /f. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er ikke èn 160GB men to 80GB disker og du har sikkert problemer med å flytte fra windows partisjonen til "data" partisjonen? Står det noe om at du ikke har rettigheter til å slette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå