Gå til innhold

Utfordring! 300 filmer, 300 screencaps (MS Excel)

Njål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får heller ikke til navnet på #213.

Bruk alt som står før ':' på IMDb, og legg til 'the' helt i begynnelsen.

Et tips som har hjulpe meg opp til 265 er å kikke på IMDb's top 50 lister. De fleste eldre filmene på listen er svært kjente filmer som man often kan kjenne igjen bare fra å se coveret.

Lenke til kommentar

Den første gjennomgangen resulterte i summen 207. I løpet av morgendagen forventer jeg å komme på minst 15 titler til som jeg vet jeg har sett, evt skuespillere jeg kjente igjen som må søkes på IMDb. Herlig tidsfordriv, dette. :)

edit: Jeg fikk ikke sove, så det ble 212.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Har et spørsmål angående #146:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Er ikke det Keith David?
Lenke til kommentar
Er det lov og bruke IMDB hvis du ser hvilken skuespiller det er?

6478690[/snapback]

Om du synes det er greit å bruke imdb bestemmer du selvfølgelig selv, og om du bare bruker det til å sjekke skrivemåte/amerikansk tittel, eller mer likeså.

Kan nevne at på forumet kjæresten min la denne ut på er det flere som ser på det å bruke imdb som juks eller mindreverdig, mens de samtidig syns det er helt greit å tigge om (og få) tips som forteller hvilken film det er i rimelig klartekst (og i store, blinkende neonbokstaver) :!: .

(Selv har jeg samme forholdet til dette som bildequizen på forumet her; Jeg synes ikke det morsomme er de jeg VET, men de jeg ikke vet, eller vet jeg burde vite men ikke kan plassere, og må bruke litt detektiv-virksomhet for å finne ut av).

Lenke til kommentar
Er det lov og bruke IMDB hvis du ser hvilken skuespiller det er?

6478690[/snapback]

(Selv har jeg samme forholdet til dette som bildequizen på forumet her; Jeg synes ikke det morsomme er de jeg VET, men de jeg ikke vet, eller vet jeg burde vite men ikke kan plassere, og må bruke litt detektiv-virksomhet for å finne ut av).

6478762[/snapback]

Har igjen 38 stk med litt dektektiv jobb, men det er jo som du sier, er jo moro (til en viss grad, men mest frustrasjon til tider :) )

Men de verste er faktisk de som man vet 110% man har sett og ikke klarer å huske der og da.

Ta nr. 26 for min del, jeg vet jeg har sett filmen, har gått å tenkt på den i flere dager og i går kveld et par timer etter at jeg slo av maskinen og skulle sove så spratt tittelen inn i hode på meg og jeg måtte neste stå opp igjen for å gå å sjekke og det viste seg heldig vis å være riktig film. Så nå er jeg i gang med neste "jeg vet jeg har sett den jævla filmen og må bare komme på navnet til den helvetes skuespilleren" filmen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te: Joda, det er det

Jeg er for øyeblikket oppe i 207

6478634[/snapback]

Det kan ikke være ham. Har prøvd alle filmene på IMDb-listen hans.

Lenke til kommentar
Wh1te: Joda, det er det

Jeg er for øyeblikket oppe i 207

6478634[/snapback]

Det kan ikke være ham. Har prøvd alle filmene på IMDb-listen hans.

6478825[/snapback]

Den står der :)

Hvis du zoomer inn litt så kjenner du helt sikkert igjen mannen til venstre på bildet, det hjelper helt sikkert enda mer.

Lenke til kommentar

Oppe i 213 nå.

Jeg irriterer meg fælt over nr. 8, er det en type film som jeg helt sikkert har fått med meg, eller er det noe über sært, som bare spesielt interesserte har fått med seg?

Edit: Merkelig spørsmål fra min side det der, jeg har bare en sterk følelse om at jeg har sett filmen, men bildet er så intetsigende at jeg er usikker.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tips til nummer 8:

Kom en lignende film i 2004 med en tittel som, når du uttaler den, lett forveksles med tittelen på den filmen der Sam Jackson er i kilt.

Edit: Kan noen sende meg svar på nummer 146 evt et hint? Jeg har prøvd samtlige filmer til fyren jeg vet er på bildet.

Lenke til kommentar

Tips til #146 (skal prøve å ikke være for avslørende)

Et par står inne på et toalett mens en gutt i dress holder seg over skrittet. Mannen små ler litt, mens dama ser mer forskrekket eller bekymret ut. I tillegg står det en brannmann kikker på guttens skritt mens han snakker i walkie-talkie. Alle vet hvem 'gutten' i dress er, han er en kjempe kjent skuespiller, men pga parykk og dårlig bilde kan det være vanskelig å kjenne han igjen. Hva slags sjanger kan dette være? Fra hvilket år kan filmen være fra eller hvertfall hvilken periode? Slik er ganske enkelt hvis man kikker på den generelle feelingen av bildet (lyset, kvaliteten osv.). Dette burde være nok til å kjenne igjen filmen hvis du har sett den før. Hvis ikke... Da må du nesten bare begynne å pløye gjennom filmene til Keith David igjen.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Å klare #105 var faktisk irriterende. Fordi jeg har aldri prøvd meg på den siden det ser ut som noe jeg hadde husket hvis jeg hadde sett filmen. Flere ganger har jeg tenkt på svaret, men aldri giddet å prøve fordi... Jeg kan ikke huske akkurat den scenen fra filmen... Men vist pokker hadde magefølelsen min riktig hele tiden.

Nå gjenstår #26, 59, 66, 113, 142, 244 og 265. Jeg skal klare dem.

267 riktige atm.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er oppe i 219. Fryder meg å se at jeg klarer filmer Scarface^ ikke klarer. Det som irriterer meg er de filmene jeg ikke klarer som jeg vet han klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...