Nano- Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg har lyst til å få til et galleri med bilde-thumbs flytende rundt på en slik måte: Er dette i det hele tatt mulig med css? Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Du kommer ganske langt med float:left, men du må nok styre litt for å få nøyaktig den plasseringen du har tegnet. Du må antageligvis legge en div rundt de to rutene øverst til venstre og én rundt de to øverst til høyre. Snekret sammen følgende test basert på tegningen din: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <html> <head> <style> #wrapper { width: 450px; } #wrapper > div { /* Bare første nivå, mulig IE ikke støtter > */ float: left; } #wrapper div.img { border: 1px solid black; margin-top: 10px; margin-left: 10px; } </style> </head> <body> <div id="wrapper"> <div> <div class="img" style="width:150px;height:150px">1</div> <div class="img" style="width:150px;height:100px">3</div> </div> <div> <div class="img" style="width:250px;height:100px">2</div> <div class="img" style="width:250px;height:150px">4</div> </div> <div class="img" style="width:200px;height:150px">5</div> <div class="img" style="width:200px;height:150px">6</div> <div class="img" style="width:100px;height:150px">7</div> <div class="img" style="width:300px;height:150px">8</div> </div> </body> </html> Det man kan få ut av dette er at alle div-ene som har float:left er linjert opp horisontalt (3 grupper av 2 div-er med lik høyde). I den første gruppen har man to div-er hver i hver kolonne, som er linjert opp vertikalt (lik width i hver). Endret 8. juli 2006 av balletryne Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Vil ikke anbefale at du gjør det slikt. Det blir fort veldig "rotete". I tillegg ser det mye pener ut med samme størrelsen på thumbs'ene.... Lenke til kommentar
Nano- Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Ok, ser at dette blir klundrete. Ideen var at bildene (som automatisk hentes ut fra en mappe med php) skulle gjøres om til thumbs og på snedig vis flyte rundt i en thumbcontainerdiv. Den tegninga var bare noe random jeg lagde i paint, og siden jeg umulig kan vite hvilke bilder som ligger i mappa med bilder, funker det dårlig å kode med bredde og høyde for hvert bilde for å få det til å se slik ut Enig at det sikkert blir litt merkelig, så jeg tror jeg prøver noe enklere. Ser for meg at thumbcontainerdiven inneholder to rader med thumbs, hver thumb er 100px bred, høyden justeres etter proporsjonene på bildet. Ny paintillustrasjon: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå