Gå til innhold

MS WinXP Home bruker lang tid på å starte

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en HP Pavilion her med XP Home på. Har nettopp kjørt en systemgjenoppretting (den som ligger på maskinen) for å få renset den.

Nå bruker den mange minutter på å starte. Den stopper der Windows logoen kommer, og blir stående der i mange minutter. Den saken som vandrer over skjermen går hele tiden.

En eller annen her som kan ha noen formening om hvordan jeg kan løse dette?

Maskinen fungerer helt fint bare Windows får startet opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan eventuelt deaktivere unødvendige "ting" som starter opp med pc'en. Det kan du gjøre med å enten skrive msconfig i Start -> Kjør, der velger du Oppstart.

Eller du kan lasta ned CodeStuff Starter. Dette programmet er anbefalt. Det har både Startups, Processes og Services, og det finner mange flere "ting" enn msconfig! Om du er usikker på hva du kan deaktivere, så kan du høgreklikke på den du vil deaktivere og velge Search Internet - Google, da finner du nok litt informasjon om prosessen. Men tviler egentlig på at dette vil hjelpe pc'en din med å starte så myye raskere.

Kanskje du har fått et type virus på datan :hmm: Søk og se om du finner et :) Jeg bare gjetter meg fram nå..

Lenke til kommentar

Hei!

Takker for alle svar, men tror ingenting av det dere har skrevet hjelper meg. Nå er nemlig alt helt OK. Hehe.

Og gudene vet hva som var galt. Jeg kan tippe at harddisken snart tar kvelden, eller så var det en løs kontakt ett sted.

Det løste seg selv helt plutselig :-)

Men takk allikevel.

Og til deg som har samme problem; sjekk ALLE kontakter. Evt prøv med en annen harddisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...