Gå til innhold

Play.com er utrolig bra!


Anbefalte innlegg

Gift blir vel kun benyttet hvis de sender ut en gratis-vare til en kunde som har handlet mye eller liknende... store, særiøse selskaper benytter seg ikke av slik "snusk"... desverre :p

6463366[/snapback]

Javel...eg har kjøpt 40 DVD-filmar frå Play.com dei siste vekene og foreløpig har alle 7 eg har fått vært merka bed Gift, meir enn dette veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde Play.no for første gang og er dessverre ikke fornøyd:

 

Kjøpte sesong 1 av Firefly til 17.99 pund, noe resulterte i en sum på pakken som oversteg ørlite 200 og endte med å betale 54 kr i mva og 85 i forenklet post** møkk. Siste og første gang for min del :nei:

6463382[/snapback]

 

[ironi]Jepp, dette er absolutt play.com sin feil. Skamme seg skulle de![/ironi]

 

Eller... er det play.com eller playx.no du snakker om?

6463428[/snapback]

 

Ooops :blush: mente play.com.

Lenke til kommentar
Prøvde Play.no for første gang og er dessverre ikke fornøyd:

 

Kjøpte sesong 1 av Firefly til 17.99 pund, noe resulterte i en sum på pakken som oversteg ørlite 200 og endte med å betale 54 kr i mva og 85 i forenklet post** møkk. Siste og første gang for min del :nei:

 

Edit: Firefly er forresten en veldig bra sc-fi serie  :thumbup:

6463382[/snapback]

Dette er da ikke play.com sin skyld ....

Lenke til kommentar
Prøvde Play.no for første gang og er dessverre ikke fornøyd:

 

Kjøpte sesong 1 av Firefly til 17.99 pund, noe resulterte i en sum på pakken som oversteg ørlite 200 og endte med å betale 54 kr i mva og 85 i forenklet post** møkk. Siste og første gang for min del :nei:

 

Edit: Firefly er forresten en veldig bra sc-fi serie  :thumbup:

6463382[/snapback]

 

toll.no har liggende omregningskursene for inneværende og neste uke på toll.no, så jeg sjekker alltid med deres kurser før jeg bestiller noe som er i nærheten av 200,-

 

K

Lenke til kommentar

Det er tollvesenet som fastsetter valutakursene som brukes ved omregning av pakkens verdi. Hva en pund faktisk koster den dagen fortollingen skjer er ikke så nøye. Kursene ligger ett eller annet sted på www.toll.no. Hvor ofte de oppdatereres vet jeg ikke, men for at du skulle komme under 200 kroner med en boks til 17.99 pund, må kursen ha vært under 11,12, det har det ikke vært siden sommeren 2003...

Endret av nb
Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar om Gift-merking.

 

For tollvesenets vedkommende betyr det ikke så mye at ting er merket som gave med minre forsendelsen når den er åpenet opp gir seg ut for være en gave.

 

Jeg har opplevd å motta klær fra utlandet fra venner og familie men uten at de har lagt ved et fint bursdagskort og pakket det inn i gavepapir, og dette har tollvesenet sett på og vurdert til at det ikke er gave fordi det ikke "ser ut som det".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er tollvesenet som fastsetter valutakursene som brukes ved omregning av pakkens verdi. Hva en pund faktisk koster den dagen fortollingen skjer er ikke så nøye. Kursene ligger ett eller annet sted på www.toll.no. Hvor ofte de oppdatereres vet jeg ikke, men for at du skulle komme under 200 kroner med en boks til 17.99 pund, må kursen ha vært under 11,12, det har det ikke vært siden sommeren 2003...

6464449[/snapback]

Er det ikke slik at grunnlaget for tollvesenet er totalpris minus fraktpris, og hvis det er under 200 slipper man unna, men hvis det er over kommer avgiftene (regnet ut etter totalbeløpet, inkludert frakt)?

 

Edit: Har handlet fra Play et par ganger, og har ikke noe å utsette på dem. Har også hørt om flere andre som har brukt dem jevnlig og har vært kjempefornøyd. Tror jeg skal ta en større bestilling fra dem snart (pga denne kampanjen - fant mye bra og billig der).

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Er det ikke slik at grunnlaget for tollvesenet er totalpris minus fraktpris, og hvis det er under 200 slipper man unna, men hvis det er over kommer avgiftene (regnet ut etter totalbeløpet, inkludert frakt)?

6516200[/snapback]

Det er riktig, så sant fraktpris er spesifisert (mao, du får ikke fradrag for frakten hvis den er innbakt i prisen, som hos Play eller CD Wow).

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest (her på forumet, for lenge siden) at folk har kontaktet tollvesenet etter å ha fått brevet fra dem (eller Posten, muligens) når summen har vært så vidt over 200. Da har de sluppet unna med nettopp begrunnelsen at frakt var inkludert i prisen, og at frakten aldri vil være f.eks. under 10 kroner fra England.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest (her på forumet, for lenge siden) at folk har kontaktet tollvesenet etter å ha fått brevet fra dem (eller Posten, muligens) når summen har vært så vidt over 200. Da har de sluppet unna med nettopp begrunnelsen at frakt var inkludert i prisen, og at frakten aldri vil være f.eks. under 10 kroner fra England.

6516316[/snapback]

Kundebehandlere (dvs innleide telefonmennesker som ikke vet hva de snakker om) hos Posten har svart dette, men måttet trekke det tilbake siden det er feil. Er frakt ikke spesifisert/oppgitt som en del av prisen, så er den en del av verdien.

Les forøvrig f.eks det johneinar og jeg selv skriver i denne tråden, og linkene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...