Gå til innhold

Play.com er utrolig bra!

Anbefalte innlegg

Bestillte og betalte en DVD box som aldri kom helt frem, jeg mailet og lurte på om Play kanskje hadde pakkesporing og kunne finne den, men det hadde de ikke, isteden fikk jeg en mail tilbake

"We are sorry to hear that you have not yet received your order. A

replacement has been ordered for you and will be dispatched as soon as

possible. You have been charged for the original item but not the

replacement."

Kind Regards

Play

Det var over all forventning og ikke nok med det, 3.dagen etter dette kom så lå det hentemelding om pakke i postkassen min :)

Godt fornøyd med den butikken :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Play.com er ganske bra, men synes ikke prisene er så fantastiske i forhold til norske priser, og leveringstiden er noe lang.

Har brukt dvdsoon.com før, men det siste året eller noe har det vært skrevet om mye snusk derfra, så jeg har kuttet de ut selv om jeg ikke har hatt problemer med de. De hadde råbillige DVD'er (ofte halvparten av prisen på play.com) og jeg bestilte ofte fredagskvelder... hadde det i postkassen min påfølgende tirsdag.

Play bruker mellom halvannen og to uker på å få DVD'ene hjem til meg, selv om det er kortere avstand mellom DVDSoon (Canada) og Play.com (England). DVDsoon hadde, i likhet med Play.com, gratis frakt før.

Lenke til kommentar

Bestilte mykje ifrå play når eg budde i norge og det tok sjeldent meir enn 4 dager frå bestillig til eg hadde pakken. Bestiller ofte ifrå play no også, tar forsatt 4dager ifrå bestilling til det ligger i kassa (bur i Østerrike).

Toppers land, men dubbing er ein uting... :hrm:

Lenke til kommentar

Har bare hatt gode erfaringer med Play.com tidligere, men i det siste så har de blitt utrolig trege med leveringen.

Før tok det ca. 4-5 dager før filmene lå i postkassa, men etter at de skiftet leverandør av frakten tar det stygt lang tid.

Lenke til kommentar
Har bare hatt gode erfaringer med Play.com tidligere, men i det siste så har de blitt utrolig trege med leveringen.

Før tok det ca. 4-5 dager før filmene lå i postkassa, men etter at de skiftet leverandør av frakten tar det stygt lang tid.

6453171[/snapback]

så det er derfor jeg har ventet i over en uke på bøkene jeg har bestilt...

ordren ble postet 30 juni, bor i Tønsberg, så synes det har vært lang ventetid i forhold til tidligere..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934

Leveringstiden har økt ganske kraftig det siste året. Problemet ligger hos Posten som skal behandle alle pakkene og registrere hvilke pakker som er over 200 kr i verdi. Takket være et av de mange rød/grå svika ble ikke denne grensen økt til et normalt beløp. Nå sitter Posten med et enormt etterslep siden stadig flere, forståelig nok, bestiller billig fra utlandet.

Lenke til kommentar
Leveringstiden har økt ganske kraftig det siste året. Problemet ligger hos Posten som skal behandle alle pakkene og registrere hvilke pakker som er over 200 kr i verdi. Takket være et av de mange rød/grå svika ble ikke denne grensen økt til et normalt beløp. Nå sitter Posten med et enormt etterslep siden stadig flere, forståelig nok, bestiller billig fra utlandet.

6454081[/snapback]

Det er vel helle slik at Play har skifta speditør til Nordisk Express eller hva de heter siden de er billigere.

Folk har bestilt produkter over nett i lang tid, så tviler litt på at Posten skal ha all skylden.

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn at de hadde sendt toll lappen med rett verdi men krysset av på gift, sikkert bare for å være sikkre på at jeg ikke ble belastet for flere utgifter, det skal de også ha et stort + for

(Tok 4 dager å få DVD box og jeg bor noe kronglete til for posten)

Endret av IceXCool
Lenke til kommentar
Bruker veldig mykje Play.com, greie prisar og levering. Du får ein DVD i kvar pakke og den er merka med gift, så du kan kjøpe pakker for opp til 1000 utan å betale mva.

6461479[/snapback]

Nei, i toll/mva-sammenheng regnes gaver kun som noe som er sendt fra en privatperson til en annen, ikke noe som er bestilt/sendt fra et firma, uavhengig av om det er mottaker eller noen andre som har bestilt/betalt (at det hender postfortollere ikke kna jobben sin/gir blaffen er en annen sak).

Når det gjelder leveringstidene er det nok andre enn Posten Norge som har skylden, all den tid pakker fra Amazon, HMV og andre etailere fremdeles kommer 2-3 dager etter at de er sendt.

Lenke til kommentar

"Du får ein DVD i kvar pakke og den er merka med gift, så du kan kjøpe pakker for opp til 1000 utan å betale mva"

Hmmm jeg har da kjøpt hundrevis av titler hos Play både fra England og fra PlayUSA i Canada . Har da aldri sett en eneste forsendelse hvor noen merking viser at det er snakk om en Gave og hver eneste forsendelse har da prisen på produktet tydelig merket på etiketten .

Lenke til kommentar
Bruker veldig mykje Play.com, greie prisar og levering. Du får ein DVD i kvar pakke og den er merka med gift, så du kan kjøpe pakker for opp til 1000 utan å betale mva.

6461479[/snapback]

Nei, i toll/mva-sammenheng regnes gaver kun som noe som er sendt fra en privatperson til en annen, ikke noe som er bestilt/sendt fra et firma, uavhengig av om det er mottaker eller noen andre som har bestilt/betalt (at det hender postfortollere ikke kna jobben sin/gir blaffen er en annen sak).

Når det gjelder leveringstidene er det nok andre enn Posten Norge som har skylden, all den tid pakker fra Amazon, HMV og andre etailere fremdeles kommer 2-3 dager etter at de er sendt.

6461581[/snapback]

Kva er hensikten med å merke det med gift då? Har lese i andre trådar at folk har bestillt frå Asia for over 200 kroner, merka med gift og ikkje måttet betale mva.

Lenke til kommentar

6461479[/snapback]

Jeg har aldri opplevd at Play har merka filmene mine med "gift", jeg har t.o.m. sendt de mail med forespørsel om dette.

Lenke til kommentar

Har bestilt mykje ifrå play dei siste par åra. Pakkene har aldri vert merka med "gift" ikkje at det hjelper når firmalogoen er klar og tydlig heller.

Men det som er fint er at dei sender alle artiklende enkeltvis. Dvs. bestiller du 3 dvd'er så kjem det i 3 pakker. (betyr dog ikkje så mykje i eu).

Endret av PastaJensen
Lenke til kommentar

Prøvde Play.no for første gang og er dessverre ikke fornøyd:

Kjøpte sesong 1 av Firefly til 17.99 pund, noe resulterte i en sum på pakken som oversteg ørlite 200 og endte med å betale 54 kr i mva og 85 i forenklet post** møkk. Siste og første gang for min del :nei:

Edit: Firefly er forresten en veldig bra sc-fi serie :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Prøvde Play.no for første gang og er dessverre ikke fornøyd:

Kjøpte sesong 1 av Firefly til 17.99 pund, noe resulterte i en sum på pakken som oversteg ørlite 200 og endte med å betale 54 kr i mva og 85 i forenklet post** møkk. Siste og første gang for min del :nei:

6463382[/snapback]

[ironi]Jepp, dette er absolutt play.com sin feil. Skamme seg skulle de![/ironi]

Eller... er det play.com eller playx.no du snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...