Gå til innhold

skyskrapere mot himmelen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen som føler for å si noe om dette bildet?

Selv er jeg rimelig fornøyd, men liker ikke helt at hele bygningene ikke ble med.

Jeg har brukt "clone stamp" et par plasser, vises det? Kan hende jeg var litt kjapp i PS.

Bildet er tatt med ixus 500.

post-96255-1152309584_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig et veldig fint bilde, vet ikke hva mer jeg skal si?

Byggningen ser veldig "eventyrlig" ut! :D

Det er vel ikke tatt i norge?

Tipper japan eller noe? :p

6452760[/snapback]

Bildet er av Petronas Towers i Kuala Lumpur, Malaysia. Så du hadde rett i at det er tatt i Asia ;)

Lenke til kommentar
Hei

Kameravinkelen er bra og bildet ser pent ut i sort-hvitt. Jeg synest det var litt mye glans fra solen. Men det er min mening.

6452738[/snapback]

Jeg har klonet bort den verste solglansen. Før så det helt håpløst ut, nå tror jeg det begynner å ligne på noe. Ganske vanskelig å klone med alle de linjene som er i bygningen.

Lenke til kommentar
I to etasjer cirka midt i bildet (det fremste huset) er vinduene noe mørkere enn resten. Er det der du har gjort noen endringer?

6452817[/snapback]

Nei, jeg har klonet bort noe av sollyset som treffer det fremste bygget. Legger ved originalbildet slik at det er mulig å se hvordan det var før jeg begynte å leke meg i PS. Selv synes jeg at det er noen små (og store?) feil der, men det er kanskje fordi jeg vet at de er der jeg legger merke til dem...

post-96255-1152311567_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg på en fryktelig dårlig monitor, men jeg mener s/h ødela bildet. Det er blitt litt mye s/h for tiden, og s/h-versjonen er ofte "den beste". I dette tilfellet synes jeg at de refleksene fikk en misjon i fargebildet, mens i s/h-bildet ødela de bare hele bildet. Tror ikke det blir lett å klone dem bort, og med reflekesene er bildet ødelagt. Fargeversjonen fungerer faktisk helt greit. Bildet har klart potensiale, men ikke uten farger.

Lenke til kommentar

Sepia...

Hvordan fikser jeg det i PS? Ganske fersk...

PMnormal: Er vel egentlig enig med deg etter å ha sammenlignet bildene. Du sier at fargebildet har potensiale. Har du (eller noen andre) noen gode tips for hva jeg kan gjøre for å prøve å få frem dette potensialet? Ikke så lenge siden jeg begynte å bruke PS, så jeg har masse å lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...