simpson Skrevet 7. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 Heisann. Noen som føler for å si noe om dette bildet? Selv er jeg rimelig fornøyd, men liker ikke helt at hele bygningene ikke ble med. Jeg har brukt "clone stamp" et par plasser, vises det? Kan hende jeg var litt kjapp i PS. Bildet er tatt med ixus 500. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 Hei Kameravinkelen er bra og bildet ser pent ut i sort-hvitt. Jeg synest det var litt mye glans fra solen. Men det er min mening. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 7. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Egentlig et veldig fint bilde, vet ikke hva mer jeg skal si? Byggningen ser veldig "eventyrlig" ut! Det er vel ikke tatt i norge? Tipper japan eller noe? Endret 7. juli 2006 av erixz Lenke til kommentar
simpson Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 Egentlig et veldig fint bilde, vet ikke hva mer jeg skal si?Byggningen ser veldig "eventyrlig" ut! Det er vel ikke tatt i norge? Tipper japan eller noe? 6452760[/snapback] Bildet er av Petronas Towers i Kuala Lumpur, Malaysia. Så du hadde rett i at det er tatt i Asia Lenke til kommentar
simpson Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 Hei Kameravinkelen er bra og bildet ser pent ut i sort-hvitt. Jeg synest det var litt mye glans fra solen. Men det er min mening. 6452738[/snapback] Jeg har klonet bort den verste solglansen. Før så det helt håpløst ut, nå tror jeg det begynner å ligne på noe. Ganske vanskelig å klone med alle de linjene som er i bygningen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 I to etasjer cirka midt i bildet (det fremste huset) er vinduene noe mørkere enn resten. Er det der du har gjort noen endringer? Lenke til kommentar
simpson Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 I to etasjer cirka midt i bildet (det fremste huset) er vinduene noe mørkere enn resten. Er det der du har gjort noen endringer? 6452817[/snapback] Nei, jeg har klonet bort noe av sollyset som treffer det fremste bygget. Legger ved originalbildet slik at det er mulig å se hvordan det var før jeg begynte å leke meg i PS. Selv synes jeg at det er noen små (og store?) feil der, men det er kanskje fordi jeg vet at de er der jeg legger merke til dem... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2006 Penere i sort-hvitt ja. Jeg ser hva du mener. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 Nå sitter jeg på en fryktelig dårlig monitor, men jeg mener s/h ødela bildet. Det er blitt litt mye s/h for tiden, og s/h-versjonen er ofte "den beste". I dette tilfellet synes jeg at de refleksene fikk en misjon i fargebildet, mens i s/h-bildet ødela de bare hele bildet. Tror ikke det blir lett å klone dem bort, og med reflekesene er bildet ødelagt. Fargeversjonen fungerer faktisk helt greit. Bildet har klart potensiale, men ikke uten farger. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 mener det samme som PMnormal, men jeg ville sett en sepiaverisjon På slike bilde gjør den gule fargen seg. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 Sepia... Hvordan fikser jeg det i PS? Ganske fersk... PMnormal: Er vel egentlig enig med deg etter å ha sammenlignet bildene. Du sier at fargebildet har potensiale. Har du (eller noen andre) noen gode tips for hva jeg kan gjøre for å prøve å få frem dette potensialet? Ikke så lenge siden jeg begynte å bruke PS, så jeg har masse å lære. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 Jobb litt med fargemetning og kurveverktøyet. Det koster ingenting å eksperimentere litt. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 8. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 det som hadde gjort seg er hvis man hadde flyttet seg og fått en naturlig svak "lens flare" bak bygningen et sted, som hadde fått bygningen til å få et lite "Hellig-look"... skjønner?... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 8. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2006 Sepia...Hvordan fikser jeg det i PS? Ganske fersk... 6457290[/snapback] Du kan gjøre det på denne måten; Image-Adjustments-Photo Filter Her vil du finne et valg for bl.a. Sepia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå