Seifenblase Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei! Jeg har en PC der jeg gjerne skulle ha oppgradert HK og CPU, dette er en PC som skal brukes til surfing, skriving og ikke noe tungt arbeid. PCen er en selvbygg, og sitter i et originalt Fujitsu-Siemens kabinett, med tilhørende strømforsyning. Denne er på 175 watt. Dette synes jeg virker litt lite og lurer på om den klarer å dra disse komponentene: Gigabyte GA-K8N og AMD Sempron 3000+ sokkel 754 Den drar i dag et Socket A system med AMD Athlon XP 1800. PSUen blir ganske varm og viften spinner på ganske høy hastighet. Burde jeg skifte ut PSUen med en litt kraftigere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Absolutt. Du er nok nær en overbelastning allerede, du vil få en ustabil trøble-PC. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Den har vært litt ustabil til tider, men det skyldes skjermkortdrivere som ikke helt ville være snill. Hvis jeg skal velge PSU, hvilken skal jeg gå for? Som sagt, denne maskinen skal kun brukes til surfing og skriving, så det er ikke noe nødveldighet å ha noe supre greier her, helst noe billig og litt bedre enn Q-tec. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) jeg anbefaller FortronSource og NorthQ. en 350w FS: https://prisguiden.no/product.php?productId=22526 en 400w NorthQ: https://prisguiden.no/product.php?productId=34951 Fine og stillegående begge to. NorthQ'en har pcie kontakter. Nyttig hvis du oppgraderer til et skjermkort som trenger det. EDIT: fjernet noe unødvendig om 20/24 pins kontakter. Begge psuene over støtter 20/24 pins hovedkort kontakter. Virker på gamle og nye hk :=) Endret 8. juli 2006 av JAPCU Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Ok, skal se litt på disse. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå