CurSe Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Har omsider funnet ut at jeg skal kjøpe meg et eller annet på eBay og alle sammen foretrekker PayPal som betalingsmåte. Registerte meg en konto, men får ikke helt til med VISA-kortet mitt. Får opp denne meldingen: This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card. Er det noe jeg gjør feil? Jeg trykte inn kortnummeret og kontrollnummeret i linken Status: Norwegian - Unverified Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvor mange siffer er kortnummeret? (bør være 16). Ring evt. banken din og hør. Det er det Paypal sier du skal gjøre. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 16 siffer i kortnummeret ja, og jeg trykte inn de tre siste tallene i kontrollnummeret. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg har også hatt dette problemet med PayPal før - og det med et kort som fungerer perfekt overalt ellers i inn- og utland (og på andre nettsteder). Vet ikke hva det kommer av men fikk det aldri til å funke så jeg droppet PayPal. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Så kontakt banken din davel. De biter jo ikke. Kan være en merkelig sperre på kortet ditt fra bankens side (det har skjedd med meg og en porrside, de ville "beskytte" meg fra hackerting sa de. Bare bull selvsagt, jeg bruker kortet på det JEG vil, og fikk bort sperren). Noen banker har sånne sikkerhets/dumriansperrer som det der. "Neeei vi kan ikke la deg gi bort kredittkortnr på det skumle INTARNETTET, noen kan jo hacke det!11" Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Eller er jeg kanskje på feil plass med kortnummer og alt der der? Edit: Fjernet et bilde Endret 13. juli 2006 av CurSe Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Har også opplevd at Visa kortet mitt ikke har blitt akseptert ved netthandel fra utlandet og vet andre har hatt samme problem med Visa kort utstedt av enkelte banker i Norge. Mastercard og AMEX fungerer somregel uansett. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Har omsider funnet ut at jeg skal kjøpe meg et eller annet på eBay og alle sammen foretrekker PayPal som betalingsmåte. Registerte meg en konto, men får ikke helt til med VISA-kortet mitt. Får opp denne meldingen:This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card. Er det noe jeg gjør feil? Jeg trykte inn kortnummeret og kontrollnummeret i linken Status: Norwegian - Unverified 6452570[/snapback] Det nummeret du skal bruke er det nummeret som står til høyre i det feltet der underskriften din står. Det er 3 siffer som kan være vanskelig å se. (Altså IKKE 3 siste siffer i Kontrollnr.) Ha en fin dag. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Takker og bukker, fikk registrert kortet. Har jeg forstått det riktig at PayPal trekker 1.95$ fra kortet mitt og gir det tilbake når jeg har skrevet inn Expanded Use Number (hva nå det enn måtte være). Får jeg det nummeret via posten eller kan jeg sjekke det på nettbanken? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 du kan se det på nettbanken,men tror det kan ta noen dager før det er registrert på nettbanken din Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Takker og bukker, fikk registrert kortet. Har jeg forstått det riktig at PayPal trekker 1.95$ fra kortet mitt og gir det tilbake når jeg har skrevet inn Expanded Use Number (hva nå det enn måtte være). Får jeg det nummeret via posten eller kan jeg sjekke det på nettbanken? 6456030[/snapback] Nummeret du får kommer frem på kontooversikten. Jeg har ikke nettbank selv så jeg gikk i banken og ba om en utskrift over transaksjoner. Vær obs på at det kan ta mange uker før paypal betaler tilbake de $1.95. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Dersom du skal bruke payPal, bør du sette over pengene via bankgiro eller noe.. jeg ville aldri gitt kredittkortnummeret mitt til PayPal. De har konto i Nordea, så det er intet problem å overføre penger. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Dersom du skal bruke payPal, bør du sette over pengene via bankgiro eller noe.. jeg ville aldri gitt kredittkortnummeret mitt til PayPal. 6456538[/snapback] Hvorfor bør man ikke gi kredittkortnr sitt til PayPal? Jeg personlig ville aldri brukt en bankoverføring mot PayPal, for skulle noe galt skje da, er pengene tapt. Men så lenge jeg har et Kredittkort knyttet opp mot min PayPal konto. Så kan jeg alltids benytte meg av Kredkjøpsloven, om noe galt skulle skje. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 For min del skjønner jeg ikke hvorfor folk skulle gidde å lage sider som www.paypalsucks.com dersom det ikke var noe i det.. Jaja, dersom noe skulle skje med kredittkortet, står jo banken din ansvarlig uansett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 For min del skjønner jeg ikke hvorfor folk skulle gidde å lage sider som www.paypalsucks.com dersom det ikke var noe i det.. Jaja, dersom noe skulle skje med kredittkortet, står jo banken din ansvarlig uansett. 6457573[/snapback] Tja, det kryr jo av sider som hevder at ditt eller datt suger sterkt og skal man tro allt man leser så ville det ikke være mye man kunne kjøpe av tjenester og varer. Har brukt PayPal med kredittkort i årevis uten noen større problemer, dog kan det sikkert være mye styr hvis man må klage vil jeg tro, de blir sikkert forsøkt svindlet mange ganger om dagen så de krever sikkert litt skikkelig dokumentasjon ved klager. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 For min del skjønner jeg ikke hvorfor folk skulle gidde å lage sider som www.paypalsucks.com dersom det ikke var noe i det.. Jaja, dersom noe skulle skje med kredittkortet, står jo banken din ansvarlig uansett. 6457573[/snapback] Du svarer ikke på det jeg spør om, Hvorfor er det bedre å bruke bankoverføring enn kredittkort oppimot PayPal? Så begynner du å dra inn paypalsucks.com Kan faktisk ikke se hva det har med saken å gjøre. Når det er snakk om overføring fra bankkonto kontra kredittkort. Jeg klarer faktisk ikke helt å forstå hvor du vil hen. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har lest historier om folk som har gitt fra seg kredittkortinfo til PayPal og dager senere blitt trekt penger fra rare "butikker"... Men på den annen side finnes det også folk som har overført penger til PayPal og ikke har fått pengene inn på sin PayPal-konto.. Av den grunn velger jeg å ikke gi kredittkortnummeret mitt til PayPal og bruke PayPal minst mulig. Dersom du betaler med kredittkort får du jo alltid dekket tapet dersom noe skulle skje, men jeg vil ikke ta sjansen på å måtte kontakte bank, snakke med 10 personer og forklare alle problemstillingen.. en etter en.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har lest historier om folk som har gitt fra seg kredittkortinfo til PayPal og dager senere blitt trekt penger fra rare "butikker"... 6460290[/snapback] Mye mulig, og så har de vel "qwerty" til passord... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Bare for å være helt sikker så fyrer jeg av et spørsmål angående overføring av penger til PayPal-kontoen: Kan jeg bruke nettbank til å overføre penger til den kontoen? To add funds to your PayPal account, you will need to go to your bank to complete a bank transfer from your bank account to your PayPal account using the information provided below. Eller kan jeg overføre penger via nettbank til Mottaker: PayPal International Ltd Kontonummer: Vet ikke om det er et unikt kontonummer, så jeg visket det ut Bank: Union Bank of Norway, Oslo Jeg bare skriver inn kontonummeret deres, og istedenfor KID-nr så skriver jeg Your Bank Transfer ID som melding til mottaker. Skriver inn beløpet i norske kroner og så er pengene på PayPal-kontoen om noen dager? Siden det er snakk om ekte penger så spør jeg heller en gang for mye Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg bare skriver inn kontonummeret deres, og istedenfor KID-nr så skriver jeg Your Bank Transfer ID som melding til mottaker. Skriver inn beløpet i norske kroner og så er pengene på PayPal-kontoen om noen dager? 6487159[/snapback] Korrekt! Og som sagt, kryss av på "melding til mottager" ikke kid, og skriv inn koden. Så er det bare å skrive ønsket beløp, og kontonummet som sikkert begynner på 8200.02.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå