Gå til innhold

Sony+ Apple= Sant?

ttt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja når man er inne på den "rassistiske" reklamen om PSP, eg skjønner ikkje at den slapp igjennom kontrollen for å si det slik.

6452384[/snapback]

Har du sett hele reklamen?

pic38bt.jpg

6453110[/snapback]

Snodig hvordan bare det ene bildet hvor den hvite har overtaket blir sett på som rasistisk..

Jeg stiller meg egentlig bak Tim, the maker of CTRLALTDEL, sine bloggposts på siden. God lesning.

Lenke til kommentar

Jeg er igrunn enig - reklamen var rasistisk når den hvite dama har tak i den fargede. Men når hun fargede ligger over hun hvite- og tydelig skal knalle til henne, er det få som reagerer.

Blir litt feil det synes jeg. Men dette blir forferdelig off-topic da topic heter "Sony + Apple = sant"

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Jeg er igrunn enig - reklamen var rasistisk når den hvite dama har tak i den fargede. Men når hun fargede ligger over hun hvite- og tydelig skal knalle til henne, er det få som reagerer.

Blir litt feil det synes jeg. Men dette blir forferdelig off-topic da topic heter "Sony + Apple = sant"

6477963[/snapback]

Du har så rett så rett, dette er meget off-topic ;)

Lenke til kommentar

Nå er det vel generelt slik at den hvite mann er den som har hatt "overtaket". Tenk på f.eks. det at en enkeltperson kan gjøre narr av politikerne våre, men det blir litt feil hvis f.eks. Stoltenberg skal begynne å gjøre narr av en velger. Dette fordi Stoltenberg sitter i en maktposisjon, og har andre måter å uttrykke seg på, mens den vanlige mannen kanskje har det ene "våpenet" som er å gjøre narr av maktpersoner.

Jeg synes det er altfor lett å skrike opp om rasisme nå til dags, men så er det jo også hvite som totalt dominerer i verden i dag.

Lenke til kommentar
Jeg er igrunn enig - reklamen var rasistisk når den hvite dama har tak i den fargede.

6477963[/snapback]

Folk ser vel stort sett det de vil, n[r jeg s[ bildene var ikke akkurat rasisme det f;rste som fallt inn i hodet mitt.

N[r man sier at verden ikke er svart og hvit er det da heller ikke noe rasistisk(eller anti-) som ligger til bakgrunn for det.

Desverre er n[ verden slik at det nok er lurest av sony og spille safe...

S[ tilbake ontopic,

La oss h[pe at det er noe mer p[ gang mellom sony og apple enn ipod/itunes st;tte, vet ikke helt hva det skulle v're men s[ jobber ikke jeg for noen av dem da :)

EDIT - ser ut som om firefox ikke liker norske tegn idag,

' = æ

; = ø

[ = å

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Nå er det vel generelt slik at den hvite mann er den som har hatt "overtaket". Tenk på f.eks. det at en enkeltperson kan gjøre narr av politikerne våre, men det blir litt feil hvis f.eks. Stoltenberg skal begynne å gjøre narr av en velger. Dette fordi Stoltenberg sitter i en maktposisjon, og har andre måter å uttrykke seg på, mens den vanlige mannen kanskje har det ene "våpenet" som er å gjøre narr av maktpersoner.

Jeg synes det er altfor lett å skrike opp om rasisme nå til dags, men så er det jo også hvite som totalt dominerer i verden i dag.

6479087[/snapback]

OT: Slik undertrykking du nevner her er jo over 60 år siden ble avskaffet. Blir litt feil å si at hvite dominerer hele verden.

Uansett, jeg tviler sterkt på at Apple samarbeider med Sony.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med reklamen var at 90% av websitene, bare viste det bildet hvor den hvite modellen holder haka på den fargede modellen, og ikke minst fjernet produktnavnet når dem refererte til teksten (Playstation Portable white is coming) på reklamen.

Da ble den med engang rasistisk. :)

Lenke til kommentar
Hovedproblemet med reklamen var at 90% av websitene, bare viste det bildet hvor den hvite modellen holder haka på den fargede modellen, og ikke minst fjernet produktnavnet når dem refererte til teksten (Playstation Portable white is coming) på reklamen.

6482601[/snapback]

Det visste jeg ikke
Lenke til kommentar

6482601[/snapback]

Det visste jeg ikke

6482887[/snapback]

Her er den opprinelige tråden på Joystiq, der kan du lese rundt 400 kommentarer og oppfatninger om den (har blitt oppdatert litt etter at de fikk vite at det var flere billboard med andre bilder i Amsterdam).. :)

Men det er riktig at Sony tråkker mange på tærne med sine reklamer..

Vet ikke om de spekulerer i at folk tenker historisk, samme reklame-firma lagde jo blant annet reklamen med torne-kronen på hodet på en fyr som spiller PSP på reklame-billboard i Roma. :-/

Og sirkus-inspirerte PS2-reklamen som gikk på tv i frankrike, var mildt sagt merkelig, og litt erotisk (med både bryst, og spanking-automat, og alt mulig rart som foregikk inni hodet på PS2-spilleren).

Selv liker jeg reklamene, fordi de er helt annerledes enn 'vanlige' reklamer og avogtil begynner finner du deg i å tenke på dem etterpå, vet ikke om dette er en bra ting eller dårlig.

Lenke til kommentar
Gamer.no når nye høyder ser jeg. Setter pris på at du faktisk linker til en positiv artikkel iblant istedenfor alle de negative, men når det ikke er noe hold i engang da er det ikke mye vits gitt.

6477296[/snapback]

Denne tråden har ikkje noko med Gamer.no å gjere. Du må skille mellom redaksjonelt matrial og ting som blir posta på forumet.

Var ikkje klar over at eg hadde linka til mange negative artiklar tidlegare. Men i så fall reknar eg med at det var i forbindelse med ein diskusjon der dei var relevante. Dette må vel vere lov?

Beklager visst du ser på denne diskusjonen som bortkasta. Som nemnt så var dette meint som ein diskusjon som tok for seg eit litt anna (og meir positivt) emne enn dei vanlege "vs" diskusjonane. Så lenge Sony ikkje kjem med nokon fornuftige nyhende, er det stort sett bare rykter av denne typen vi kan diskutere. Men du føler kanskje at det er betre at vi slutter heilt å diskutere alt relatert til Sony og PS3. Ja, kanskje vi bare skal gløyme heile PS3 lanseringa, og nyte dei konsollane vi alt har på markedet.

Lenke til kommentar

ttt, du må forstå det at Avean er tatt inn i varmen hos Sony (mtp. at han var en av de få heldige som kom inn på Pre E3 '05 konferansen til Sony), derfor synes han det er ekstra leit når noen ikke lovpriser Playstation 3 på samme linje som han.

Veldig lett å gi gamer.no skylda for alt som blir diskutert her.

[ironi]Dere får innføre sensur àla Kina.[/ironi]

Edit: post nr 900 :w00t:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...