Gå til innhold

max fps på 7600GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke max fps for skjermkort. (Da mener jeg FPS-sperre, men det er jo så klart begrensninger for hva et skjermkort makter å kjøre, men ikke sperre i den forstand.)

Hvor mye FPS man får kommer an på komponentene man har, og om man har låst Hz'n eller skrudd av Vertical Sync i skjermkortdriver innstillingene.

Håper dette hjalp :)

BTW: Det du tenker på er vel kanskje at du aldri får over 60FPS fordi du har på Vertical Sync og ikke har låst Hz'n.

Lenke til kommentar

Ok, det å låse Hz'n er littegrann mer komplisert enn å skru av Vertical Sync, så vi skrur av Vertical Sync vi ;)

Guide:

-På skrivebord høyreklikker du og velger "Egenskaper"

-Velg "Innstillinger"-ruten

-Velg så "Avansert"-ruten

-(Har ATI selv, så jeg husker ikke hvordan menyen er på nVidia)

Uansett, bla deg gjennom rutene som kommer opp, og når du ser innstillinger som har med Direct3D og OpenGL å gjøre, har du kommet til rett plass

-Så setter du "Vent på Vertical Sync" til "Alltid av" (Både på D3D- og OpenGL-innstillingene)

(Tror muligens ruten du kan stille dette på har navnet til skjermkortet (i dette tilfellet nVidia 7600GT eller noe i den dur), og når du trykker på det kommer det vel opp "Performance settings/Ytelsesinnstillinger - dette er dog et vagt minne fra nVidia driverene)

-(De andre innstillingene kan du evt. sette til "Høy ytelse

EDIT: Hvis du vil låse Hz'n trenger du en CRT-skjerm, ettersom dette ikke fungerer på en LCD-skjerm.

Håper det var noenlunde greit forklart.

Gi meg tilbakemelding på hvordan det går! :thumbup:

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...