bettan4p Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kan man få fps'en på et Nvidia XFX 7600GT opp i 100? Eller er max fps for det 60? Håper noen vil hjelpe meg Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det finnes ikke max fps for skjermkort. (Da mener jeg FPS-sperre, men det er jo så klart begrensninger for hva et skjermkort makter å kjøre, men ikke sperre i den forstand.) Hvor mye FPS man får kommer an på komponentene man har, og om man har låst Hz'n eller skrudd av Vertical Sync i skjermkortdriver innstillingene. Håper dette hjalp BTW: Det du tenker på er vel kanskje at du aldri får over 60FPS fordi du har på Vertical Sync og ikke har låst Hz'n. Lenke til kommentar
bettan4p Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Åssen får jeg skrudd av Vertical Sync og låst HZ'n da? Prossesoren min: AMD Athlon 64 3800+ Minne: Crucial 2.0 GB HK: DFI LANPARTY UT HZ'n på skjermen min er 75 Endret 7. juli 2006 av pownage Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Ok, det å låse Hz'n er littegrann mer komplisert enn å skru av Vertical Sync, så vi skrur av Vertical Sync vi Guide: -På skrivebord høyreklikker du og velger "Egenskaper" -Velg "Innstillinger"-ruten -Velg så "Avansert"-ruten -(Har ATI selv, så jeg husker ikke hvordan menyen er på nVidia) Uansett, bla deg gjennom rutene som kommer opp, og når du ser innstillinger som har med Direct3D og OpenGL å gjøre, har du kommet til rett plass -Så setter du "Vent på Vertical Sync" til "Alltid av" (Både på D3D- og OpenGL-innstillingene) (Tror muligens ruten du kan stille dette på har navnet til skjermkortet (i dette tilfellet nVidia 7600GT eller noe i den dur), og når du trykker på det kommer det vel opp "Performance settings/Ytelsesinnstillinger - dette er dog et vagt minne fra nVidia driverene) -(De andre innstillingene kan du evt. sette til "Høy ytelse EDIT: Hvis du vil låse Hz'n trenger du en CRT-skjerm, ettersom dette ikke fungerer på en LCD-skjerm. Håper det var noenlunde greit forklart. Gi meg tilbakemelding på hvordan det går! Endret 7. juli 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
bettan4p Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Tja... Vertical Syncen min sto faktisk på off menmen. Greier meg vel med 60 fps Tusen takk for hjelpen jaynuz setter pris på det Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Bare hyggelig å hjelpe I hvilke tilfeller får du 60FPS? Lenke til kommentar
bettan4p Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Counter-Strike, WoW osv. Men kan det ha noe med at 7600GT ikke kjører mer enn 60 fps? Lenke til kommentar
bettan4p Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Haha. Ser man det... Jeg satte opp fra Quality til High Quality og jammen fikk jeg ikke 100 fps ;D Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Haha. Ser man det... Jeg satte opp fra Quality til High Quality og jammen fikk jeg ikke 100 fps ;D 6452377[/snapback] Det strider jo nesten mot all logikk! Kjempebra at du fikk det til å fungere! Lenke til kommentar
bettan4p Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Du satte meg på sporet Så enda en gang: Tusentakk Jaynuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå