V-by Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 De går på nrk2 Seriøst. Det går mye bra filmer på NRK1/2...mer enn du faktisk tenker over.. 6454073[/snapback] Det gjør det! Skal ikke nrk komme me enda en kanal snart å da? det samme med tv2? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hva mener du? Jeg er ingen ekspert, og vet ikke noe videre om TV Norge, men jeg antar at de også trenger en inntektskilde. Enten penger direkte fra vår lomme, eller fra reklamene. Skal de gi oss gratis TV uten reklame? Jeg hadde nå i hvertfall ikke orket å drive en riksdekkende TV-kanal på ren og skjær godvilje og dugnad. 6453621[/snapback] Jeg mener at jeg mye heller hadde betalt en avgift for å slippe reklame, vist kanalen hadde tilbudt det. 6453644[/snapback] Tildels enig. Kommer an på om hvor høy den hadde blitt. I fremtiden vil det sikkert bli mulig for noen å velge bort reklamen ved å betale avgift, men i dag måtte det blitt en påtvungen avgift som mange med trang økonomi ville reagert på. Studenter f.eks måtte da kvittet seg med TV-apparatet. 2-3000,- i året bare for å eie en TV blir for mye. Nei, reklamene på TV Norge plager meg ikke nevneverdig. Så lenge det ikke blir så ille som på TV3 så går det greit. Jeg synes det er verre med disse "Se hva som skjer"-pausene på TV2 som kommer hvert 10. eller 15. minutt og varer et minutt eller to. Da rekker man ingenting. Det er bare en unødvendig pause og selvreklame for TV2. Lenke til kommentar
merkur Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 TV Norge har ingen seere på Aktuelt, været og sporten så derfor må de ha det midt i en film hvor de har litt seere, neida ikke vet jeg hehe. Det er ihvertfall veldig irriterende noen ganger. Du kan jo prøve å sende dem en mail og klage Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Tankegangen bak er å få folk til å se på reklamene som går i pausen. Jo flere som ser på, jo flere kjøper produktene i etterkant. Og å avbryte midt i en film er jo "perfekt" tidspunkt, da alle sitter og ser på. Det er 10 ganger værre på amerikansk TV, der får du regelmessige avbrudd hvert 10. minutt noen ganger. Bare se på hvor mange reklamepauser det er i et 40 minutters show som Tonight w/ David Letterman. Takk og pris at vi slipper å se alle pausene i Norge. Bare fader ut og inn igjen her. Hvorfor tror du de store aktørene betaler hundrevis av millioner av dollar for å få komme med i reklamepausene under Superbowl? Jo, for da sitter 200 mill amerikanere benka foran skjermen og ser reklamefilmen din. 6452684[/snapback] Og det er derfor jeg aldri kunne tenk meg å bo i USA. Kanskje, men da hadde jeg vertfall lasta ned filmer og serier.. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Egentlig betaler vi nok for å abbonere på kanaler, 319 kroner måneden for viasat gull, 251 kroner for Canal Digital med Canal+ pakken, noe som blir 569 kroner måneden. Hvis du har parabol da. Pluss kortleieavgift tror jeg, betaler hvertfall en eller annen avgift på ca 1000 kroner en gang i året til Canal Digital. Trenger virkelig disse firmaene de ekstra pengene de tjener på reklame? Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Egentlig betaler vi nok for å abbonere på kanaler, 319 kroner måneden for viasat gull, 251 kroner for Canal Digital med Canal+ pakken, noe som blir 569 kroner måneden. Hvis du har parabol da. Pluss kortleieavgift tror jeg, betaler hvertfall en eller annen avgift på ca 1000 kroner en gang i året til Canal Digital. Trenger virkelig disse firmaene de ekstra pengene de tjener på reklame? 6455502[/snapback] Tja, på disse kanalene får man i det minste kvalitet - Canal + og Viasat må jo kjøpe rettigheter til å vise en masse filmer, det koster jo en del ekstra. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 sjefen for TVN ble intervjuet for blant annet akkuratt dette og sa noe sånt som "vi har ikke noen andre ledige tider og sende det på" fordi de kunne ikke sende når det var en annen (norsk) kanal som skulle sende nyheter. Sikkert redde for konkuranse og for at kunder heller foretrekker nyheter på andre kanaler. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Har et spørsmål her: Hvis tvnorge bestemmer seg for å slutte med reklame, og heller gå over til lisens. Har de da noen mulighet for å tvinge denne lisensen på alle som eier et tv apparat, slik nrk gjør? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Tviler på at de kan det, når de fleste ikke får inn TvNorge med antenne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå