Gå til innhold

Noen som kjøpt via Ebay før??

Telcontar

Anbefalte innlegg

Grunnen til jeg lurer er at det er mange som selger ATI Radeon 8500 billig der, 210$. Jeg vet at det kommer ca. 200kr i frakt og 100kr i gebyr, men det blir likvel noe billiger enn i Norge og i tillegg så finnes jo ikke kortet i Norge.

Det er retail versjonen det er snakk her, ikke no underklokka OEM versjon.

Er det noen som har kjøpt ting der før? Gode dårlige erfaringer?

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har handla i snart 2 år på eBay nå, og har bare gode erfaringer.

Til å betale med kan man bruker PayPal, Billpoint eller BidPay(Bidpay er en Amerikansk service som videreformidler betaling som sjekker, så de fleste i Amerika kan bruke den)

Er man redd for å bli svindla finnes det også 'escrow' tjenester. (De holder pengene i forvaring i påvente av at varen er fremkommet og godkjent av kjøper.) Men bruker du dette må du forvente å måtte dekke gebyret selv.

Ikkje alle selgere er like glad i dette heller...

Forsendelse er et annet kapittel.

Man KAN bruker UPS, DHL eller en av de andre, men det blir fort DYRT!

Personlig foretrekker eg vanlig post, enten 'surface' eller 'air' alt ettersom prisen.

Dersom pakka merkes med 'brukt' og 'gave' og den sendes fra en privat adresse så har man en viss sjanse til å slippe igjennom T®OLL'en uten å måtte betale dyrt (120Kr gebyr + 24% MOMS på både Varens pris OG frakta)

Pakker sendt via speditører slipper skjelden eller aldri unna T®OLL...

Lenke til kommentar

Det er visst tollfritt (ingen handelshindringer) å handle fra EU og USA så vidt jeg vet. Den eneste nedturen er høye frakt kostnader og at Posten skal ha nesten 200kr på fortolle varen.

Tror jeg heller smører meg med tålmodighet og venter til kortet er å få tak i Norge. Regnet litt på dette og sparte kanskje 100-200kr, det er ikke verdt bryet å få kortet litt tidligere (og hvem vet hvor lang frakttiden er fra USA).

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...