Gå til innhold

Tråden om datadeler, elektriske artikler og torden

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ha en tråd her hvor vi diskuterer hva torden har tatt knekken på av elektrisk utstyr i hjemmet deres.

Både i går og i dag har det vært torden her (trøndelag), og lynet kraftig ganske nærme der jeg bor.

PC`en pleier som regel å stå på hele dagen lang, samme med router, så jeg satte meg ved PC`en etter spist middag i dag.

Intet nett på den :cry:

Løp bort til der hvor ruteren henger, skrudde på on/off knappen et par ganger, ingen reaksjon, ingen blinkende lamper. Dette var en stund etter at selve tordenværet hadde gått igang. Helvete også tenkte jeg, og nappet ut alt av kontakter som fans på routeren og satte meg til rette i sofaen til tordenværet gav seg.

Jeg var så godt som sikker på at denne var endt sine dager, men måtte jo prøve likevel, satte i kontaktene og skrudde den på, og jaggu så virket den som den skulle!

Dette hadde jeg aldri trodd.

Takket være en god porsjon tålmodighet med uttrekking av ledninger her i huset opp gjennom årene, så har det bare vært noe småtteri som har gått i stykker.

Det er vel strengt talt bare et 56k modem og en gammel telefon.

Telefonen var gammel og verdiløs så den ble kastet, og modemet skiftet Elkjøp uten kostnad.

Fortell om dine opplevelser med tordenvær og elektrisk utstyr, fortrinnvis hardware men også annet :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...