Gå til innhold

hvordan få spillefilmer til å bli 'mindre'?

Anbefalte innlegg

kan brenne maksimum 80min, men filmen er på litt over 90min...hvordan skal jeg få det til å bli under 80min? Må jeg kjøpe dvd plate, eller er det noe håp på en 700mb plate?

Edit: Kan jeg få delt filmen 2 via nero burning rom? slik at filmen blir fordelt på to cd'er? finner ikke funksjonen i nero... :/

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes 800 MB CD-plater med plass til 90 minutter VCD. De forutsetter at brenneren takler slike CD'er, og ikke alle gjør det.

Ellers kan du gå over til DivX og brenne opptil tre timer med brukbar kvalitet (dvs. langt bedre kvalitet enn VCD) på en 700 MB CD. Ulempen med det er at du ikke kan vise resultatet på en vanlig stue-DVD-spiller, bare på de få som kan vise DivX.

Lenke til kommentar
Det enkleste er vel egnentlig å bare kjøpe noen dvd'er, f.eks. en 5 pakning.

6467386[/snapback]

Det hjelper vel ikke stort hvis Singh tha king ikke har noen DVD-brenner. Og siden han åpenbart ønsker å brenne filmen på CD og ikke på DVD, kan det virke slik.

Når det gjelder å dele filmen - hvis vi forutsetter at den er i MPEG1-format og skal brukes til VCD - kan den åpnes i Windows Move Maker og deles på et passende sted. Og om du ikke vet det, så følger Windows Move Maker med Windows XP.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt noen cd-plater på 900mb og 99min til sære filer slik som du har havner opp i. Kjøpte en 10pk for 2 år siden og enda 7-8 stk igjen. Betalte vel en 100 lapp for platene med cover.

Er av merket: Infiniti Professional 32x 99min/900mb

Husker ikke helt om jeg kjøpte dem hos lokal datahandel eller hos stormarked, men sett dem bla hos Siba og Elkjøp mener jeg. Obs solgte også en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...