Gå til innhold

Hvem tilbyr billigst ansvarforsikring ?

Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg en eldre bil og trenger derfor kun trafikkforsikring/ansvar.. Gjensidige kan gi deg trafikkforsikring på en relativt gammel bil og ung sjåfør på under 20 til 7000 kr året.. det er ikke så altfor gærnt. Noen som vet om bedre tilbud rundt omkring, så tips meg..

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris er avhegig av så mangt. Også hvilken bil det er snakk om. Enkelte bilmodeller er dyrer enn andre, selv i samme selskap. Tar jeg ikke meget feil får du tilbakebetalt en del av premien i Gjensidige hvis du kjører skadefritt et antall år elelr til en hvis alder.

Husk forøvrigt at forsikring er den eneste varen du kjøper i den hensikt ikke å bruke den. men hvis uhellet er ute er dte greit å ha et forsikringsselskap som ikke gir deg unødvendig trøbbel i skadeoppgjøret. Mange ser kortsiktig på pris - men ofte er det kvalitet i oppgjøret som er viktigst.

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke meget feil får du tilbakebetalt en del av premien i Gjensidige hvis du kjører skadefritt et antall år elelr til en hvis alder.

Det du tenker på er det såkalte ungdomstilegget, og det får du tilbakebetalt hvis du har kjørt skadefritt de første 5 årene. Veit ikke om de har det lenger, men broder'n fikk tilbake rundt 2500 kr eller noe etter 5 skadefrie år.

Akkurat hvem som tilbyt billigst ansvarsforsikring er vel litt vanskelig å svare på, siden forsikringselskapene har forskjellige priser på de ulike bilmerkene. Er andre faktorer som spiller inn også, bl.a. hvor du bor (er billigere på landet enn i byen....bl.a pga tyveri), om du har tildigere skader osv.....

Eneste måten få sammenligne priser på er å ringe rundt til selskapene. Og når du har ringt selskapene, så noterer du det billigste, og så ringer du de andre selskapene en gang til, for å få noen bedre tilbud.

mvh

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar

Ikke gidd å ring vesta engang. De skulle ha 13.000 i året på 323'en min fra 84 :roll: Kun ansvar. Jeg fant den billigste i IF. Der måtte jeg ut med 4.700 i året.

Var glad jeg ringte rundtå sjekka opp litt ja. Går jo nesten ikke ann å ha bil før du er over 24.

Lenke til kommentar
Ikke gidd å ring vesta engang. De skulle ha 13.000 i året på 323'en min fra 84 rolleyes.gif Kun ansvar. Jeg fant den billigste i IF. Der måtte jeg ut med 4.700 i året.

Igjen...det kommer helt an på hva slags bil du skal forsikre. På den forrige bilen min, en Volvo S40, skulle Vesta ha 7000 for full kasko, og Gjensidige skulle ha 10000.

På den nye bilen min, en SLK 200 K, skulle Gjensidige ha 9000 med full kasko, og Vesta ha 11000. Valgte alikevel Vesta, siden jeg allerede har så billig boligforsikring. Betaler 14000 i året som totalkunde (bil, bolig, pluss noen jallaforsikringer). Hos Gjensidige hadde tilsvarende kosta over 16000 i året. Så det er mange faktorer som spiller inn.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

For min egen del, så var det Gjensidige som kom billigst ut på ansvarsforsikring. Bare for å nevne det; Trygg Hansa nektet å forsikre bilen min (en nesten 20 år gammel BMW 735) pga. stor tyverifare. Hehe, høres ut som om Trygg Hansa lever ca. 15-20 år på etterskudd :)

Lenke til kommentar
Ikke gidd å ring vesta engang. De skulle ha 13.000 i året på 323'en min fra 84 rolleyes.gif Kun ansvar. Jeg fant den billigste i IF. Der måtte jeg ut med 4.700 i året.

Igjen...det kommer helt an på hva slags bil du skal forsikre. På den forrige bilen min, en Volvo S40, skulle Vesta ha 7000 for full kasko, og Gjensidige skulle ha 10000.

På den nye bilen min, en SLK 200 K, skulle Gjensidige ha 9000 med full kasko, og Vesta ha 11000. Valgte alikevel Vesta, siden jeg allerede har så billig boligforsikring. Betaler 14000 i året som totalkunde (bil, bolig, pluss noen jallaforsikringer). Hos Gjensidige hadde tilsvarende kosta over 16000 i året. Så det er mange faktorer som spiller inn.

mvh

Pantera

6454992[/snapback]

Tørr jeg vedde på at du er over 24?

Han som starta tråden er under 20. Jeg fikk bilen min da jeg var under 20. Vesta har funnet opp masse regler og extra-utgifter på ungdom under 24, så det blir noe inni hælvetes dyrt.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Ikke gidd å ring vesta engang. De skulle ha 13.000 i året på 323'en min fra 84  :roll: Kun ansvar. Jeg fant den billigste i IF. Der måtte jeg ut med 4.700 i året.

Var glad jeg ringte rundtå sjekka opp litt ja. Går jo nesten ikke ann å ha bil før du er over 24.

6454492[/snapback]

Blitt så dyrt nå :o Husker for 4 år siden så måtte jeg ut med 2500 for en 323 fra 85.

Til trådstarter. Skal du finne den billigste prisen så må du ringe rundt å høre og ikke spørre her. Prut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...