Gå til innhold

Bytte av skjerm - nødvendig?

Anbefalte innlegg

Hallo, folkens!

Jeg har en syk liten datamaskin på reperasjon. Dessverre vet jeg ikke hva det feiler den, men hvis det skulle gå riktig galt kaster jeg den.

Poenget er at jeg skal bruke omtrent 9000 kr på en ny maskin etter sommerferien. Denne skal være til spillbruk, men har tenkt til å vente uansett pga prisfall (Gjør jeg riktig med å vente? :dribble: )

Spørsmålet er om jeg skal bytte skjerm i tillegg. Jeg vet ikke om det er nødvendig, men det er jo kanskje en mulighet?! Dog, har jeg ikke mer enn rundt 2500 kr til ny LCD skjerm.

Fra før av har jeg denne Hansol H711 skjermen. Er denne bra egentlig?

Noen som har tips om det er lurt å kjøpe nytt, pga bildekvalitet osv? Eller skal jeg legge litt ekstra penger inn i maskinen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen er fra 2002. Tror den er klar for norsk teknisk museum. Med en responstid på 25 ms hadde jeg ikke brukt den til spilling hvertfall. Og gode 19" skjermer begynner å bli veldig billig nå. Så jeg vet hva jeg hadde gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hadde jeg vært deg, og hvis det ikke hadde vært noe galt med den Hansol skjermen (og hvis du ikke forlanger det beste av det beste), ville jeg heller spart de pengene.

En brukbar flatskjerm kan du få for 1700 + - tror jeg... min kosta i allefall det :)

Tror nok du gjør riktig med å vente ja, da ting hele tida faller i pris ;)

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, og hvis det ikke hadde vært noe galt med den Hansol skjermen (og hvis du ikke forlanger det beste av det beste), ville jeg heller spart de pengene.

En brukbar flatskjerm kan du få for 1700 + - tror jeg... min kosta i allefall det :)

6451681[/snapback]

Men skal du hele tiden vente på at ting faller i pris så ender du opp med å aldri få kjøpt deg pc heller ;)

Samsung Syncmaster 930BF er en skjerm jeg vet mange spillere bruker. Den har lav responstid og veldig bra bildekvalitet. Så med mindre du vil ut med 1K ekstra så er det skjermen å satse på.

Lenke til kommentar

6451681[/snapback]

Men skal du hele tiden vente på at ting faller i pris så ender du opp med å aldri få kjøpt deg pc heller ;)

Samsung Syncmaster 930BF er en skjerm jeg vet mange spillere bruker. Den har lav responstid og veldig bra bildekvalitet. Så med mindre du vil ut med 1K ekstra så er det skjermen å satse på.

6451703[/snapback]

Jo, du har et godt poeng der ;)

Men jeg har jo hørt at prisene faller ganske mye i slutten av denne måneden, og da passer det bra med pc-kjøp i begynnelsen/midten av august. Da kommer nemlig lønnen :w00t: Vil nok sette av 10.000 til PC/utstyr.

Men skjermen har gjort sin jobb den! Aldri hatt problemer, selv om bildet har aldri vært heeelt skarp.

Vil nok ikke bruke mer enn 3000 på ny!

Lenke til kommentar

6451681[/snapback]

6451703[/snapback]

Jo, du har et godt poeng der ;)

Men jeg har jo hørt at prisene faller ganske mye i slutten av denne måneden, og da passer det bra med pc-kjøp i begynnelsen/midten av august. Da kommer nemlig lønnen :w00t: Vil nok sette av 10.000 til PC/utstyr.

Men skjermen har gjort sin jobb den! Aldri hatt problemer, selv om bildet har aldri vært heeelt skarp.

Vil nok ikke bruke mer enn 3000 på ny!

6451757[/snapback]

Du får en knallskjerm for 3000.. Lurer kanskje på om jeg skal ha den samsungen selv..

Lenke til kommentar

Ja, jeg har tenkt å vente helt til oktober med å handel ny pc. Det er mest fordi DDR2 minne er relativt dyrt nå, fordi Intel kommer med Core 2 Duo som vil presse ned prisene på AMD produkter i samme segment og forhåpentligvis lanseres nVidia G80 rett før jeg kjøper pc slik at GeForce 7900 serien faller litt i pris.

Lenke til kommentar

Kan forøvrig nevne systemet som ligger hos doktoren:

Intel Pentium 4; 2,4 ghZ

512 MB Ram

ATI Radeon 9800 pro

Dell hovedkort/kabinett :nei:

Hansol (Som nevnt over)

Audigy et eller annet

:D Latterlig pc, men den har så absolutt fungert til mange spill. Spilt GTA SA knirkefritt, men ikke på høyeste oppløsning. Dog sliter den litt med Gothic 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...