BigJackW Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hei Se på dette scriptet: <?php header("Content-type: image/png"); $hoyde = 125; $bredde = 250; $bildeRef = imagecreate($bredde, $hoyde); $hvit = imagecolorallocate($bildeRef, 255,255,255); $blaa = imagecolorallocate($bildeRef, 0,0,0); $navn = '<b>' . $_GET['navn'] .'</b>'; imagefilledrectangle($bildeRef, 0,0 , $bredde,$hoyde, $blaa); imagestring($bildeRef, 4, $bredde/4, $hoyde/4, $navn, $hvit); imagepng($bildeRef); imagedestroy($bildeRef); ?> Dere ser kanskje hva jeg har prøvd på men jeg har prøvd på å få teksten som kommer ut på sida til å bli bold, samt at jeg vil prøve å midt stille teksten. Jeg vet at bredde og høyde skal deles på noe, men hvordan finner jeg ut hva jeg skal dele på? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Mulig jeg er trett nå, men er det ikke bare å dele på 2? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Jo, var det jeg også mente, men da kommer bare teksten helt i sida på høyre. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Koffor ska du bruke php til å midt stille teksten og gjøre den bold? Går jo mye fortere med css. Beklager for dette hvis det skulle være noe dynamic i det. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Jo kan jo bruke css da, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg kan html og css og slikt, men skal jeg f.eks plassere <div class="navn"> . $navn . </div> ? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) hvis du korter ned den koden du har nå slik at den ikke viser noe anna en det som er nødvendig for å funke. så lager du bare en del som printer det ut på skjermen enten med echo eller print (Skulle nå tru at du kan det). Så setter du bare f.eks: echo "<span class="navn">Jeg heter $navn! Og er stolt av det!!</span> " F.eks!! EDIT: Jeg her ikke prøvd dette, men det skal funke. PS: kan være noen skrift feil eller noe sånt. Endret 8. juli 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Men da må jeg bruke en annen funksjon enn imagestring(). Mulig jeg kan bruke imagettftext(), og imagettfbbox() Endret 8. juli 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja, må nok det ja. Lykke til Lenke til kommentar
0lav Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hvordan kan du i det heletatt si at han må bruke HTML/CSS for å endre teksten på et bilde?! Det går jo ikke.. Skal se litt på koden og se om jeg finner ut av det:) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg trekker meg herifra. Dette gikk utafor min kunskap. Men lykke til da Lenke til kommentar
0lav Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Sånn... Måtte endre litt på den og det er sikkert en del unyttig kode og bedre måter å gjøre det på.. Men denne skal funke hvertfall : <?php header("Content-type: image/png"); $hoyde = 125; $bredde = 250; $font_size= 15; $font = "tahoma"; $bildeRef = imagecreate($bredde, $hoyde); $hvit = imagecolorallocate($bildeRef, 255,255,255); $blaa = imagecolorallocate($bildeRef, 0,0,0); $navn = $_GET['navn']; $boxsize = imagettfbbox($font_size,0,$font,$navn); $dx = abs($boxsize[2]-$boxsize[0]); $dy = abs($boxsize[5]-$boxsize[3]); imagefilledrectangle($bildeRef, 0,0 , $bredde,$hoyde, $blaa); imagettftext($bildeRef, $font_size, 0, $bredde/2-$dx/2, $hoyde/2+$dy/4, $hvit, $font, $navn); imagepng($bildeRef); imagedestroy($bildeRef); ?> Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Hvordan kan jeg nå få til at det bytter linje selv etter 20 tegn f.eks. ? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg bare lurer på hva du skal fram til? Trur jeg leter etter det samme. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Det er et script som lager et bilde med tekst på Tekte noe à là Navn Svindler ikke på nordicmafia vett Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Det er det jeg også leter etter. Akurat det samme. Jeg fikk det samme svaret på en annen tråd av samme fyr som svarte deg. men det er slik at det ikke ble et bilde, men en webside. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Jeg har modifisert (litt) på den koden. http://nmbilder.findfilefast.com/test/bilder.php Den skal vise en IP adresse. Vet ikke kem sin, trur det ska være din egen. her er koden: <?php header("Content-type: image/gif"); $hoyde = 160; $bredde = 320; $font_size= 25; $font = "Blackcurrantcameo.ttf"; $bildeRef = imagecreate($bredde, $hoyde); $hvit = imagecolorallocate($bildeRef, 255,255,255); $blaa = imagecolorallocate($bildeRef, 0,0,0); $navn = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $boxsize = imagettfbbox($font_size,0,$font,$navn); $dx = abs($boxsize[2]-$boxsize[0]); $dy = abs($boxsize[5]-$boxsize[3]); imagefilledrectangle($bildeRef, 0,0 , $bredde,$hoyde, $blaa); imagettftext($bildeRef, $font_size, 0, $bredde/4-$dx/4, $hoyde/2+$dy/4, $hvit, $font, $navn); imagegif($bildeRef); imagedestroy($bildeRef); ?> Den koden der er alt som står på sia. Har kommet med noe anna? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå