Gå til innhold

Hjelp til kjøling av laptop?

Anbefalte innlegg

Har problemer med laptopen min for tiden, jeg bruker den en del til spill noe som medførere at den blir ganske så varm etter hvert, selv om den står på ett flatt bord e.l

Dette er en aopen 1559 med geforce go skjermkort og 1.7ghz prosessor.

I starten når man spiller går det greit, men etter hvert blir spillet "tregt" og etter hvert litt hakkete.

Er ganske irriterende og det er ikke mange måter å kjøle en laptop på som jeg vet om.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få laptopen min til å kjøre mer stabilt under konstant load?

Endret av Photon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Ting som kan hjelpe:

1. Legg noe under maskinen ( på hjørnene) så kommer den høyere opp og får mer luft

2. Bytt kjølepasta

3. Rens viftene/kjøleribbene

4. åpne et vindu eller sette en bordvifte mot den når du spiller.

Hjalp på min maskin i hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange laptoper har en helt talentløs pantent der vifta blåser ut/inn luft under maskina. Dette fungerer selvsagt ikke så bra mtp. at den står på et bord/fang/stol/kjøkkenbenk/and so on... ;)

Men som det er blitt nevnt kan det hjelpe å heve laptopen litt slik at vifta lettere får tilgang til frisk og kald luft. Legge seg ned i en fryser når en spiller kan også fungere, eller bare passe på at det er god luftsirkulasjon der du sitter. :D

Utskifting av kjøling på laptoper er ikke så mange alternativer foruten det medfølgende da det er ganske så kompakt inne i laptops.

Så om du ikke vil åpne laptop å ofte miste garanti på det, så må du nesten sende den inn og ønske bedre kjøling. Om det er til en slik grad at du kan si maskinen ikke fungerer som den skal kan du kanskje få noe på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...