Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å sette opp ethernet nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har noen problemer som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Det er kun 2 pc'r som skal koples sammen for å spille litt over lan. Begge pc'ne har motta ip automatisk og brannmur er slått av.

Først prøvde vi med tvinna kabel direkte mellom pc'ne, vi fant ikke hverandre. Så nå prøver vi med en hub. Samme resultat. Bak på den ene pc'n lyser utgangen orange i stedet for grønt. Hva betyr dette?

Vi har prøvd veiviseren i windows, men funka ikke.

Håper noen kan hjelpe oss:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det ville vært fint om det var det. Prøvde å kople meg på internett via den porten, men det fungerte ikke, så tror kanskje porten ikke er aktivert eller noe. Hjemme bruker jeg kun usb-porten pga trådløst nett... Skal prøve å legge inn nye drivere straks. Kunne du sagt hvordan jeg kan pinge pc'n?

EDIT: Det var ikke drivere så vidt jeg skjønner, den fant i alle fall ingen drivere på windows cd'n.

EDIT 2:

Du kan og prøve å pinge 127.0.0.1 som er en intern loopback adresse for nettverkskort....blir ofte brukt for å feilsøke nettverkskort. Om du får reply så skulle i teorien nettverkskortet ditt være i orden.

Gjorde dette og alt så ut til å være i orden. Så er det slik at jeg kan pinge ip til den andre pc'n? Hvilken ip i så fall? Her (link) vil det vil ikke være riktig ip pga ruter? Fikk i alle fall meldingen målverten kan ikke nås.

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

Nå er situasjonen slik:

pc 1 --> hub --> modem ----internett fungerer

pc 2 --> hub ---- internett eller tilkopling til pc 1 fungerer ikke

på pc 2 så lyser det orange ut av nettverkskortet, uten at jeg skjønner hvorfor. På pc 2 - enhetsbehandling hvor alt hardware står listet, er det noen med et gult spørsmålstegn:

- Annen PCI-broenhet

- Ethernett kontroller

- PCI minnekontroller

- RAID kontroller

- SM busskontroller

Har dette noe med saken å gjøre? Jeg prøvde å installere Ethernett kontroller (også med xp cd) men den fant ingen ting.

Mener ikke mase på dere, men sitter og skal linke og er utrolig kjedelig sånn som situasjonen er nå. Setter virkelig pris på hjelp :thumbup:

Endret av Richard_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...