Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Er enig i noe av du sier, men hva med en gammel server som Burning Legion der warrioren min var for eksempel?

La meg da spørre hva mulighetene for å tjene gull på AH ligger på? (Krol Blade gikk for 150 - 200g der på den tiden)

6465177[/snapback]

 

 

Tja, jeg spiller på Earthen ring(RP) som er rimelig overbefolka med raidguilds og til tross for dette så tjener jeg rundt 1000g i månden på bare det å kjøpe/selge stuff. Hvorvidt dette er representativt for andre servere vet jeg ikke.

 

Poenget er nødvendigvis ikke hva items går for, men at flesteparten av folk som poster på AH rett og slett ikke aner hvilket fortjenestepotensiale som ligger i items. Er litt lat av meg så jeg gidder ikke forklare dette noe nærmere enn å henvise til denne sida:

 

http://www.wowecon.com/?l=eJxLtDKyqi62MrdS...S0Axh0Z6Q%3D%3D

 

Selv om akkurat wowecon er en tåpelig mod i mine øyne, fordi den baserer seg på hva items gikk for sist uke. Daglige scans på 15minutter er en rutine for min del og sørger for mer enn nok gull i pungen selv med en char som er komplett udugelig til grinding.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et raid for meg i oppstarten av MC kosta gjerne 40 gull bare i reprasjoner.

 

Den som sa det, jeg har vært igjennom hele prosessen å wipe i MC og ikke en eneste kveld kunne jeg engang komme over 12G i repairs eller dvs jeg kom sjelden over 7G i repairs og mener nesten bestemt at 12G var det høyeste noen kom (kommer vel an på hvor mye epics du har fra før).

 

Jeg mener om du skal komme opp i 40G repairs i MC så må du være dekt i Epic items (aner jeg ris til egen ræv her?) så jeg får ikke håpe du har brukt masse "kjøpt" gull til BoE epics fra AH :p

 

Faktisk så selv wiping i BWL kosta meg sjelden mer enn 20G på en kveld og det med 95% epic items, så noe stemmer dårlig overens med mine erfaringer her.

Lenke til kommentar
Faktisk så selv wiping i BWL  kosta meg sjelden mer enn 20G på en kveld og det med 95% epic items, så noe stemmer dårlig overens  med mine  erfaringer her.

6465703[/snapback]

 

Cloth koster vanligvis mindre å reparere, og warlock kan bruke hellfire for å unngå -10% durability. MT bruker gjerne soulstone-resurrection og blir combat-resset før wipen er komplett, så der forsvinner durability fort.

Lenke til kommentar
Et raid for meg i oppstarten av MC kosta gjerne 40 gull bare i reprasjoner.

 

Den som sa det, jeg har vært igjennom hele prosessen å wipe i MC og ikke en eneste kveld kunne jeg engang komme over 12G i repairs eller dvs jeg kom sjelden over 7G i repairs og mener nesten bestemt at 12G var det høyeste noen kom (kommer vel an på hvor mye epics du har fra før).

 

Jeg mener om du skal komme opp i 40G repairs i MC så må du være dekt i Epic items (aner jeg ris til egen ræv her?) så jeg får ikke håpe du har brukt masse "kjøpt" gull til BoE epics fra AH :p

 

Faktisk så selv wiping i BWL kosta meg sjelden mer enn 20G på en kveld og det med 95% epic items, så noe stemmer dårlig overens med mine erfaringer her.

6465703[/snapback]

 

Spiller warrior og plate koster mye mer å reparere. Samtidig gikk det og noen poths med.

Nei, har kun brukt gull til reprasjoner og 200 av dem gikk til epic mount. Hmm og jo jeg sponsa en crusader enchant for en kamerat.

BOE itemsa farma jeg til på egenhånd.

Gearet jeg brukte ser du enkelt på profilen min. Har man ikke så bra FR fra før og er OT så bruker man jo det beste man har og for meg var det 6 epics resten var blått. Omtrent alle warriors som er på min alder, venner og RL venner som jobba måtte kjøpe gull får å ha noe RL tid tilbake da de starta med high end for alvor.

For en cloth bruker er det annerledes, rep utgiftene blir ikke de samme.

Det ser jeg jo enkelt nå siden jeg er prest. Totalt def. gear etter en UBRS runde med noen wipes ca 2g. For warrioren min var det rundt 7-8g (da hadde jeg ikke epics.)

Antar du argumenterer dine synspunkter ut fra locken din?

Lenke til kommentar
Et raid for meg i oppstarten av MC kosta gjerne 40 gull bare i reprasjoner.

 

Den som sa det, jeg har vært igjennom hele prosessen å wipe i MC og ikke en eneste kveld kunne jeg engang komme over 12G i repairs eller dvs jeg kom sjelden over 7G i repairs og mener nesten bestemt at 12G var det høyeste noen kom (kommer vel an på hvor mye epics du har fra før).

 

Jeg mener om du skal komme opp i 40G repairs i MC så må du være dekt i Epic items (aner jeg ris til egen ræv her?) så jeg får ikke håpe du har brukt masse "kjøpt" gull til BoE epics fra AH :p

 

Faktisk så selv wiping i BWL kosta meg sjelden mer enn 20G på en kveld og det med 95% epic items, så noe stemmer dårlig overens med mine erfaringer her.

6465703[/snapback]

 

Spiller warrior og plate koster mye mer å reparere. Samtidig gikk det og noen poths med.

Nei, har kun brukt gull til reprasjoner og 200 av dem gikk til epic mount. Hmm og jo jeg sponsa en crusader enchant for en kamerat.

BOE itemsa farma jeg til på egenhånd.

Gearet jeg brukte ser du enkelt på profilen min. Har man ikke så bra FR fra før og er OT så bruker man jo det beste man har og for meg var det 6 epics resten var blått. Omtrent alle warriors som er på min alder, venner og RL venner som jobba måtte kjøpe gull får å ha noe RL tid tilbake da de starta med high end for alvor.

For en cloth bruker er det annerledes, rep utgiftene blir ikke de samme.

Det ser jeg jo enkelt nå siden jeg er prest. Totalt def. gear etter en UBRS runde med noen wipes ca 2g. For warrioren min var det rundt 7-8g (da hadde jeg ikke epics.)

Antar du argumenterer dine synspunkter ut fra locken din?

6465859[/snapback]

 

 

Nei jeg gjør ikke det, jeg quota en som sa Molten Core. Og i tillegg så kom det en patch som gjorde plate vs cloth mer jevnt på repair bill, og 10% durability på hellfire er vel egentlig ikke noe å snakke om da det er sjelden man får tid til å smelle av hellfire vis du får aggro som lock i MC+ :p eneste er når det er en 100% wipe at man får tid til å gjøre det samtidig som man ikke har aggro vel å merke.

 

etter endel 100% wipes i BWL så hadde jeg nesten like stor repair bill som resten selvfølgelig lå plate et par gull høyere men ikke 20G høyere.

 

Jeg kan si meg enig i at repair er unødvendig dyrt og det samme med respeccing av talents, det siste har dem "fiksa" eller hvertfall gjort en smule bedre men det forsvarer fortsatt ikke kjøp av gull.

 

For dem som fortsatt ikke har forstått hvorfor jeg er imot kjøp av gull.

 

Det er IKKE fordi at jeg har tjent mitt gull rederlig og ærlig det er fordi dere STØTTER utvikling av cheats/bots og exploits og i prossessen der rammer dere et helt comunity. Dere støtter spam, farmerbots som camper mobs slik at andre som FAKTISK VIL SPILLE ikke får gjort det dem skal. Med andre ord dere støtter det som ligger til grunn for å ødelegge WoW som et fantastisk mmorpg.

 

Derfor og ikke på grunn av noe annet er jeg imot det, jeg driter i om dere jukser dere til en lettere hverdag og hadde det ikke rammet meg eller noen andre på noen måter hadde jeg aldri sagt noe men det gjør det og da blir det feil!

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Bra sagt, Terje82. Hva gull brukes til, om det er BoE items på AH, epic mount eller repaircosts og potions kan da være det samme. Terje82 spiller aktivt i et endgame-guild. De farmer garantert aq40, og jobber seg innover i Naxxramas. De raider sikkert 4-5 timer hver dag. I tillegg til dette har kanskje Terje en jobb eller tilsvarende, og liker også å ta seg en tur ut i RL. Legger man sammen timene i døgnet, er det ikke rom for å svette foran AH, søke etter items, skaffe seg monopol og tjene fett på det. Å grinde er iallfall utelukket. Med mindre man finner noe bra BoE, er det ikke rare pengene man håver inn i timen. Terje spiller WoW fordi han synes det er gøy. Hva er gøy i Wow spør du? Terje liker å raide. Så lenge det er et marked for kjøp og salg av ingame-gold for kroner og øre, bare kjøp. Repaircosts blir ikke påvirket av inflasjon ellers på serveren. De som raider endgame bryr seg ikke om lvl50-epics. Potions holder også en viss standardpris. Å dømme noen for hva de bruker rl-pengene sine på er helt latterlig. Jeg ser du liker å gi inntrykket av at du er så utrolig mye lurere enn alle andre, Pycnopodia. Tydeligvis misforstår du hele konseptet selv. WoW er en hobby, du bestemmer selv hvor mye tid du ønsker å legge ned. I et endgame guild deler et klart flertall av medlemmene samme ambisjoner, og guildets progresjon vises deretter. Spiller man i et verdensledende guild med ambisjoner om worldfirst kills, er det underforstått at man møter opp til raids når som helst. Og man skal komme godt forberedt. utstyr skal ha 100% durability, det skal være tilstrekkelig med potions i backpacken, og du skal ha nok penger til å repaire underveis (repairbot). Jobber man i 8 timer, raider i 5 timer og skal sove i 8 timer, er det fint lite rom for noe annet, om man skal svi av de resterende timene til å grinde. Du er ikke i noen posisjon til å dømme folk med andre mål for sitt eget liv

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg min rank 14 på ebay, det er så ekstremt givende å spille på denne karakteren siden det ikke er noe mer jeg kan oppnå i spillet når det kommer til PvP. Jeg eier jo alle i 1vs1 duel "lol"!

 

Nei vet du hva, kjøper man gull/karakterer/annet juks så er man ganske enkelt en taper imo. Blir som å skryte av å ha rundet et spill ved hjelp av cheats.

 

Gå og vugg!

Lenke til kommentar
Selv kjøpte jeg min rank 14 på ebay, det er så ekstremt givende å spille på denne karakteren siden det ikke er noe mer jeg kan oppnå i spillet når det kommer til PvP. Jeg eier jo alle i 1vs1 duel "lol"!

 

Nei vet du hva, kjøper man gull/karakterer/annet juks så er man ganske enkelt en taper imo. Blir som å skryte av å ha rundet et spill ved hjelp av cheats.

 

Gå og vugg!

6467267[/snapback]

 

blir ikke det samme å kjøpe litt gull som det er å kjøpe en ferdi R14 char da, men jeg skjønner at noen er trangsynte.

 

Det er begrensninger for hva man kan oppnå med gull i wow, men det er uansett en alt for viktig del av spillet. Du kan på langt nær kjøpe deg de beste itemsa ei heller kjøpe deg inn i en guild.

Jeg bryr meg ikke om at folk kjøper gull, jeg har gjort det selv også, men for noen virker dette som det viktigste moralske spørsmålet i verden.

 

Så lenge det krever mindre tid å arbeid ved å kjøpe gull enn det tar å farme det inn game, vil det alltid være et marked for goldfarmers og kjøpere. Ingen av dere kan stoppe det. Deal with it.

Lenke til kommentar

DarkRevan, Det var utrolig bra gjort, å slutte med raid når det ble for upraktisk å drive med. Vanvittig bra gjort å løsrive seg fra det.

 

Pinnella, De aller fleste vil virke ganske så lure i forhold til en som kjøper datapenger fordi at de da slipper å måtte spille så mye.

Raiding er en livsstil, men kall det gjerne en hobby.

Konseptet du beskriver kjenner jeg like godt til som noen annen, for jeg har vært med i en slik guild du beskriver. Konkurransen er kanskje blitt hardere nå, så for å holde tritt med utviklingen forundrer det meg ikke om guilden nå er begynt å kjøpe gull.

Lenke til kommentar

Zephyros, Det er et interesant tema iallefall, om ikke et betydelig moralsk spørsmål.

Sålenge det går kjappere å skaffe gull på uærlig vis, vil det alltid være noen som gjør det - og dette er ofte de desperate som ikke vet sin arme råd. Mesteparten av dem tror jeg ville ha valgt spillet over sitt (gjerne allerede skrantende) sosiale liv, derfor er det positivt for dem at de kan kjøpe gull og dermed noenlunde kunne holde tempoet oppe i to ulike verdener, og kombinere tilstrekkelig sosialt liv med tilstrekkelig raiding.

Det som det kan gjøres noe med, er holdningen til dem som innbitt tror det er fornuftig å kjøpe gull, for de sprer denne videre. Barn mangler mye av fornuften til voksne mennesker, selv om spillet har aldersgrense 12år er det barn som er enda yngre enn dette som spiller det også. Det skal ikke mye til før de begynner å tenke at det er en god ide sosialt sett å kjøpe gull istedenfor å grinde det selv.

Lenke til kommentar
lykke til med endgame raiding uten og kjøpe gull hvis du har et liv utenfor WoW...

6464664[/snapback]

 

Takk skal du ha.

Jeg har "et liv utenfor WoW", driver på med endgame raiding, og kjøper ikke gull.

 

Synes det er overdrevent å si at man må farme flere timer per dag, ogsåvidere. Synes selv det enkleste er å dra med et par guildies til Scholo/Strat/DM for darkmoonkort, boe blues og shards. Drar også noen ganger med pugs til AQ20, og er man heldig kan man jo få en classbook på greedroll om ingen trenger den.

 

Å tjene gull er krever ikke mere arbeid enn det en selv legger opp til. Om man bare vil farme Tyr's tar det jo åpenlyst lang, lang tid. Finner en andre, kreative løsninger, tar det i de fleste tilfeller mye kortere tid.

Lenke til kommentar
Å tjene gull er krever ikke mere arbeid enn det en selv legger opp til. Om man bare vil farme Tyr's tar det jo åpenlyst lang, lang tid. Finner en andre, kreative løsninger, tar det i de fleste tilfeller mye kortere tid.

6467628[/snapback]

 

Men det tar fortsatt mye mer tid enn å kjøpe gull. Det finnes noen som er lei av stort sett alt i WoW forutom endgame instance raiding, og som kun gidder å logge seg på når de har meldt seg på raid kalendern.

Lenke til kommentar
Men det tar fortsatt mye mer tid enn å kjøpe gull. Det finnes noen som er lei av stort sett alt i WoW forutom endgame instance raiding, og som kun gidder å logge seg på når de har meldt seg på raid kalendern.

6467670[/snapback]

 

De som har prøvd å slutte å spille fordi de vil ha et liv, men ikke klarer det. På et tidspunkt får de den utrolig gode ideen å kjøpe gull, de trenger de ikke å spille så mye og dermed får de et mer meningsfylt liv utenfor spillet.

 

Raiding på høyt nivå er ikke ment å være oppnåelig for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...