Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei var for å vise spilletiden, jeg hadde 12.000g da jeg skulle bytte server og jeg kunne ikke ha med så mye over og folk kalte meg nolifer som hadde farmet det. 3 kvarter pr dag tar det å skaffe 50.000g i året.

Ser ikke vitsen med å kjøpe da, og folk som kjøper kjøper vel ikke over 50k i året og er det da kjøperene som ødelegger ah? neppe.

Hva er gøy med det, bare farme hele tiden for gull? De aller aller fleste spiller ikke for å ha en bag full av gull, men for å få tingne disse gullstykkene kan kjøpe (eller ikke kjøpe)Onkel skrue syndrom ;) hva hjelper det at du har xxxx gull om du ikke bruker dem.

Men la oss nå følge gullkjøper logikken her. Man booter seg gjennom BGer for å samle honor og marks til å kjøpe seg bedre utstyr. Det gir ikke noen fordeler for man må jo likevell spille det, men man sparer tid for det er ikke alle som har tid til å sitte å spille WoW i timesvis og har andre ting å tenke på.

Ergo, man sparer tid men får ingen fordeler, derfor er det ikke juks å boote.

Nå blander dere inn botting i gullkjøp argumentene. Ingen har sagt noenting om at det ikke er fordeler av botting, så slutt å burk argumentene fra en sak, og vri dem om til noe annet.

Problemet gullkjøpere har er at de ikke får ro i kroppen før de har fått kloa i det de innbiller seg at de trenger. Dette problemet deler de med de som farmer i timevis hver dag, disse får heller ikke fred i sjelen før de får tak i det de bare må ha. Så snart de får tak i dette er det noe nytt de trenger, så de er hele tiden slaver.

haha. viste ikke at du var psykolog også. En slik innsinkt i noe du ikke vet noenting om, eller har du kjøpt gull? siden du vet hvordan de alle tenker.

Det er faktisk sant det Pycnopodia sier der. Trenger ikke være psykolog for å skjønne det.

Jasså? så alle som farmer gull og kjøper gull har en fot inne på psykiatrisk allerede? får ikke ro i sjelen, ligger å kaldsvetter om natten mens de tenker på farme farme, MÅ HA XX EPIC!! Latterlig! Ja ingen tvil om at noen føler slik, men å dra alle over en kam på den måten er å si at ALLE som spiller wow er avhengige.

Det var faktisk du som dro fram dette med modenhet smeagol. Ikke jeg.

Du, samt en annen påsto det ikke ble bottet på platået fordi det er mange mennesker der. JHJ poengterte helt riktig at det er mye folk i bg's og at det bottes der. Lik det eller ei, men han har faktisk argumentert mot din påstand på en fin måte.

Har du virkelig noen gang opplevd en bot bli fjernet i løpet av 10 minutter ? Jeg har rapportert mange botter, i og utenfor bg's. Jeg har aldri opplevd at de har blitt fjernet i løpet av så kort tid som 10 dager. Vanligvis har de fått holde på i uker og måneder.

Jeg begynner å tro at du er ny i spillet. Eller at du simpelthen leser dårlig. Har du virkelig aldri opplevd å finne botter i områder hvor det oppholder seg mange spillere ? Har du aldri opplevd å finne botter som farmer questmobs ? Jeg nekter å tro at du har spilt særlig lenge uten å ha vært opplevd det.

Husker da jeg levlet opp min nåværende main. Jeg skulle gjøre et quest i Un'goro. Jeg måtte drepe mobs rundt/i tar pits. Etter en times tid var jeg enda ikke ferdig. Det var flere botter enn det var mobs der.

Dere har også hevdet man ikke kan kjøpe seg fordeler. Vi har kommet med eksempler på at det er bare, som du uttrykker det, bullshit. I det hele tatt har dere ikke kommet med særlig bedre argumenter enn "hold kjeft".

Poenget med at det er mange mennesker der er at bottene ikke er like raske å tagge mobs som spillerene. Har du farmet der før? folk står klare å venter på spawns med en finger på det raskeste ranged angrepe de har. En bott ville tjent så lite på å farme der at det ikke er verdt risken. Omdet er så mange som botter der, ta et screen eller whatever, så kan du bevise det. Skulle jo ikke være noe problem, siden det er så utbredt. Om du fikser det, ja da skal vi bite i oss ordene våre. Allikevel er det som Sme sier, det er den som påstår noe som må bevise det.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Kjøp av gull ødelegger jo AH totalt, pax1. Blizzard er ikke interessert i det.

Syns AH frunker fint jeg. :)

For øvrig.. Blizzard selger jo andre ting... navne-endringer, karakter-flyttinger etc... men det er jo annerledes enn gullsalg ville ha vært. Likevel.. i Second life, for eksempel, er det jo salg av in-game valuta.

Lenke til kommentar
Det er forbudt å selge noe som ikke eksisterer. Altså virituelle verdier. Navnebytte er kun en service-tjeneste, og er derfor helt lovlig.

Er det noe du vet eller tror? Og hvis du vet det, hvor har du det fra (kan du linke til info)?

Takk.

Lenke til kommentar

Javel....

Jeg tror at det er helt uproblematisk sett fra et juridisk synspunkt. Der man nok har noen utfordringer er i forhold til skattlegging av virtuelle økonomier og grenseflaten mot reelle penger.

En lenke som kanskje kan være interessant...

Uansett.. man bør vel være nøye med å kvalifisere det man sier enten som synspunkter/ting man tror eller fakta (med medfølgende lenker)... ;)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Folk selger jo programvare hele tiden, som f.eks spill over Steam. De finnes jo heller ikke da du ikke får med noen eske eller noen ting. Går ikke det for det samme?

Hmm.. mja...der kjøper man jo også en lisens - og det er vel en reell ting. :hmm:

Edit: Reell i forstand: "eksiterer utenfor spillet/programvaren selv". 1000 gull eller en epic blacksmithing plan eksisterer jo bare innenfor selve spillet.

Uansett..dette er helt sikkert et område som det er en del uklarheter rundt.. eller i hvert fall fravær av regler. Men det jeg har liten tro på at Second Life, for eksemple, opererer i strid med amerikansk lov....

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Dersom Blizzard ønsker å selge gull lovlig kan de selge Trading Card Game kort hvor du betaler penger for å få et kort - hvor det også følger med en viss sum gull

Hvorfor kunne de ikke selge gull lovlig akkurat som i Second Life, f.eks?

Lenke til kommentar
Det er klart det bottes på elemental plateau.

Det bottes i BG's for faen.

Det er to HELT forskjellige ting. En bot som løper rundt i AV får honor UANSETT hvor ofte han dør.

En bot som farmer i Elemental Plateu blir mest sansynligvis banna etter bare noen timer og vil også ha tjent så og si null gold siden andre spillere vil enten drepe han eller tagge mobsa før botten gjør det.

Å si at det bottes der er bare bullshit og det vet dere, hjelper ikke akkurat å komme med falske påstander om man skal diskutere, og hjelper hvertfall ikke å drite i å bevise ting ved å si at de som mener det ikke bottes er umodene. Som skrevet tidlgiere, bevisbyrden ligger på den som påstår noe, i dette tilfellet dere som først påsto at det bottes der.

Bra no bevis at jeg har bottet der i hele natt (frem til kl 05.00+cet) og fra 11.10 og utover? Er på skolen nå, og botter i elemental plateu.

Bruker PvE server, og svarer automatisk whispers ved hjelp av et selv-lagd script. (Som gjør at jeg slutter å svare samme person hvis jeg har brukt "alle ordene).

Det gjelder å gjøre det smart, bruke MASSE ruter. Botten må ikke se ut som en bott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...