Gå til innhold

Har du Jukset i wow?

Anbefalte innlegg

on topic: Jeg har aldri jukset i wow, men det kan det godt hende at jeg kommer til å gjøre en gang i fremtiden.

Til alle dere som har diskutert:

Vil si at jeg synes mange av dere har en hel del gode poeng, både de som er 'for' og 'mot' kjøping av gull etc.

Jeg vil bare si en ting though..

Det nytter ikke å arrestere eller ta fra narkomane det dopet de har kjøpt. Man må arrestere de som selger det.

Det nytter rett og slett ikke å ta de som kjøper gull. Man må ta de som selger det.

Endret av -stiaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som har spilt wow en stund, les også tiden før tbc kom ut, skulle det være svært godt kjent at bottere har eksistert på steder hvor mange spillere var aktive, inkludert questmobs.

Det er ikke noe argument overhodet å si at det bottes ikke der eller der fordi der er det alltid spillere. Det er en påstand. Jeg ba om bevis. Dette fra en spiller som ikke farmer selv og som man dermed kan mistenke uttalers seg på manglende grunnlag.

Han forsvarer seg med at han har gitt meg argumenter. Han ga meg 1 påstand.

Kjære smeagol. Frapsing. Jeg har aldri gjort det, kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg ser ikke poenget i å bruke tid på videosnutter av spill. De gir meg null så jeg lager ikke og ser ikke på sånt.

Modenhet. Ja, jeg innrømmer det lett. Jeg innser at det ikke går an å diskutere med deg. Du slenger utelukkende påstander. Jeg skrev en lengre post og det eneste du tok tak i var Nagrandplatået ved å hevde at det jeg skrev var bare tull. Det er ikke å diskutere. Det er å kverulere i beste fall og bortkastet tid.

For å spare meg for å bli irritert og kanskje til og med uttrykke det overfor deg så valgte jeg den letteste veien. Om du ser på det som umodent så er det helt i orden for meg

Forresten, før tbc så kjøpte folk seg items fra instanser de selv ikke hadde tilgang til. Det kan lett skje i stor skala igjen. Ser ikke bort fra at det allerede skjer. Man selger jo arena-teams også. I det hele tatt, folk må gjerne hevde at man ikke kan kjøpe seg fordeler.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor lang tid du har spilt, men om du ikke har funnet botter annet enn der ingen andre er så kan det være du ikke vet hvordan du ser en botter.

Du mener vel ikke å si at gullselgere plasserer bottene sine der det utelukkende er minst folk til enhver tid. Isåfall må det jo flomme over av felcloth på AH for jeg tipper det er lite folk i felwood/aszhara nå for tiden.

Jeg spiller på en medium og en server som har vært full nærmest siden dag en av wow.

Lenke til kommentar
negative sider ved kjøp av gull

1: høyere AH priser

Hvorfør høyere priser?

Jeg har mer gull en de jeg kjenner som kjøper så de høye prisene kan like godt komme fra ærlige spillere.

3 mnd med under en time spilling, for eks dailys gir 12.000g det.

Og de som har 3-4 lvl 70? 50.000g / 3 mnd med mindre spilletid en folk bruker på raid.

Endret av War
Lenke til kommentar
Problemet gullkjøpere har er at de ikke får ro i kroppen før de har fått kloa i det de innbiller seg at de trenger. Dette problemet deler de med de som farmer i timevis hver dag, disse får heller ikke fred i sjelen før de får tak i det de bare må ha. Så snart de får tak i dette er det noe nytt de trenger, så de er hele tiden slaver.

haha. viste ikke at du var psykolog også. En slik innsinkt i noe du ikke vet noenting om, eller har du kjøpt gull? siden du vet hvordan de alle tenker.

Lenke til kommentar
negative sider ved kjøp av gull

1: høyere AH priser

Hvorfør høyere priser?

Jeg har mer gull en de jeg kjenner som kjøper så de høye prisene kan like godt komme fra ærlige spillere.

3 mnd med under en time spilling, for eks dailys gir 12.000g det.

Og de som har 3-4 lvl 70? 50.000g / 3 mnd med mindre spilletid en folk bruker på raid.

folk raider ikke for gull, eller tror du man samler 25 mann for å samle gull fra BT ?

Lenke til kommentar
folk raider ikke for gull, eller tror du man samler 25 mann for å samle gull fra BT ?

Nei var for å vise spilletiden, jeg hadde 12.000g da jeg skulle bytte server og jeg kunne ikke ha med så mye over og folk kalte meg nolifer som hadde farmet det. 3 kvarter pr dag tar det å skaffe 50.000g i året.

Ser ikke vitsen med å kjøpe da, og folk som kjøper kjøper vel ikke over 50k i året og er det da kjøperene som ødelegger ah? neppe.

Endret av War
Lenke til kommentar
Det er klart det bottes på elemental plateau.

Det bottes i BG's for faen.

Det er to HELT forskjellige ting. En bot som løper rundt i AV får honor UANSETT hvor ofte han dør.

En bot som farmer i Elemental Plateu blir mest sansynligvis banna etter bare noen timer og vil også ha tjent så og si null gold siden andre spillere vil enten drepe han eller tagge mobsa før botten gjør det.

Å si at det bottes der er bare bullshit og det vet dere, hjelper ikke akkurat å komme med falske påstander om man skal diskutere, og hjelper hvertfall ikke å drite i å bevise ting ved å si at de som mener det ikke bottes er umodene. Som skrevet tidlgiere, bevisbyrden ligger på den som påstår noe, i dette tilfellet dere som først påsto at det bottes der.

Lenke til kommentar

Men la oss nå følge gullkjøper logikken her. Man booter seg gjennom BGer for å samle honor og marks til å kjøpe seg bedre utstyr. Det gir ikke noen fordeler for man må jo likevell spille det, men man sparer tid for det er ikke alle som har tid til å sitte å spille WoW i timesvis og har andre ting å tenke på.

Ergo, man sparer tid men får ingen fordeler, derfor er det ikke juks å boote.

Lenke til kommentar
Det du vistnok tror er at man kan kjøpe seg alt i spilelt bare så man har det, men det er feil. For å få alt det beste utstyret må man være god i spillet også og det kan man ike kjøpe.

Min påstand er at du tar helt feil, det kreves nesten ingenting av spilleren å være på raids. Du kan faktisk til og med være dårlig, det er 24 andre som kan gjøre opp for dine feil og tabber. Jeg har sett raidere i guilds som er kommet langt som ikke har peiling i det hele tatt, eller som har svært begrensede kunnskaper.

I PvE gjør bossene det samme hele tiden, og en vanlig taktikk for en guild er å bare løpe rett inn i veggen, wipe og wipe på bossen helt til de finner noe som virker. Evt lese taktikker og dermed hoppe over den biten som kanskje kunne være litt vanskelig. Jeg har vært innom det meste og syntes ikke det er noe som er spesielt vanskelig med raiding, det eneste som egentlig kreves er masse tid. Spesielt med tanke på alle addons som brukes (Threatmeter, deadlyboss, bigwigs osv) kreves det lite av den enkelte spiller.

Det er min observasjon, jeg har spilt som healer og dps, har vært med i serverens "elite-guild" og sett hvordan det er å være i teten.

Raidene lages ikke for at et mindretall skal få de til, de lages for at alle som investerer tid i dem skal greie det. Og når du har gjort en raid instance en gang, hvorfor i alle dager skal du gidde å gjøre den 1 gang til, 10 ganger til eller 50 ganger til? Kjøp heller tokens direkte og spar tid - kanskje blir dette mulig en dag?

Christeven, Det er ikke alle som tenker slik og er "wow-addicts", men de som ikke gjør det behøver verken å farme eller grinde mye eller å kjøpe gull - de er fornøyd med det de har.

Forresten, det skjer at guilder som har noe på farmstatus og ikke trenger mere av enkelte items selger disse. Du betaler de gull og du får plass i raidet til avtalte items dropper og du vil da få disse. Selv selger jeg arena-teams, kan få oppimot 600g for et lag (300 til hver i laget). Folk bruker gull til å kjøpe seg noe de ellers ikke ville hatt tilgang til. Men siden gull tar tid å skaffe vil systemet virke likevel, for de som kjøper et arena-team har brukt lang tid på å få tak i de pengene de får og dermed gjort seg "fortjent" til arena-poengene de får.

Hva ville de som farmet Netherdrake si hvis det ble mulig å kjøpe den for gull?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Det er klart det bottes på elemental plateau.

Det bottes i BG's for faen.

En bot som løper rundt i AV får honor UANSETT hvor ofte han dør.

Ja, det er jo bare "PLUSS" hvis man enda dør når man kjører script i BGs. (bot)

For da hjelper det lite å reporte ^^

Lenke til kommentar

Det var faktisk du som dro fram dette med modenhet smeagol. Ikke jeg.

Du, samt en annen påsto det ikke ble bottet på platået fordi det er mange mennesker der. JHJ poengterte helt riktig at det er mye folk i bg's og at det bottes der. Lik det eller ei, men han har faktisk argumentert mot din påstand på en fin måte.

Har du virkelig noen gang opplevd en bot bli fjernet i løpet av 10 minutter ? Jeg har rapportert mange botter, i og utenfor bg's. Jeg har aldri opplevd at de har blitt fjernet i løpet av så kort tid som 10 dager. Vanligvis har de fått holde på i uker og måneder.

Jeg begynner å tro at du er ny i spillet. Eller at du simpelthen leser dårlig. Har du virkelig aldri opplevd å finne botter i områder hvor det oppholder seg mange spillere ? Har du aldri opplevd å finne botter som farmer questmobs ? Jeg nekter å tro at du har spilt særlig lenge uten å ha vært opplevd det.

Husker da jeg levlet opp min nåværende main. Jeg skulle gjøre et quest i Un'goro. Jeg måtte drepe mobs rundt/i tar pits. Etter en times tid var jeg enda ikke ferdig. Det var flere botter enn det var mobs der.

Dere har også hevdet man ikke kan kjøpe seg fordeler. Vi har kommet med eksempler på at det er bare, som du uttrykker det, bullshit. I det hele tatt har dere ikke kommet med særlig bedre argumenter enn "hold kjeft".

Lenke til kommentar
Problemet gullkjøpere har er at de ikke får ro i kroppen før de har fått kloa i det de innbiller seg at de trenger. Dette problemet deler de med de som farmer i timevis hver dag, disse får heller ikke fred i sjelen før de får tak i det de bare må ha. Så snart de får tak i dette er det noe nytt de trenger, så de er hele tiden slaver.

haha. viste ikke at du var psykolog også. En slik innsinkt i noe du ikke vet noenting om, eller har du kjøpt gull? siden du vet hvordan de alle tenker.

Det er faktisk sant det Pycnopodia sier der. Trenger ikke være psykolog for å skjønne det.

Lenke til kommentar
Kjøpte mye gull når jeg spilte wow. Mye fordi jeg ikke orket/gadd å bruke tid på å farme gull når jeg kunne jobbe 1 time på jobb og kjøpe gull verdt 10 timer med grinding.

Det er jo en rimelig grei avveining, og sikkert en mange gullkjøpere gjør.

Syns egentlig at det er litt rart at Blizzard selv ikke selger gull.. men er nok som andre har nevnt fordi det er så mange unge spillere. Med 18+ aldersgrense hadde det vel vært annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...