Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Himmel og hav. Jeg spiller på to servere. Hvor du spiller aner jeg ikke. Kanskje er det slik du påstår på din(e) server. Hvordan i svarte du kan hevde at det ikke bottes på de serverne jeg spiller på er utenfor min fatteevne. Jeg oppfatter det du driver med nå som kverulering og ingenting annet. Og hva slags argument er det å si at om så hadde ... så hadde ...

Ta deg en tur dit da vel. Om ikke annet så kan det være noe å oppleve utenfor arena, AH og postkassa i wow. På tide å teste ignorefunksjonen nå tenker jeg.

 

 

Du bruker forumets ignore-funksjon? Modent. Jeg sier bare at du som påsto at det er bots der er nødt til å bevise det. Det du gjør nå er å slenge ut en påstand om at det er bots der uten noe bevis overhodet. Du skjønner at det blir feil?

 

Jeg har allerede argumentert med at det er såpass mange players på det platået fra før av til at en bot ville blitt noe effektivt overhodet i forhold til å botte andre stedet.
Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)

Det blir INGEN forandring.

(...)

 

Selvfølgelig blir det en forandring. Dette forandrer serverøkonomien, og det går ut over oss som ikke jukser.

 

Jeg håper så inderlig at du perm-bannes og IP-sperres. Du fortjener ikke spillet dette spillet mer.

 

Om det forandrer serverøkonomien, hva så ? Face it. Ikke gjem deg unna virkeligheten, kjøp gold du også eller hold kjeft. Wow, i pvp, er veldig ensbasert eller kompakt (5/3/2 på lag). Eller, du er med i en guild som vil gjøre det bra i pve. Har du et annet liv ved siden av wow, men fortsatt liker å raide med guilden, er du nødt til å kjøpe gold. En av grunnene til dette er rett og slett fordi man ikke GIDDER å bruke tiden sin på å grinde ræva av seg når man først spiller wow uten å raide.

 

I tillegg til det, om jeg botter en char fra 1-70, hva i helvete har det med andre folk å gjøre? "Faen ass han levler mye fortere enn meg fordi han bruker bot, report!". Folk er bare missunnelige, og hele greia er preget av sjalusi og stahet. "Jeg skal aldri kjøpe gold". Fortsatt grinder du ræva av deg i SVETTE AV KJEDSOMHET bare fordi du er så sta og sjalu på de som faktisk bruker hode og tenker litt ut av boksen.

 

Jeg kjøpte gold før, men har gått over til botting.

"Jeg lasta ned filmer før, men laster bare ned musikk nå". <- Det er deg, og alle andre på dette forumet. Fortsatt klager dere over at vi bryter regler i et spill fordi det ødelegger serverøkonomien? Det ødelegger serverøkonomien like mye som pirat-kopiering ødelegger storbransjene. Mer eller mindre ingenting.

 

Edit: Vinnerne kjøper gold og botter, taperne gjør ikke.

Endret av jhj
Lenke til kommentar
Himmel og hav. Jeg spiller på to servere. Hvor du spiller aner jeg ikke. Kanskje er det slik du påstår på din(e) server. Hvordan i svarte du kan hevde at det ikke bottes på de serverne jeg spiller på er utenfor min fatteevne. Jeg oppfatter det du driver med nå som kverulering og ingenting annet. Og hva slags argument er det å si at om så hadde ... så hadde ...

Ta deg en tur dit da vel. Om ikke annet så kan det være noe å oppleve utenfor arena, AH og postkassa i wow. På tide å teste ignorefunksjonen nå tenker jeg.

 

Botting der? da er det isåfall de eneste to serverene som har botter der. Jeg har spillere på to servere selv (en pvp og en pve) og det er alltid folk som farmer der til alle døgnets tider. Så til du kan bevise at det bottes der tror jeg det ikke for fem øre. Den hadde blitt raportert etter 10 min, også det at det alltid er andre der gjør det meget vanskelig for bottene. Det er kansje det mest kjente farmingstedet av motes. Når du blir så ekstremt defensiv som folk motsier deg burde du heller bevise det du sier.

 

Gullkjøp gir deg en fordel i spillet og er dermed ulovelig per reglemang fra Blizzard, i tillegg til at det er ulovelig å selge videre en annen persons/firmas eiendom. At det forsvares ved at man er så avhengig av WoW at man må ha flere chars men forventer at 1 level 70 er nok til sølvfat behandling beviser vel bare at enkelte kanskje er litt mer opptatt av spillet enn de gir utrykk for.

 

Om du tror goldselling er forbudt pga det gir fordeler tar du nok grundig feil. Da hadde det blitt forbudt å gi bort penger også. Om jeg har farmet i en uke og tjent 1000 gull kan jeg gi det til hvem jeg vil. Til en venn, en i guilden eller en random fyr jeg møter i IF, hvorfor er dette tilatt? Det er med en gang noen utenfor blizzard tjener RL penger på et blizzard produkt uten autorisasjon det blir problemer. Som du sier delv. Det er den ENESTE grunnen.

 

Om jeg laget en nettside som ga ut gratis gull til alle som sendte meg en mail, da hadde ikke blizzard gjort noen ting. For blizzard taper ingen ting på det, ingen utenfor blizzard tjener heller ikke noe i RL av det. Så argumentet for at goldselling er forbudt pga at det gir fordlere et latterlig. Krever ikke en master i bedriftsøkonomi eller juss for å skjønne det.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Om du tror goldselling er forbudt pga det gir fordeler tar du nok grundig feil. Da hadde det blitt forbudt å gi bort penger også. Om jeg har farmet i en uke og tjent 1000 gull kan jeg gi det til hvem jeg vil. Til en venn, en i guilden eller en random fyr jeg møter i IF, hvorfor er dette tilatt? Det er med en gang noen utenfor blizzard tjener RL penger på et blizzard produkt uten autorisasjon det blir problemer. Som du sier delv. Det er den ENESTE grunnen.

 

Om jeg laget en nettside som ga ut gratis gull til alle som sendte meg en mail, da hadde ikke blizzard gjort noen ting. For blizzard taper ingen ting på det, ingen utenfor blizzard tjener heller ikke noe i RL av det. Så argumentet for at goldselling er forbudt pga at det gir fordlere et latterlig. Krever ikke en master i bedriftsøkonomi eller juss for å skjønne det.

 

Nei jeg tar nok ikke grundig feil, det har jo og blit innrømmet at å kjøpe gull gir fordeler (fra deres side og faktisk talt) så jeg tar ikke feil.

 

Hvorfor det er tillatt å gi gull fra char til char, vel, sier vel seg selv, skulle det vært forbudt hadde mye måtte forbyes (som tradeing). Du vet selv hva problemet og fordelen blir om du kjøper gull, om du gir bort gull så er der fremdeles en balanse, du har 1k mindre gull og den du ga gulle har 1k mer gull. I gullkjøp er det ikke slik, den du fikk gullet av har fremdeles et lass mer der det kommer fra og gir ikke noe balanse, dvs det bringer økonomien ut av balanse fordi det deles ut penger til massen uten at der er noe balanse i regningen. Dette gir massen penger til å kjøpe ting noe som kanskje er litt dyr. Dette igjen bringer spillets økonomi ut av balanse.

 

Om du bringte ingame økonomien ut av balanse hadde du nok garantert fått en advarsel fra Blizzard samt at om Blizzard hadde sett at det forsvant en stor mengde med gull ut av kontoen din til personer du ikke viste om, tror du de hadde tenkt at dette er en vennlig sjel som deler ut gull uten å tjene RL penger på det? De har jo ingen måte å sjekke på om du tjener RL penger på det eller ikke, de vil se at du deler ut bøtter med gull og tenker dermed ut etter det.

 

Og ja, de bringer økonomien ut av kontroll. Hva skjedde i Tyskland rundt 1929 når den tyske staten spydde ut penger i stor grad for å dekke krigstapet? Inflasjonen herjet landet, den tyske valutta var nærmest verdiløs. Der har du hva som skjer når det spyes ut penger på markedet uten noen kontroll, pengene blir til slutt mer eller mindre verdiløse. Trenger ikke master i økonomi for å skjønne det.

Lenke til kommentar

Vel gullet kan kommet fra mange forskjellige plasser og er ikke nødvendigvis hentet ut av en annen konto. Du kan grinde og få penger den veien via drops (som du selger til merchants) f.eks.

 

Det er ikke nødvendigvis at du i WoW får pengene fra en balanse, men i normale omstendigheter er det slik at du ikke får nok penger til å bringe økonomien ut av balanse. Derimot om du farmer gullet og sparer det opp for så å spy det ut i systemet i store mengder, da bringer du økonomien ut av balanse.

Lenke til kommentar

Men gullet går ofte like fort ut av systemet igjen. Epic mounts, rep rewards osv.

Jeg vil også tro at det skal veldig mye gull til for å bringe økonomien ut av balanse.

Prisen på items presses jo ned av gull-farmere da de hele tiden vil selge det de sitter inne med og det veldig fort.

Det var noen som nevnte at kineserne har ferie nå pga. nyttår og det merkes på Turalyon. Prisen på primal air har gått opp med 5-7g per primal.

Lenke til kommentar
Hvorfor bør prisene senkes? Er det ikke flott at et så effektivt fremkomstmiddel er litt ekslusivt, så de få utvalgte som orker å skaffe seg det faktisk får litt lønn for strevet? Det at store deler av brukerbasen består av rastløse fjortenåringer med AD/HD og sukkerkick som gjør at de ikke kan holde en tankerekke lengre enn to sekunder betyr ikke at Blizzard har gjort noe feil ved å holde en så høy pris. Det første året eller så var epic ground mount rimelig ekslusiv og sur å skaffe den også.

 

Hvorfor senke prisene? Ga jeg ikke et godt nok svar på det i posten?

 

For å minke kjøp av gull

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke det at gud og hvermann får epic flying mount et nevneverdig problem balansemessig. Verre er det at man kan kjøpe ut alt av epics fra AH og booste tradeskills for å være decked out i veldig godt gear bare 20 minutter etter å ha dinget 70.

 

Ja - det kommer til å gjøre salg av gull mindre attraktivt, men det vil ikke fjerne de som kjøper seg gull for å høste utstyr. Gullkjøp var et stort problem lenge før TBC.

Lenke til kommentar

Blizzard kunne ha senket prisene på ting, de kunne ha fjernet gull fullstendig og gitt ut mountene gratis. De kunne også ha fjernet raids og gjort alle instancer så enkle at de kunne gjøres alene - problemet er at folk ikke klarer å moderere seg. En level 70 mount er ment å ha med seg litt prestisje, viser at da har en spilt en stund. Det er ment å være et mål som man skal oppnå over tid. Men dette er det flere som ikke klarer, de trenger å ha det med en gang og jukser gjerne for å få det til. Løsningen blir å kjøpe gull, og plutselig blir alle som har den samme mounten sett på som sannsynlige gullkjøpere.

 

Dersom det var mulig å bare kjøpe seg ferdig T6-tokens ville en stor andel av gullkjøpere bruke samme argumentasjon for gullkjøp for å kjøpe også dette, "men jeg har jo drept illidan 10 ganger, han dropper bare ikke det jeg vil ha så da sparer jeg tid og kjøper T6-token".

 

"Jeg gidder ikke å kaste bort flere kvelder i uken på raid, men spiller er gøyere med de beste itemene så jeg kjøper det like gjerne for virkelige penger. Sparer jeg mye tid, heller en kveld på jobben enn flere kvelder av fritiden."

 

Hva ville dere sagt hvis jeg hadde kjøpt Warglaives of Azzinoth, Bulwark of Azzinoth, hele tier 6 og selvsagt gull også for å få på de dyreste enchantene? I en slik situasjon ville dere vært i nøyaktig samme sko som en ikke-gullkjøper er i idag .

Lenke til kommentar

10 timer med daily quester så har du en flying mount og tilgang til alt, dette kan ta en dag, en uke eller mer.

 

Det er ingenting som krever noe dyrere enn dette, men likevel: 45-50 timer med daily quester og du har den dyreste itemen i spillet. Dette kan ta en uke, en måned, et halvt år - avhengig av hvor mye og hvor ofte du spiller. Denne tar 5 ganger lenger tid å få tak i men gjør ingenting annerledes, den bare beveger seg raskere men kan ikke brukes i de områdene hvor fart er en fordel (battlegrounds).

 

Problemet gullkjøpere har er at de ikke får ro i kroppen før de har fått kloa i det de innbiller seg at de trenger. Dette problemet deler de med de som farmer i timevis hver dag, disse får heller ikke fred i sjelen før de får tak i det de bare må ha. Så snart de får tak i dette er det noe nytt de trenger, så de er hele tiden slaver.

Lenke til kommentar
Blizzard kunne ha senket prisene på ting, de kunne ha fjernet gull fullstendig og gitt ut mountene gratis. De kunne også ha fjernet raids og gjort alle instancer så enkle at de kunne gjøres alene - problemet er at folk ikke klarer å moderere seg. En level 70 mount er ment å ha med seg litt prestisje, viser at da har en spilt en stund. Det er ment å være et mål som man skal oppnå over tid. Men dette er det flere som ikke klarer, de trenger å ha det med en gang og jukser gjerne for å få det til. Løsningen blir å kjøpe gull, og plutselig blir alle som har den samme mounten sett på som sannsynlige gullkjøpere.

 

Dersom det var mulig å bare kjøpe seg ferdig T6-tokens ville en stor andel av gullkjøpere bruke samme argumentasjon for gullkjøp for å kjøpe også dette, "men jeg har jo drept illidan 10 ganger, han dropper bare ikke det jeg vil ha så da sparer jeg tid og kjøper T6-token".

 

"Jeg gidder ikke å kaste bort flere kvelder i uken på raid, men spiller er gøyere med de beste itemene så jeg kjøper det like gjerne for virkelige penger. Sparer jeg mye tid, heller en kveld på jobben enn flere kvelder av fritiden."

 

Hva ville dere sagt hvis jeg hadde kjøpt Warglaives of Azzinoth, Bulwark of Azzinoth, hele tier 6 og selvsagt gull også for å få på de dyreste enchantene? I en slik situasjon ville dere vært i nøyaktig samme sko som en ikke-gullkjøper er i idag .

Nei for du ikke kjøpe alt det for gull noe som er poenget. Gullkjøperne i 70 somr aider kjøper ikke gullet bare for å kunne få alt det ebste i spillet. De kjøper gullet for å slippe å farme noe de må fo å kunne være med i en aktiv guild som gjør det gøy. Ergo de betaler for å ha det gøy isteden for å kjede seg. Det du vistnok tror er at man kan kjøpe seg alt i spilelt bare så man har det, men det er feil. For å få alt det beste utstyret må man være god i spillet også og det kan man ike kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...