Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nei det bottes ikke i Nagrandplatået. Botsa ville blitt ganga med gang og de ville hatt så og si null fortjeneste av det. "

Ganske tøvete å si. Det bottes i Nagrandplatået på min server og jeg vet det skjer på andre servere også. Om det ikke er tilfelle på din, så betyr ikke det at det dermed ikke skjer på noen.

Så kan man jo også lure på hvordan du er så sikker i din påstand, du farmer jo ikke.

Lenke til kommentar
For det første vil dette abre gi en fordel i lav level og i lav level r det få somkjøper gull for å skaffe utstyr iom at du lvler kjapt fr autstyret og det er ikke verdt det. En annen ting er at low elvel utstyr er billig uansett så hvem som helst kan lett få råd til det.

 

Men jeg trodde du innbilt, eller dere i alle fall, sa at gullkjøp ikke ga noen fordeler, du vet at spillet har mer enn bare 1 level men heller 70 levler?

 

Kjøper du rett utstyr på AH kan dette vare en god del. Jeg så f.eks Boots of avoidence på AH her om dagen og da jeg leste litt mer rundt det fikk jeg vite at det var de som hadde brukt dem helt opp mo 60 og fant dem like god da samt mange som anbefalte disse om du kunne få tak i dem.

 

Det har hele tiden kommet frem at man får kun fordeler ved å kjøpe gull når du er lav leve men da er det like fult en fordel og da har dere motsagt dere selv i løpet av alle ørt og førti sider.

 

Nei jeg vet ikke hvordan det er å være level 70 men dæven ta dere som er level 70 har glemt mye som f.eks at der finnes folk som er under level 70 og at der finnes ting å gjøre fra level 1 til level 70.

 

Takk for at du nettopp ødela all fremtidig "det har ingen fordeler" argumentering fra gullkjøpernes side. Og takk for at du beviser at gullkjøp faktisk gir en fordel og dermed og er juks.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
"I couldn't care less.. Ingen blir bedre av å kjøpe gull uansett. Og i det store og hele kan ikke bra gear kjøpes for penger, - og dersom en eller annen er så noobish at han ikke har penger for mount eller whatever.. så viser det bare en liten forståelse for spillet, og han/hun kommer ikke til å nå særlig langt uansett."

Fatter du egentlig hva du skrev her ?

 

"Selv har jeg kjøpt gull og senere brukt penga på Tier5-tokens."

Så det er fastslått at gull kan brukes til å kjøpe enchants, gems, rep-items og alt annet som ikke er bop. Hvordan er det mulig at det ikke kan regnes som en fordel.

 

Hvorfor er det et skille mellom botting i bg's, botting av spillere for egen berikelse og botting av firmaer for å tjene RL penger ?

Selvsagt spiller det en rolle på utfallet av en bg om den ene siden har langt flere bottere enn den andre. Går ikke det utover de som ikke botter ?

Flere her hevder at spillere som botter ikke er så dumme at de botter questmobs. Mulig det, men da har man generelt sett ganske så stor tiltro til folk som spiller wow. Det finnes en mengde poster her på forumet som tilsier at en slit tiltro ikke er berettiget.

Når et firma botter for å selge gull for RL penger sier det seg selv at de farmer items som er ettertraktet. Motes i Nagrand er et veldig godt eksempel på slike items. Inntil neste ekspansjon vil disse itemene garantert selge til bra priser. Det er faktisk slik at det bottes i Nagrandplatået. Hvordan i ....... er det mulig å hevde at dette ikke påvirker andre spillere. Botterne er der 24/7 og garanterer at du alltid har noen å konkurrere mot. Gjerne flere.

En enkelt spillers gullkjøp trenger ikke påvirke serveren på noen som helst måte. Men dess flere som kjøper gull, dess flere botter vil man bruke på serveren for å få inn gullet. Tilbud og etterspørsel. Til sist kan faktisk folk gi opp egen farming og kjøpe gull fordi det er så håpløst å få farmet selv.

Og at man raider eller ikke rettferdiggjør ikke en dritt smeagol, men du gjør jo bare arena. Ja, og så botter du og kjøper gull. Way to go!

 

Jeg raider forøvrig selv, gjør arena på en annen char og lever på gullet jeg farmet pre og post-tbc.

japp.. er enig med deg. Det som er litt kult er at disse bottene er enkle å interrupte. Man skjønner fort at det er en bot - og de forsvinner snart når de bare får en mob eller 2 på et pull. Manacost er jo det samme for mager :p

 

Og det er helt klart som du påpeker her, og som jeg nevnte lengre opp. De som farmer gullet ødelegger spillet for andre. Heldigvis er Blizz klar over det, de endrer hvordan mobs patcher og spawner nå og da, og man bør legge inn en rapport dersom man støter på en bot/goldfarmer. Er du usikker kan du jo sende en whisper, de vil som regel ha deg på ignore, la være å svare, eller ha et autosvar. (I Just need 4 more.. )

 

Jeg tror ærlig talt ikke at kjøp av gull/farming for rl money vill stoppe, alle bør gjøre det de kan for at det ikke skal skje.

 

Å henvise til at den eller den personen gjør det, eller at man trenger til ditt eller datt rettferdigjør ikke den enkeltes handling. Dersom man synes en del av spillet er kjedelig, kan man jo la være å spille.

 

Botting er grunn for permaban, og jeg blir glad hver gang jeg hører noen blir borte. Nagrand platået er ikke bottet, men ved Searing Elementals i Blades Edge har jeg sett de flere ganger. Irriterende, det var en bra plass og farme før Blizzard nerfet det. Med alle mine enchants og stuff.. trenger jeg mange primal fire, og jeg synes det er greit å farme dem selv.

 

Og ja, jeg mener fremdeles at det er et tegn på mangel av spillforståelse å kjøpe gull.

Lenke til kommentar
Nei jeg vet ikke hvordan det er å være level 70 men dæven ta dere som er level 70 har glemt mye som f.eks at der finnes folk som er under level 70 og at der finnes ting å gjøre fra level 1 til level 70.

 

Takk for at du nettopp ødela all fremtidig "det har ingen fordeler" argumentering fra gullkjøpernes side. Og takk for at du beviser at gullkjøp faktisk gir en fordel og dermed og er juks.

 

lvl 1-70 går fort, ingen vits å bruke penger på gear, dersom man ikke lager en twink, og en twink lager man ikke før man har en lvl 70 til å skaffe penger med :p (Min mage=twink, har ikke kjøpt gull til den heller)

 

Og etter mitt syn starter wow på lvl 70. Men selvsagt, alle de lowbies som kjøper gull gjør det vanskeliger for oss å farme det vi trenger.

Lenke til kommentar

Har både kjøpt gold og er fortiden en aktiv botter.

Om det ødelegger for andre driter jeg langt faen i, har spilt dette spillet siden det kom ut, og det er absolutt ingen forandring for meg å kjøpe gull eller ikke -> iforhold til andre spillere.

 

Det blir INGEN forandring. Det blir dem som ikke kjøper gold sin mening, mot dem som kjøper gold sin mening. Det er meninger som faen ikke er vits å diskutere. Blir det samme som at to fotballfans, en av vålerenga og en av lyn, skulle diskutert hvilket lag som var best. Blir bare helt latterlig og patetisk.

Lenke til kommentar

jhj, Om du kjøper gull så blir det ingen forandring, men at flere har de holdningene er akkurat det som holder gullselgermarkedet i live. Blizzard bruker mye tid og anstrengelse på å forhindre dette, istedenfor å lage nytt innhold må de reparere og fikse ting som blir brukt til exploits.

 

Dersom en kjøper gull er det lite en kan klage på egentlig, mye av problemene forårsaker jo en selv.

Lenke til kommentar
Har både kjøpt gold og er fortiden en aktiv botter.

Om det ødelegger for andre driter jeg langt faen i, har spilt dette spillet siden det kom ut, og det er absolutt ingen forandring for meg å kjøpe gull eller ikke -> iforhold til andre spillere.

 

Det blir INGEN forandring. Det blir dem som ikke kjøper gold sin mening, mot dem som kjøper gold sin mening. Det er meninger som faen ikke er vits å diskutere. Blir det samme som at to fotballfans, en av vålerenga og en av lyn, skulle diskutert hvilket lag som var best. Blir bare helt latterlig og patetisk.

 

Det som slår meg er at mange rettferdigjør juks i WoW fordi de har spillet så og så lenge og nærmest forventer at spillet skal automatisk lage en level 70 char med alt du trenger og bøtter og spann av gull. Det kan hende det er slik i enkelte offline spill hvor du låser opp en cheat del men dette er et online spill.

 

Gullkjøp gir deg en fordel i spillet og er dermed ulovelig per reglemang fra Blizzard, i tillegg til at det er ulovelig å selge videre en annen persons/firmas eiendom. At det forsvares ved at man er så avhengig av WoW at man må ha flere chars men forventer at 1 level 70 er nok til sølvfat behandling beviser vel bare at enkelte kanskje er litt mer opptatt av spillet enn de gir utrykk for.

Lenke til kommentar
(...)

Det blir INGEN forandring.

(...)

 

Selvfølgelig blir det en forandring. Dette forandrer serverøkonomien, og det går ut over oss som ikke jukser.

 

Jeg håper så inderlig at du perm-bannes og IP-sperres. Du fortjener ikke spillet dette spillet mer.

 

Gidd å være latterlig, kommer helt ann på hva goldkjøperen bruker penger på. Om 100 stk kjøper gold og surfer på AH dagen lang og kjøper/selger ting så er det mulighet at prisene stiger opp, men... dårlig eksempel av deg, bare å innse det.

 

Vel har vært lowbie siden før jul jeg så enkelte tar seg faktisk talt tid til å nyte spillet og anser det ikke som kun viktig å komme til toppen. Synes det er mer morsomt å klatre et fjell hvis jeg får med meg alt som er rundt meg før jeg kommer til toppen.

 

Og med engang du når toppen så blir fjellet glemt, når du først setter foten i outland så drar du ikke tilbake, hmm... vel hvis man ikke tenker på raids nå da.

Og som noen nevner så er det fra level 70 det egentlig gjelder, ville jeg si ganske enig i.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
(...)

Det blir INGEN forandring.

(...)

 

Selvfølgelig blir det en forandring. Dette forandrer serverøkonomien, og det går ut over oss som ikke jukser.

 

Jeg håper så inderlig at du perm-bannes og IP-sperres. Du fortjener ikke spillet dette spillet mer.

 

Gidd å være latterlig, kommer helt ann på hva goldkjøperen bruker penger på. Om 100 stk kjøper gold og surfer på AH dagen lang og kjøper/selger ting så er det mulighet at prisene stiger opp, men... dårlig eksempel av deg, bare å innse det.

 

 

Det er jo akuratt slik det er, gullkjøping er et stort problem, og det blir bare større og større. Det er veldig mange som sitter med store summer gull som er skaffet gjennom juks. For oss som følger reglene har dette definitivt en negativ effekt.

Lenke til kommentar
"Nei det bottes ikke i Nagrandplatået. Botsa ville blitt ganga med gang og de ville hatt så og si null fortjeneste av det. "

Ganske tøvete å si. Det bottes i Nagrandplatået på min server og jeg vet det skjer på andre servere også. Om det ikke er tilfelle på din, så betyr ikke det at det dermed ikke skjer på noen.

Så kan man jo også lure på hvordan du er så sikker i din påstand, du farmer jo ikke.

Nei det bottes ikke der og det vet du.

Lenke til kommentar

Hvorfor bør prisene senkes? Er det ikke flott at et så effektivt fremkomstmiddel er litt ekslusivt, så de få utvalgte som orker å skaffe seg det faktisk får litt lønn for strevet? Det at store deler av brukerbasen består av rastløse fjortenåringer med AD/HD og sukkerkick som gjør at de ikke kan holde en tankerekke lengre enn to sekunder betyr ikke at Blizzard har gjort noe feil ved å holde en så høy pris. Det første året eller så var epic ground mount rimelig ekslusiv og sur å skaffe den også.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Ærlig talt da, det er du som påstår at det bottes der, da må også du bevise det. Få se om du klarer å få frapset en bot i action der.

 

Jeg har allerede argumentert med at det er såpass mange players på det platået fra før av til at en bot ville blitt noe effektivt overhodet i forhold til å botte andre stedet.

 

Din tur til å bevise at jeg tar feil.

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Himmel og hav. Jeg spiller på to servere. Hvor du spiller aner jeg ikke. Kanskje er det slik du påstår på din(e) server. Hvordan i svarte du kan hevde at det ikke bottes på de serverne jeg spiller på er utenfor min fatteevne. Jeg oppfatter det du driver med nå som kverulering og ingenting annet. Og hva slags argument er det å si at om så hadde ... så hadde ...

Ta deg en tur dit da vel. Om ikke annet så kan det være noe å oppleve utenfor arena, AH og postkassa i wow. På tide å teste ignorefunksjonen nå tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...