Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man har lyst til å raide, har penger og er villig til å ta risken om at man kan bli banned så ser jeg ikke hvorfor noen andre skulle ha noe problem med det.

 

Vel han ville blitt en av de mange som ikke kan raide pga. tid, og dermed ville kanskje blizzard sett at her er det faktisk et problem som må løses. Det er mange ting i spillet som blir påvirket av dette med gullkjøp (samt annet juks) og det har blitt påpekt av flere her, f.eks. funkyMonk. Siden du ikke forstår problemet kan du kjøpe gull med god samvittighet.

Jeg kjøper faktisk ikke gull fordi jeg velger å farme det selv fordi det er noe ejg faktisk like rå gjøre. Jeg liker tanken på at jeg faktisk har gjort det selv, men ikke alle gjør det derfor kjøper de gull fordi de bare liker raid-delen av spillet.

 

Og kan du være litt mer spesifikk når du sier at mange ting i spillet blir påvirket av gull kjøp?

 

Hvis du leser tråden med tanke på at dette med gullkjøp er ødeleggende så vil du, som nevnt tidligere, se at det er påpekt tidligere. Om du fortsatt velger å tro at dette med gullkjøp ikke er ødeleggende så trenger jeg ikke være mer spesifikk da du ikke vil være enig uansett.

Lenke til kommentar

La meg ta et lite eksempel:

 

Du levler en char til level 19 og skal twinke den. Twinking koster penger (noe av utstyret er BoE og ikke BoP). Så du kjøper gull for å kjøpe det du kan kjøpe for å twinke charen din. Når du nå entrer BG spiller du med en char som er jukset til top twinking. Selv om du må jobbe litt for det utstyret som er BoP så har du og ting som er BoE som du kan med letthet få kjøpt og har du kjøpt gull og du kjøper BoE utstyr så har du jo jukset charen din bedre.

Lenke til kommentar
For det første. Stiger prisene tjener du også mer. Når det kommer til din sammenligning til CS cheating så er det noe helt annet. I CS får du en kjempefordel ingen andre kan få det gjør du ikke av å kjøpe gull for pots til raiding etc. Beygnner å bli lei av å gjenta meg selv nå.

 

Det er faktisk ikke så dumt å sammenligne, en som cheater kan bli like farlig som en som har spilt i flere år. Dermed sparer "cheateren" tid ettersom han blir like treffsikker og rask i reaksjonen som en som har spilt daglig over veldig lang tid. Og cheateren vil gjøre det han syntes er gøyest, skyte ned fienden, ikke bli skutt og vente på å komme tilbake... Hvorfor bruke tid på å være død og se på og vente på å vende tilbake når du kan løpe rundt og være like god som de andre?

Lenke til kommentar
Har jeg forstått Pycnopodia rett så er alle som spiller WoW avhengige, og de som kjøper gull er ekstra avhengige? Blir litt forvirra siden han sier det samme i stort sett alle innleggene sine bare med forskjellige ord :S

 

La de som kjøper gull kjøpe gull. Enkelte oppfører seg som super Paranoide-mødre på steroider. Kan dra sammenligninger imellom "haterne" og Sheila Broflovski for å være helt ærlig.

 

Jepp, er litt inne på det jeg mener der. Men jeg er helt enig med dere i at for en avhengig som ville ha grindet gullet i time etter time uansett dersom han ikke fikk kjøpt det er det bedre å kjøpe gull. Men for oss vanlige er det ikke vanskelig å se en bedre løsning til å kjøpe eller grinde gull.

Misforstå meg ikke, det er bedre å skade en person enn å drepe han, men det betyr ikke at det er "greit" eller "lurt", eller at "du sparte ett menneskeliv".. Skal en være fornuftig så verken kjøper en gullet eller grinder i flere timer hver dag, hele problemet er at ingen gullkjøpere evner å se noen andre løsning til sitt problem med gullmangel.

 

Gullkjøper - Problem: Mangler gull

Løsning A: Kjøpe

Løsning B: Grinde i timevis daglig til jeg har nok

- Selvsagt er det bedre for denne personen å kjøpe.

 

Vanlige spillere mangler gull men det blir aldri et problem som trenger å løses med drastiske tiltak som å spille mer eller kjøpe gull.

Smeagold, Jeg er delvis enig og delvis uenig med deg.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Å botte i wow beviser at du er en mann som er flink til å overleve.

Om metoden er skitten eller ei, du beviser at du er såpass smart og flink at du er på riktig vei i livet. Det viser at du er flink til å håndtere flere ting av gangen, å proritere ting i livet ved siden av wow.

 

Når man er lei wow kan man slutte, eller botte. Jeg velger den siste løsningen, fordi det gir meg gold. Gold gir meg ekte penger, og jeg får mer penger rl. Dette er noe jeg absolutt anbefaler videre.

 

Dropp lekser og annet viktig arbeid å grind ræva di ihjel, eller gjør leksene dine og tjen penger. Bruk botting.

Lenke til kommentar

De fleste som kjøper gold er noobs eller folk som er "rich" in real life.

 

Noobs ser det på denne måten (har opplevd og hørt), de kjenner ikke spillet godt nok, de tror ting som ligger på AH er de beste man får tak i, og dermed ender det med seg at de kjøper gold og bruker det på AH items.

 

Og kjøpe items på AH hvergang man "dinger" sier også hvor NY spilleren er.

 

Så rikere mennesker:

 

De er så jævla lat, de står på Aldor banken og slacker som faen, ingenting er å finne på når alt er saved. De har lyst å skifte en gem på armoren men har ingen cash og orker faen ikke dra til skettis for å gjøre dailies, fankern altså, www.ebay.com så TATA.

 

Eksempel som faktisk kan stemme til noen, noe lignende. ><

Lenke til kommentar
De fleste som kjøper gold er noobs eller folk som er "rich" in real life.

 

Noobs ser det på denne måten (har opplevd og hørt), de kjenner ikke spillet godt nok, de tror ting som ligger på AH er de beste man får tak i, og dermed ender det med seg at de kjøper gold og bruker det på AH items.

 

Og kjøpe items på AH hvergang man "dinger" sier også hvor NY spilleren er.

 

Så rikere mennesker:

 

De er så jævla lat, de står på Aldor banken og slacker som faen, ingenting er å finne på når alt er saved. De har lyst å skifte en gem på armoren men har ingen cash og orker faen ikke dra til skettis for å gjøre dailies, fankern altså, www.ebay.com så TATA.

 

Eksempel som faktisk kan stemme til noen, noe lignende. ><

 

Eh.. Nei?

 

Folk som grinder i dagesvis og kjøper akkurat de samme BoE-tinga da?

 

Selv har jeg kjøpt gull og senere brukt penga på Tier5-tokens. Har spillt spillet siden Beta så kan spille klassen min så er ikke det som det står på. Bare orker ikke bruke 50 timer i uka for å få det gearet jeg har lyst på siden jeg spiller casual. ( snakk om tankinggear her for å goe heroics med venner, gidder ikke welfare epics fra pvp )

Lenke til kommentar
For det første. Stiger prisene tjener du også mer. Når det kommer til din sammenligning til CS cheating så er det noe helt annet. I CS får du en kjempefordel ingen andre kan få det gjør du ikke av å kjøpe gull for pots til raiding etc. Beygnner å bli lei av å gjenta meg selv nå.

 

Det er faktisk ikke så dumt å sammenligne, en som cheater kan bli like farlig som en som har spilt i flere år. Dermed sparer "cheateren" tid ettersom han blir like treffsikker og rask i reaksjonen som en som har spilt daglig over veldig lang tid. Og cheateren vil gjøre det han syntes er gøyest, skyte ned fienden, ikke bli skutt og vente på å komme tilbake... Hvorfor bruke tid på å være død og se på og vente på å vende tilbake når du kan løpe rundt og være like god som de andre?

Helt idiotisk sammenligning. Wallhack gir deg ett klart overtak over fienden det gjør ikke gullkjøping. Kan ikke du kjøpe 5000g og så gå og eie det beste 2v2 teamet på stormscale sammen med kompisen din som også kjøper gull. Dere burde jo i følge teorien din eie dem.

Lenke til kommentar

Hamaestra, Gull gir deg et overtak over de som har mindre av det, enten det er kjøpt eller farmet. Dersom du er uenig kan du prøve å duelere en level 39 med 5000 hp eller 300 spell damage.

 

Enchants og armor kits koster gull, eller mener du +56 spell damage enchant på våpen ikke er noen form for fordel?

 

Gullkjøper - Problem: Mangler gull

Løsning A: Kjøpe

Løsning B: Grinde i timevis daglig til jeg har nok

- Selvsagt er det bedre for denne personen å kjøpe.

 

Vanlige spillere mangler gull men det blir aldri et problem som trenger å løses med drastiske tiltak som å spille mer eller kjøpe gull.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Å herregud. Hadde virkelig ingen anelse om at det var så mange som ikke eide et moralsk bein i kroppen.

 

Virker som om folk trur det å kjøpe gull er det "vanlige", men de som grinder selv er noen raringer uten noe liv, som er online 24/7 og farmer motes.

 

 

Det å spille uten å jukse, DET er det normale. Å kjøpe gull er det bare folk uten moralske hemninger, kjeltringer og juksepaver som gjør. Det å forsvare gullkjøp er helt på trynet.

 

Det er og blir JUKS uansett hvordan man ser på det. Det og kjøpe gull er så lavt som du kommer innenfor MMO-verdnen. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan rettferdigjøre det. Jeg hadde rett og slett vært GRISEFLAU om noen hadde avslørt at jeg kjøpte gull

 

 

Jeg skjønner meg ikke på dere.

Lenke til kommentar
Å herregud. Hadde virkelig ingen anelse om at det var så mange som ikke eide et moralsk bein i kroppen....

 

Synes det er en litt rar holdning som kommer frem her ja, men jeg ville være litt mer forsiktig enn deg, dog traff du spikeren på hodet. Det er nok et holdningsskifte som gir en sterkere splid enn i de fleste andre diskusjoner i og med at regler er enten eller. Uansett skulle vel de fleste lært at man skal følge regler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Må si at all botting er helt utolerant! Derimot det å kjøpe gull er bare for de som ikke klarer og vil spille spillet slik det er ment å spilles.. De kan man trygt kalle noobs spør du meg..

 

(Greit å være uening, men slik føler jeg det..)

Lenke til kommentar

hoda det er imot reglene noe som er grunnen til at jeg aldri har bottet, kjøpt gull eller noe lignende, men det som blir for dumt er at neon kommer og sier at de som kjøper gull tar spilelt for seriøst når de selv heller bruker flere timer ekstra i yka eller hver dag for å grinde penger. Da blir drt for dumt å si at vi tar spillet seriøst når de går så langt som p kjede seg mens de spiller. Imo er spillf r å ha det gøy og ejg personlig ser ingen skade i gullkjøp hvis man bare skal ha gullet for pots etc.

Lenke til kommentar

"I couldn't care less.. Ingen blir bedre av å kjøpe gull uansett. Og i det store og hele kan ikke bra gear kjøpes for penger, - og dersom en eller annen er så noobish at han ikke har penger for mount eller whatever.. så viser det bare en liten forståelse for spillet, og han/hun kommer ikke til å nå særlig langt uansett."

Fatter du egentlig hva du skrev her ?

 

"Selv har jeg kjøpt gull og senere brukt penga på Tier5-tokens."

Så det er fastslått at gull kan brukes til å kjøpe enchants, gems, rep-items og alt annet som ikke er bop. Hvordan er det mulig at det ikke kan regnes som en fordel.

 

Hvorfor er det et skille mellom botting i bg's, botting av spillere for egen berikelse og botting av firmaer for å tjene RL penger ?

Selvsagt spiller det en rolle på utfallet av en bg om den ene siden har langt flere bottere enn den andre. Går ikke det utover de som ikke botter ?

Flere her hevder at spillere som botter ikke er så dumme at de botter questmobs. Mulig det, men da har man generelt sett ganske så stor tiltro til folk som spiller wow. Det finnes en mengde poster her på forumet som tilsier at en slit tiltro ikke er berettiget.

Når et firma botter for å selge gull for RL penger sier det seg selv at de farmer items som er ettertraktet. Motes i Nagrand er et veldig godt eksempel på slike items. Inntil neste ekspansjon vil disse itemene garantert selge til bra priser. Det er faktisk slik at det bottes i Nagrandplatået. Hvordan i ....... er det mulig å hevde at dette ikke påvirker andre spillere. Botterne er der 24/7 og garanterer at du alltid har noen å konkurrere mot. Gjerne flere.

En enkelt spillers gullkjøp trenger ikke påvirke serveren på noen som helst måte. Men dess flere som kjøper gull, dess flere botter vil man bruke på serveren for å få inn gullet. Tilbud og etterspørsel. Til sist kan faktisk folk gi opp egen farming og kjøpe gull fordi det er så håpløst å få farmet selv.

Og at man raider eller ikke rettferdiggjør ikke en dritt smeagol, men du gjør jo bare arena. Ja, og så botter du og kjøper gull. Way to go!

 

Jeg raider forøvrig selv, gjør arena på en annen char og lever på gullet jeg farmet pre og post-tbc.

Lenke til kommentar
"I couldn't care less.. Ingen blir bedre av å kjøpe gull uansett. Og i det store og hele kan ikke bra gear kjøpes for penger, - og dersom en eller annen er så noobish at han ikke har penger for mount eller whatever.. så viser det bare en liten forståelse for spillet, og han/hun kommer ikke til å nå særlig langt uansett."

Fatter du egentlig hva du skrev her ?

 

"Selv har jeg kjøpt gull og senere brukt penga på Tier5-tokens."

Så det er fastslått at gull kan brukes til å kjøpe enchants, gems, rep-items og alt annet som ikke er bop. Hvordan er det mulig at det ikke kan regnes som en fordel.

 

Hvorfor er det et skille mellom botting i bg's, botting av spillere for egen berikelse og botting av firmaer for å tjene RL penger ?

Selvsagt spiller det en rolle på utfallet av en bg om den ene siden har langt flere bottere enn den andre. Går ikke det utover de som ikke botter ?

Flere her hevder at spillere som botter ikke er så dumme at de botter questmobs. Mulig det, men da har man generelt sett ganske så stor tiltro til folk som spiller wow. Det finnes en mengde poster her på forumet som tilsier at en slit tiltro ikke er berettiget.

Når et firma botter for å selge gull for RL penger sier det seg selv at de farmer items som er ettertraktet. Motes i Nagrand er et veldig godt eksempel på slike items. Inntil neste ekspansjon vil disse itemene garantert selge til bra priser. Det er faktisk slik at det bottes i Nagrandplatået. Hvordan i ....... er det mulig å hevde at dette ikke påvirker andre spillere. Botterne er der 24/7 og garanterer at du alltid har noen å konkurrere mot. Gjerne flere.

En enkelt spillers gullkjøp trenger ikke påvirke serveren på noen som helst måte. Men dess flere som kjøper gull, dess flere botter vil man bruke på serveren for å få inn gullet. Tilbud og etterspørsel. Til sist kan faktisk folk gi opp egen farming og kjøpe gull fordi det er så håpløst å få farmet selv.

Og at man raider eller ikke rettferdiggjør ikke en dritt smeagol, men du gjør jo bare arena. Ja, og så botter du og kjøper gull. Way to go!

 

Jeg raider forøvrig selv, gjør arena på en annen char og lever på gullet jeg farmet pre og post-tbc.

Så du tror at hvis gullkjøperfirmaene ble borte ville ingen andre vært i Nagrand? Jo alle som kjøper gull hadde farma der istden. Kanskje hadde til og med mange av dem botta der fordi de ikke vil bruke tid på å grinde. Det vil alltid være fullt av grindere i Nagrand. Selv på en low populated server fant jeg mange folk I elemental platuea gjennom hele natta. Som ikke var bots. Dessuten hvis færre folk kjøper gull skal du ikke se bort ifra at det blir mer spam for at de skal få fler kunder.

 

Edit: Må legge til at jeg er imot botting og syns det er dumt at gullselgerne gjør det, men det er ikke alle gullselgere som bryter reglene. Gullselging og kjøping er dessuten allerede ett såpass stort "problem" i wow at det vil ikke være mulig å stanse det. Joda hvis alle tenker sånn "Can't beat them join them" så vil det jo heller aldri slutte. Den eneste som kan stanse gullselging/kjøping er Blizzard.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...